Yo!
Villain spiller 23/18 over ca. 100 hænder. Han 3-better 9.30%. Jeg har selv spillet frisk til - 27/22 or so. Han har vist 3-bettet mig 2 gange or so, hvor jeg bare har foldet. Ingen videre dynamik.
Table: Erfurt [12530063] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
Seat 10: BiffTomat ($105.65)
Seat 3: Actuus_ ($108.70)
Seat 4: monika67 ($98.50)
Seat 8: Hero ($263.65)
Seat 9: Britsio. ($182)
BiffTomat posts small blind ($0.50)
Actuus_ posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [J♥, Q♥]
monika67 folds
Hero raises $3 to $3
Britsio. raises $10.50 to $10.50
BiffTomat folds
Actuus_ folds
Hero calls $7.50
--- Dealing flop [K♠, 2♥, 7♥] pot = ca. 23
Hero checks
Britsio. bets $16
Hero calls $16
--- Dealing turn [5♥] pot = ca. 55
Hero checks
Britsio. bets $25
Hero?
Jeg har ikke tænkt mig at folde, men vil I helst mose her, eller flatte og CR river AÌ?
100NL: 3rd nutflush oop i 3-bettet pot deep
Raiser til 65ish og shover alle none ♥ rivers.
Synes vi skal beskytte vores hånd en smule, så vil ikke lade ham checke bag + mange rivers kan dræbe action.
Tror ikke du får lov at C/R river med mindre du er bagud, så du skal helt sikkert raise her. Hvis du raiser til 70, kan det være villain tror han har FE til et push, og ellers ligger et open shove på non ♥ river lige til
Jeg folder preflop OOP vs en 23/18 villian, da han stort set altid har os domineret og vi ofte flopper draws eller TP, hvor vi stadig ikke er villige til at stacke af. Dog er vi rimelig dybe og det gør vores call lidt bedre, dog mener jeg stadig det er -ev at calle 3bet oop med QJs 180bb dyb.
Som spillet foretrækker jeg at raise til 80ish og calle rest eller skubber skubbet rest, på alle rivers (95ish allin i 215 river). Er lidt i tvilv om raise til 75-80 turn eller skub turn, men synes det virker stærkere at crai fra 25 til 155. Villian er vil oftere lave "fejl" og calle et raise m KxA♥, AA♥, for at se om han kan ramme river, selvom han ikke har odds og får gode odds river, så han ofte får sig selv snakket ind i et call når han har misset de 15ish%
Er ikke udpræget vild med at flatte turn, når vi så bliver 130bb dybe på river, da vi er OOP. Hvis ♥ rammer river, tror jeg villian checker bagved med alt vi slår og vber alt vi er bagud til. Hvis vi better ud på ♥ kan vi ikke få calls af ret meget vi slår, mens han skubber alt vi er bagud til.
På non-♥ non-pairred tror jeg villian rigtigt ofte checker bagved, hvis vi chekker og vi er derfor nød til at bette ud og håbe villian caller, da vores linje ikke giver ret meget mening, hvis vi er sane.
På alle pairred river, er det os sådan lidt mæh og villian raiser alt vi er bagud til og checker bagved med alt vi slår.
Mine tanker om hånden
Hmm. Ja det er vel de 2 muligheder du har.
Ved at mose repper du kun flush, eller muligvis KhQ-Tx. Når han better så lavt som han gør her, så kunne jeg godt finde et mos frem, men kan kun li det, hvis du har andet end farven i din range der, og du generelt skyder efter folk der viser svaghed. Det tror jeg bare aldrig du har(er ikke en kritik).
Havde han nu bettet normalt, så havde jeg nok bare kaldt, og lade ham forsøge at skyde mig af river. Men hvis du river en hjerter er det bare usandsynligt klamt, så hvis man gerne undgår det spot, der trods alt kommer ca. 15% af gangene.
Jeg bryder mig ikke om at calle 3-bet med QJh preflop OOP, selvom jeg sagtens forstår hvorfor du gøre det, men det er bare så meget lettere at spille i position, og især dybe. Selv her, hvor i den grad klonker, så har vi en beslutning, der ikke bare er på rygraden, og nu hvor du moser, så får du næppe call alligevel. Dine implied odds er altså ikke specielt gode selvom i er deep, og det er meget svært for os at skyde ham af.
Jeg folder nok til 3-bet preflop, og finder et bord med en mindre aktiv mand på min venstre hånd.
MVH Skod
@skod
Jeg går snart på tilt over alle på pokernet vil balancere deres ranges på NL50 og NL100. Der er fandme ingen der holder øje med sådan noget på de stakes.
:)
@Sennels
Folder preflop, QJs OOP mod en aggressiv gut.. not good
Jeg tror det er lidt random hvad du skal raise til her. Det er dig der kender manden og hans tendenser, så click hvis du føler han stacker af oftere der, eller sig stacken hvis du føler han tyrer alt muligt gøgl - så længe du raiser i hvert fald.
Jeg er os på fold pre vognen, synes det er et rigtig skidt spot at calle i. Nu klonker du så til den store guldmedalje. Jeg caller, og checker til ham river igen. Han valuebetter lidt halv stramt, men stacker ikke af med særlig meget på turn alligevel.
Vores analysekategorier er vigtige for, at alle debattører på PokerNet kan udvikle deres pokerspil optimalt, og derfor er der specielle regler for disse:
1. Alle hand histories skal indeholde pot størrelse, farveikoner, reads og anden information, der hjælper i analysearbejdet.
2. Der er intet krav om, at man skal være på niveau med en professionel pokerspiller for at kunne deltage i analysekategorierne, men alle indlæg skal være uddybende og velbegrundede. Kommentarer som "Fold pre-flop" eller "Enig med OP" kan blive slettet, hvis en moderator mener, at de ikke beriger debatten.
3. Overholder man ikke analysekategoriernes retningslinjer, så kan man få fjernet sin adgang til at skrive i disse kategorier.
aaaaaah now i get it, du var en troll ParadokS. Tror de her analyse forums er tæt på at blive kunnet erklæret døde. Sker sjældent noget brugbart længere, og de små ting der er, bliver somregelt ødelagt af det her.
@ Walth
Nu snakker jeg sådan set ikke rigtig om balancering. Snarrere tværtimod.
Pointen er jeg aldrig tror Hero moser her med andet end flush, og jeg tror heller ikke ret mange andre på det limit gør det, og derfor tror jeg villain kan folde ret nemt til et mos.
Balancering vil være også at mose nogle marginale made hands, så vores range ikke kun er nuts eller air, mens jeg bare er interesseret i, om Hero nogensinde kunne overveje at mose her med andet end farven.
Det tror jeg ikke, og derfor tror jeg call eller evt. et lavt raise er bedre, for netop at få Ah eller K h lokket ind.
Desuden mener jeg det er en lidt sløj begrundelse at ingen holder øje med det på det stakes. Jeg er for så vidt enig, men jeg tror sgu ikke SS er interesseret i at spille NL50 4evah, så jeg synes fint man kan diskutere balancering i en analysehånd, selvom den er fra NL50.
MVH SKod
Jeg vil henstille til, at du bliver bannet fra analyse/hele PN, såfremt du efterhånden kun er her for at hygge dig med at skrive ryk ned i limit i analysetråde.
Analysekategorier:
Vores analysekategorier er vigtige for, at alle debattører på PokerNet kan udvikle deres pokerspil optimalt, og derfor er der specielle regler for disse:
1. Alle hand histories skal indeholde pot størrelse, farveikoner, reads og anden information, der hjælper i analysearbejdet.
2. Der er intet krav om, at man skal være på niveau med en professionel pokerspiller for at kunne deltage i analysekategorierne, men alle indlæg skal være uddybende og velbegrundede. Kommentarer som "Fold pre-flop" eller "Enig med OP" kan blive slettet, hvis en moderator mener, at de ikke beriger debatten.
3. Overholder man ikke analysekategoriernes retningslinjer, så kan man få fjernet sin adgang til at skrive i disse kategorier.