Jeg sidder ved et 100$ NL 6 handed bord og limper ind UTG med 67 i ♣, jeg har fuld stack, 100$. 5 ser floppet.
Flop: 2♣J♣7♥
Pot: 5$
SB checker, BB better 2$, jeg caller. 2 andre caller, SB folder.
Turn: 9♣
Pot: 13$.
BB better 4$, jeg caller. Resten folder. Comments?
River: 6♥
Pot: 21$
BB better 6$, jeg raiser til 22$. Han caller. Comments?
/Fisken
100$ NL, lav flush
Jeg kan ikke lide dit turn call. Du vil bygge potten mens du er foran - hvis der falder endnu en klør får du enten ingen action, eller er slået. Raise til 12-16.
Som spillet, ville jeg nok raise river lidt mere. Han caller et raise til 27, hvis han caller et til 22.
Preflop: Fint
Flop: Jeg ville raise til $6, Både for at købe din position mod betteren, men også for at maskere din flush hvis du skulle ramme den, men også fordi der kan falde 14 kort du kan bruge, og så ville han umiddelbart sætte dig på en J.
Turn: Raise igen. I dit tilfælde skulle du raise til $12.
Havde du spillet den som mig, og blev callet af betteren, ville han sikkert checke turn til dig og så skulle du bette $12. Både for at få det til at virke som et stel, mn også for at det skal være dyrt for ham at lve et flushplay.
@ Asger B
Jeg har BB dækket, han har ca. 90$ og det er et 6 handed game.
Jeg fatter heller ikke hvorfor du ikke raiser floppet, du har par sammen med dit flush draw, og du er foran mod en del hænder, ala top pair etc.
På floppet raiser jeg til potten, og derfra ændrer hånden sig nok lidt.
Jeg spiller gerne mindre flushes som jeg spiller nut flish (medmindre jeg får ALT for meget modspil) da der ellers mistes value mod for mange hænder, 2 par, straight etc etc.
@ Xizor.
Hvorfor folde preflop? Hvis bordet er tilpas passivt og loose, så har man jo sindsygt gode implied odds. Fiskene på 100NL skal nok betale en hvis man rammer flushen eller straighten, da de sjældent fatter at folde.
Mickey
@ mickey
Der står ikke nogen steder at bordet er passivt og loose?
Det er så absolut ikke standard at limpe 67s UTG - og det er der en grund til.
Kan ikke rigtig andet end at give standard linjen som vil være at folde preflop.
Faktisk kiggede jeg ikke godt nok på hånden, det er jo par + flushtræk - så raiser jeg floppet. Par + træk = nuts ;)
@ Mickey
Jeg er saadan set enig i at raise floppet, men...
"du er foran mod en del hænder, ala top pair etc."
... er ikke rigtigt.
Har villain AJ uden kloer er det 50/50 og AJ med kloer er 55/45 i villains favoer. De samme procenter gaelder for fx 10J og QJ med og uden kloer.
Ovepairs er 50/50 eller 55/45 hvis de indeholder en kloer.
Go Soendag :)
Når jeg siger man er foran mod f.eks AJ, så mener jeg ikke man er whopping foran med f.eks 70% eller lign. Det er korrekt man kun er 51% favorit til at vinde potten, men de gange man rammer får man til gengæld også kanon god value for sin hånd, og derfor skal der nogle penge i potten
Mickey
Du kan vaelge at folde eller at raise preflop. Jeg kunne personligt aldrig droemme om at smide en saa laekker handske, men et fold kan dog forsvares. Du boer under naesten ingen omstaendigheder calle. Det er weak og leder kun til problemer naar du oop uden lead postflop skal drawe.
Jeg er ikke enig med de fleste her. Det er imo fint bare at calle floppet. Du har en god haand, men du er ikke interesseret i at bygge en pot HU. Der hvor et raise skulle have berettigelse er hvis det er muligt for dig at goere dine outs rene; at faa hoejere flush draws ud - det tror jeg ikke er saa sandsynligt paa et standart NL100 bord. Gaa i stedet efter overcalls.
Det er meget skidt at calle turn. Den skal soleklart raises. Dels kan dog komme en roevfuld af kort der outdrawer din haand/reducerer din action radialt; dels skal du have penge i potten naar du er foran.
Fint river raise naar nu haanden har spillet sig saadan ud.
Peter
Ok, tak for responsen, han muckede og jeg fandt hans i HH, han havde 45 i ♣
...og kunne derfor have vundet en stoerre pot ved at give den gas!
@Braenderen, Mickey, Xizor
Hvorfor er I saa glade for at raise floppet?
a) folk fatter ikke man raiser på sine draws, så når man rammer tror de ikke på man har flushen - og betaler gladeligt et overbet.
b) jeg plejer at raise når jeg er foran, også selvom det kun er med 51 mod 49 procent :)
Mickey
@ Mickey
Jeg raiser normalt også mine draws. Men da der kommer et bet ind før vil jeg ikke til at re-raise for så at kommer HU som Hardgrove også skriver.
Ja, mit turnspil er nok ikke helt optimalt, men det vil jeg da lave om på næste gang.
Hardgrove:
Hovedsageligt som mickey siger for at det ikke ligner et draw.
Grunden til at et raise kan være favorabelt her, er at du har position på BB. Hvis du raiser og kommer HU med BB, vil han ofte give dig et gratis kort på turn.
Dermed får du set både turn & river for stort set samme pris som et call på flop og turn, og desuden tager du teten i hånden.
Med 2 efter dig i hånden, hælder jeg dog stadig mest til et flop call. Til gengæld skal turn stadig raises.
@Mickey, Xizor, Rooger
Hehe, ja tak, jeg kender godt argumenterne for at raise en draw med position. Men denne draw er paa ingen maade noedvendigvis lige saa god som den ved foerste oejekast ser ud (man kan snildt finde paa at sidestille den med en OESFD med pos HU mod en preflopraiser). Det kan vaere en noejen flush draw og selv her kan man drawe doedt mod hoejere flush draws. Vi snakker altsaa en 5-way unraised pot.
Det jeg gerne vil have svar paa er, hvorfor at raise her er at calle overlegent?
@Mickey, Xizor
Skal jeg forstaa den saadan, at man altid skal raise/bette sine draws for derved at "skjule" dem? ;)
Peter
@Hardgrove
1) Penge i potten som favorit (sandsynligt)
2) folding equity såfremt vi misser på turn (hvor vi skyder igen)
3) Få folk ud af potten. Fx gider vi ikke at der falder et A og folk lige pludselig vågner op.
4) For at skjule hånden.
Det er rimelig usandsynligt at vi trækker helt dødt lige meget hvilken hånd modstanderen har..
Nåja og sidst, men ikke mindst er der nogle meta-game overvejelser inde over også. Jeg spiller draws som den her ligesom jeg spiller mine sets/two pair.
Altså, jeres eneste motiv for at raise floppet, er at kunne checke turn bagved, right?
Jeg vælger også normalt at calle med hér, men det afhænger i nogen grad af spillerne bag mig. Jeg ville for eksempel meget nødigt se et stort raise bag mig, hvilket et raise fra mig kunne modvirke (dvs. - hvis spillerne bag mig er LAG, raiser jeg den muligvis selv).
- Asger