Webbers skrev:Kan du eventuelt smide nogle stats op? Jeg har selv spillet de stakes en del, er lige begyndt igen, jeg spiller selv udelukket på zoom PLO25 og PLO50 indtil videre.
Det er dog en del år siden, men har brugt de sidste 2 måneder på at se videoer, blandt andet med Jnandez. Har lige installeret HM2 igen, så har ingen database, men jeg har fundet et gammel billede af min graf, dog kun en lille sample ud af de hænder jeg har spillet:
Grafen er PLO50 zoom fra tidligere.
Plejer at spille stats ala 28/20 med en 3bet på 8 bare lige sådan overordnet. Jeg kunne godt være interesseret i at hjælpe dig på en eller anden måde, hvis du kunne være interesseret i det. Ganske kvit og frit, men lige så meget for min egen skyld for at komme i gang med PLO igen.
Det er jo altid godt at sparre folk med folk der spiller de samme spil.
Hej @Webbers.
Som jeg skrev i indledningen, så kan den her blog fører til lidt af hvert. Jeg har lidt forskellige ideer. Men om jeg fandt mig poker budy ville da være herligt. Det har jeg aldrig opnået før.
Stats over de første 7900 hænder.
vpip: 19,26% pfr: 13,26% 3bet: 5,03%
Mere specifikt.....
UTG rfi: 16,41% fold to 3bet 24% resten er 4 bet eller calls.
HJ rfi: 17,05 % 3bet: 5,2% cold call: 8,55% fold to 3bet: 25,81%
CO rfi: 19,25% 3bet: 4,6% cold call 9,65% fold to 3bet: 14,29%
BTN rfi: 36,79% 3bet:5,71% cold call 12,09% fold to 3bet: 33,33%
SB rfi: 28,07% 3bet 6,12% cold call: ingenting(sikkert for short en sample endnu) fold to 3bet: 18,18%
BB call: 29,43% 3bet: 3,62%
Det er vist sådan de generelle preflop stats, som er værd at arbejde med i første omgang. Jeg er egentlig lidt overrasket over, hvor nitty jeg har været. Jeg plejer at have en resteal in SB på omkring 10%
Men det kan være fordi at jeg har fokus på nogen andre ting i øjeblikket. Eller det kan være samplsize.
Altså Jnandez teamet har jo lavet det mest sindsyge spreadsheet, hvor man kan se alle de optimale preflop frekvenser. Så i øjeblikket prøver jeg at lære at genkende, hvilke typer hænder, som spiller godt som cold calls og 3 bets i de forskellige positioner. Jeg har virkelig skullet lære at cold calle mere, noget jeg ikke er vant til fra NL at gøre særlig meget. Og så hvilke typer man 3 better i f. eks HJ vs UTG og lige sådan i f. eks. BTN vs CO.
Så de stats jeg har skrevet ned her afspejler, sådan som jeg opfatter det at min rfi i alle positioner er lidt nitty, men ellers sådan ok. Men jeg folder nok lidt i overkanten til 3bets i alle positioner. Men min cold call i HJ er dobbelt så stor som den skal være. Det samme gælder sikkert også for CO. BTN ligger vist ok. Men stats kunne jeg sidde og skrive om i timevis, så nok for nu. Men jeg arbejder altså mest med mit preflop game i øjeblikket. Er preflop ranges solide, så er det altså lidt nemmere at navigerer postflop. Zoom er god til at få en god sample ind, så jeg får optimeret mine preflop ranges. Og så tænker jeg at jeg vil bruge noget tid på at kigge oponents stats for at lære at finde solide exploits. Og jeg skulle kunne få nogle decent samples på nogle af mine oponents. Og så kører zoom jo døgnet rundt. Men det er klart at der er mange flere penge at hente på reg tables. Så aften poker bliver reg tables PLO 50.