Villain spiller 32/27/1.42 med 3-bet% på 6.5 over 332 hænder - hans AF er hhv. 1.12, 1.40 og 4. Har ikke de store reads ang. hans postflop-spil. Han ser mig nok som 23/20/3.5.
Kan I lide det, eller spewer jeg bare løs? Jeg kan seriøst ikke se ham have en monster her, but I might be wrong. Jeg repper jo super slim, men omvendt kan jeg jo godt have 6x, 78s, overpair etc. her.
***** History for hand R5-12587889-670 *****
Start hand: Mon Dec 28 17:35:08 GMT+0100 2009
Table: Leningrad [12587889] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
Seat 4: Hero ($134.50)
Seat 7: tipieh ($121.90)
Seat 9: Vickpockets ($128.15)
Seat 3: fil2ps ($50.05)
Hero posts small blind ($0.50)
tipieh posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [A♣, 5♣]
Vickpockets folds
fil2ps folds
Hero raises $2.50 to $3
tipieh calls $2
--- Dealing flop [T♣, 9♦, 6♠] pot = 6
Hero bets $5
tipieh calls $5
--- Dealing turn [6♣] pot = 16
Hero bets $12
tipieh calls $12
--- Dealing river [4♦] pot = 40
Hero bets $30
Fold preflop er måske bedst, givet han er rimelig løs, og jeg er oop. Men kommentér blot hånden som spillet.
100NL: 3 tønder mod LAG - repper jeg for tyndt?
Der er så mange draws der misser på det her flop, så jeg tror ikke at han nogensinde folder et par. Derfor c/f jeg blot på river.
Jeg veksler lidt mellem c/f og cbet på flop. Turn er selvfølgelig standard at skyde igen med en masse equity og lidt fold equity.
Jeg tror ikke han kalder turn med noget, som han folder til et riverbet. Det skulle lige være QJ, men det ser jeg som semi usandsynligt.
CR turn er kinky.
CR turn og risikere at folde masser af equity ud? Explain dine tanker bag please:-)
Vi har A høj, altså formentlig den dårligste hånd. Masser af outs til at spike, og villain har næppe en hånd der betale et CR.
Hvad er der galt i villain folder? Vi har A høj?
Tror heller ikk jeg cbetter det board der.. Det rammer en 32vpip range ganske fint, og der er mange turns vi ikk rigtigt kan barrelle videre på. Vil mene det er en anden sag hvis vi har en hånd som AQ♣ i stedet, med 2 overkort + nogle backdoor straights også.
Anyways, synes det er lidt meeehhh.. Vi ved ikk rigtigt nok om ham til at fyre 3 barrells på sådan et tørt board. Umiddelbart må man gå udfra af hænder som 9x, 88 og 77 også er i hans range, og dem bør han vel smide oftest, men vi aner ikke om han gør det. Jeg tror hvis vi skal skyde, så skal vi overbette.
@ManCini
Tror sagtens mange passive folk kan betale flop og turn med noget marginalt på de her boards, for at mucke river hvis der bliver fulgt op.
Sandt, men læser du det ikke som om villain er dårlig? Tror aldrig jeg har mødt en 32/27'er som er dygtig.
Jeg synes det er ret skidt at skyde river igen fordi;
- Du skriver du ikke kender det store til villains postflop spil
- Villain har lav agg. factor
- Du skriver at villain formentlig ser dig m relativt høj agg factor på 3,5
- Boardet er oplagt til calldown m en del marginale hænder, især uden særlig dynamik. Så når du skriver at du ikke kan "se ham have en monster", er det lidt off at skyde pga. dette.
@ ManCini
Villain er ikke dårlig. Det er 5-handed - samplen er ikke kæmpe - han åbner bare like any two fra btn.
Er jeg den eneste, der godt kan lide chc (check herocall) river?
Hvad skyder Villain i baghånd her, der har os slået?
Og så skulle jeg måske også lige svare på det egentlige spørgsmål.
Jeg kan heller ikke rigtig se, hvad du skyder villain af på river, som har dig slået. Alle hænder, der har dig slået og kalder turn må gøre det med intention om at betale ved kasse uno når river blanker.
WOW - hvis folk bare kalder river regardless, når de kalder turn i sådanne spots, så skal jeg sgu da til at skyde 3 tønder væsentligt mindre polariseret, end hvad tilfældet er pt.
@hjort
de fleste Tx i hans range, men han kunne også have QJ, J8 eller et andet misset draw, så det er nok ikke helt skidt at c/c river, men jeg tror dog at Tx vægter for højt i forhold til missede draws i hans bet range, da draws oftest raiser floppet, så jeg ville blot c/f river.
Oh well. Han timede helt ned og callede med AT.
Jeg vil henstille til, at du bliver bannet fra analyse/hele PN, såfremt du efterhånden kun er her for at hygge dig med at skrive ryk ned i limit i analysetråde.
Analysekategorier:
Vores analysekategorier er vigtige for, at alle debattører på PokerNet kan udvikle deres pokerspil optimalt, og derfor er der specielle regler for disse:
1. Alle hand histories skal indeholde pot størrelse, farveikoner, reads og anden information, der hjælper i analysearbejdet.
2. Der er intet krav om, at man skal være på niveau med en professionel pokerspiller for at kunne deltage i analysekategorierne, men alle indlæg skal være uddybende og velbegrundede. Kommentarer som "Fold pre-flop" eller "Enig med OP" kan blive slettet, hvis en moderator mener, at de ikke beriger debatten.
3. Overholder man ikke analysekategoriernes retningslinjer, så kan man få fjernet sin adgang til at skrive i disse kategorier.
Turn er ikke et scare card for villain, så derfor ingen grund til at byde turn.
@ tastemykebab
Gider du uddybe?
@tastemykebab
Du har jo fuldstændigt tabt småkagerne..
Jeg synes det er et ok bluff spot, der er masser af hænder der caller flop og turn, men folder river.
Argumentationen med at hvis villain caller turn, så caller han nok også river, er rimelig nonsens imo.
Selvfølgelig bør villain evaluere sin hånd både på turn og river, og det er altså ikke sådan at man bare lige som std. fyrer 3 barrels med air eller missed draws, selvom man har en høj agg. faktor.
Pointen er at Hero stadig repper en ret stor valuerange.
Alle overpar, trips, str8, og fulde huse.
Derfor bør hænder som 88,77,9x, samt mange 10'ere, T8, JT etc. altså have et hårdt call på river.
@ Kalsen
Så kan jeg bedre lide at CR turn og skub river. Så folder han i hvert fald de hænder du nævner.
Det er også en fin linie, vi skal bare være opmærksomme på betsize, da det kan give os et lortespot, når villain 3 better all in.
De barreling kort du vælger ændrer ikke boardet, så jeg tror ikke du får villain til at folde any pair her i en blindbattle. Jeg ville i hvert fald ikke gøre det.
Gem dine barrels til enten bedre boards eller tørrere modstandere.
Ham her smider 1/10 gange måske, og så er det QJ KQ KJ, som vi alligevel slår.
Jeg vil 100 gange hellere checke river, og så vil jeg sgu ofte ende med at calle med A høj, hvis han da ikke checker bag.
Jeg tror ikke rigtig på villain V-better en 9'er bag, så hans made hand range er stort set kun en T eller en 6'er, men der er masser af draws, som vores A høj sådan set slår...
Man kan faktisk godt sige at vores 2 første barrels ofte er for value her.
Om jeg vælger C/F eller C/C kommer 100% an på feel, og kendskab til villain, som der trods alt er lidt af efter 300+ hands.
MVH Skod
Hvad sker der for Kina tilstande på PN. Jeg har analyseret mig frem til at jeg synes at manden skal rykke ned i limit...
Det er sikkert hylende morsomt i nogles øjne. Betragt det dog alligevel som en advarsel, jeg har sendt videre i systemet. /Fryden.
@taste
"Ryk ned i limit" er både dumt og nedsættende. Hjælp i stedet manden til at slå sit limit, hvis du mener, at du evner dette.
Jeg har forsøgt at hjælpe manden i en anden tråd. "Du overtænker alt for meget efter min mening." Han spiller fucking NL100, måske han bare skulle tage et giga lån i banken og starte på noget 25/50. Nu har jeg ikke erfaringer med det, men tvivler faktisk på at der er så meget dynamik som han prøver at forestille sig der er på NL50/NL100...
(Alternativt til det med at låne penge i banken - han kunne starte med at sælge frugter, det er der penge i!)
Mine fucking 5 citroner.
Ahh rolig nu, Taste :)
Jeg vil godt give dig ret i, at det tyder på OP har nogle spots, hvor han enten overtænker hånden, eller tænker på et andet plan end sine modstandere, hvilket selvfølgelig ikke er så godt. Når det så er sagt, så vil jeg skyde på at SS er en af de bedste NL50 spillere jeg har set poste hænder herinde i nyere tid. Jeg tror bestemt han har en stort potentiale, men det lader til han har problemer på NL50 og NL100, hvilket er TEMMELIG normalt.
Hånden er i øvrigt interessant, så hvad med at kommetere lidt på den, yes?
Bare mine 5 agurker.
@tastemykebab
Det var dog grotesk så sørgeligt et menneske du er.
@ tastemykebab
Du virker som et menneske, som er i totalt balance:-)
Balance nøøøj - er på monkey tilt for tiden :|