Jeg har siddet ved bordet et stykke tid og har fået kolde kort. Min stack er ca. 90*bb"s. Ingen reads.
Får A♣4♣ på knappen. 5 ser floppet.
K♣2♣5♥
Pot [5$]
Early better 3$, 2 folder, personen før mig caller. Jeg re-raiser til 9$. Den første gay raise til 18$, hvilket sætter small stacken all in, som caller. Jeg caller. Jeg har den sidste dækket.
Turn: A♠
Pot [56$]
Early better 20$
Jeg caller.
River 8♣
Pot [96$]
Han checker, jeg better 25$. Han caller, og mucker. Smallstacken viser TT.
Hvad syntes I?
100$ NL
Den her hånd kan spilles på mange måder.
Flop ville jeg nok raise til 12$, men det er småting.
Turnet ville jeg ikke calle men raise til de 60$.
River er er read afhængig, men hvis du tror de 25$ vil få et call i stedet for 60$, jamen så fint.
Edit: Lød lidt regelagtigt.
Hvorfor vil du raise på Turn Crunchii?? Jeg synes du spiller den fint bortset fra at jeg better mere på river.
Jeg vil mene han er foran!
Hvis ikke med esset så med outs og esset.
Lidt tamt bet af villain mener du ikke?
Jo men kan han ikke sagtens have AT eller lignende. Jeg tror bare jeg caller på turn. Hvis du raiser er du commited for hele din stack.
Et gayraise på det flop?
Så skulle han da være ualmindelig dårlig.
Men jo, sandsynligheden for at han sidder med et es er der, men ville være utroligt mystisk spillet.
Hvorfor er flopraiset en god ide?
Selv hvis man får skræmt den ene modstander ud, er ens vinderchancer kun marginalt bedre.
Aggression aggression skovsende.
Ved at at man skal se sine draws billigt. Men en stor forskel på FL og NL er muligheden for større agression mht. størrelse af bets. Nu har han jo heller ikke kun flushdraw.
Skovsende du indrømmer dog at ens vinderchancer bliver bedre? ;)
Reraiser mere på floppet, du skal bare have så mange chips ind mod midten som overhovedet muligt. Raiser også turn tror jeg, med mindre jeg ikke tror han vil betale.
Og så better jeg mere på river.
Er det ikke bedre at lave et lille bet og så få action end at pushe og få et fold på river? Tror ikke han vil calle et push efter hans noget weake spil på turn og check på river.
Flere kommentarer?
Han gayreraiser dig altså på floppet! Jeg tror han har en ret lækker hånd - trips måske? Hans mindre bet på turn kan være et forsøg på at bygge en sidepot (selvom det er rimelig skidt spillet, såfremt han har et set).
Jeg tror jeg better $60 på river, ellers fint spillet.
- Asger
Jeg ville have lige så svært ved at calle de 25$ som 51$. Synes det luger af en meget stærk hånd.
Preflop, fint
Jeg raiser floppet mere og caller hans reraise.
Jeg caller turn.
Jeg skubber river; jeg forstår ikke, hvorfor du ikke skubber stacken ind. Det er da indlysende, at hvis han caller 25 i sådan en pot, caller han da også 51...
Post stack størrelser næste gang.
Peter