Spillet er en 4vejs 50 winner takes all tour. Udover de 200 til vinderen, får vinderen også ekstra 100 fra taberen. Så der bliver spillet færdigt hver gang.
I kender vel reglerne. Spillet er også kendt under navnet president.
Vi er to tilbage da følgende hånd kommer. Ukendt LAG har lige ryddet med en 10er, og smider to 5ere ud. Jeg smiler og smider mine to 5ere oveni og rydder.
Jeg smider en blank 7er på som startkort, og han lægger et whiffed J.
Jeg kigger ned i KK8, og han har tre kort tilbage.
Mit move?
100€ røvhuls hånd
Jeg smider en af kongerne ud, i håb om at han er slået, melder han pas, så får du din 3. plads - smider han et es, så vil du formentlig være okay inde, da han stadig har to kort på hånden, hvoraf de begge snildt kunne være lavere end en konge.
- dog er den tricky, da et pas fra dig, kan give ham anledning til at komme af med hans eventuelle sidste par, og dermed også kan give dig sejren.
Billund
@Gus
solid analyse
@alle
Er det muligt at lave en EVberegning?
Hvor kan man spille det henne ?
og har du ikke talt hvor mange esser og 2ere der er spillet ?
Røvhul på nettet - vild tanke. :)
Nej, hvor svege, der skal shippes nogle dollars!
hah hvor fedt...
Ellers som Gus, smid en konge. Kan ikke se andre +ev moves, men jeg er også donk, ses derinde.
Pas den. Ligger du presset på ham, men sørg for at holde en tænke pause først.
Hvis han har et par og 1 højt kort kan du tabe hvis han smider det høje kort først (A+). Men hvis man smider sit par først vil du have rigtig gode chancer for at være bedst og selvom han kunne have vundet.
Ligger du derimod din konge og han trumfer dig med sit høje kort er du død.
Hvis det er han har 2 høje kort (A+) taber du ligemeget hvad du gør.
Ligger han et kort i næste move ligger du selvfølgelig en konge.
Jeg rookiepassede, han shipper den, og starter med at lægge et A ud :-( Jeg har set forkert, og han har faktisk 4 kort tilbage.
Han shipper igen, og lægger nu et K. Jeg smider et K, han lægger et K, og jeg lægger det sidste K. SHIPPED.
Og jeg lægger 8eren og taber derved ikke.
@alle
det var et livegame
Nu er jeg pænt ringe til det spil, men jeg mener at spillet i høj grad handler om at huske hvilke kort der er tilbage.
I er HU, så i teorien burde du vide præcis hvilke kort han sidder med, og dermed kunne lægge er perfekt strategi ud fra det.
De færreste kan dog huske dette, og da slet ikke mig, Men det giver ikke meget mening at lægge hånden ud til analyse, når hele analysegrundlaget mangler.