100NL: 4-vejs med sucker openender?

#1| 0

Hey. Ikke de store reads - min sample på spillerne er ret begrænset. Cobra og Arcan virker til at spille fint. Sugge virker helt retardo - openlimper, limp/folder, limp/caller etc. Han klikker bare knapper - specielt preflop. Jeg har kun siddet ved bordet i like 10 hænder or so. Han vundet lidt på at ramme kæmpe godt på river, men de to hænder gik ikke til SD.

Seat 2: Cobra2k (€123.15)
Seat 4: Hero (€149.00)
Seat 1: Nicksan (€73.27)
Seat 3: suggeritor (€354.41)
Seat 5: Arcandan2 (€121.40)
Hero posts the big blind of €1.00
suggeritor posts the small blind of €0.50
Cobra2k is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [4 5]
Arcandan2 raises €3.50
Nicksan folds
Cobra2k calls €3.50
suggeritor calls €3.50
Hero calls €3.50
*** FLOP *** [6 9 3] pot = ca. 14
suggeritor checks
Hero checks
Arcandan2 checks
Cobra2k bets €9.00
suggeritor folds
Hero?

Kommentarer til alle streets er velkomne.

Edit: OMFG. Da jeg spillede hånden, var jeg overbevist om, at Cobra var IR.
Edit 2: Så meget sucker openender er det jo egentlig heller ikke. Thank you superwerder:-)

12-03-2010 14:56 #2| 0

Synes preflop er fint.
Jeg caller nok bare floppet. Cobras range er imø rimelig god (set, 98, 87, 97, A9 måske 96,TT, 88, 77). Han better ind i 3 andre, hvoraf du og suggeritor kunne være på c/r vognen i forhold til IR, så tror ikke han er ude i noget snavs. Mener i øvrigt ikke du har sucker openender. Når 7eren rammer, så skulle de have callet med gutshot for at have en højere str8. 7eren ville derimod være et godt kort, der rammer cobras range rimelig godt og giver ham enten en bedre hånd, eller ekstra draws, hvilket øger dine implied odds.

Tror ikke du får så meget ud at raise, da han som sagt sandsynligvis har en made hand, der ikke folder alligevel.

13-03-2010 22:49 #3| 0

Donken er ude af hånden, så jeg tror det bliver svært at skvise en masse penge ud af villain(s) selv hvis vi rammer - med mindre han selvfølgelig har settet (ville han i så fald ikke bette lidt større?).

Altså: vi sidder OOP, og vi får sandsynligvis ikke mere end et kort at se ved at calle (Hvis Arcan kommer ind over, får vi ikke engang et turnkort) og de få gange vi får en gratis river efter at have callet floppet, har vi næppe store implied odds.
Derfor var min første tanke at folde, MEN:

Hvis vi ser på turnkortet isoleret set, får vi cirka 28% pot odds, og vi har estimeret 18% for at ramme vores straight. Vi skal derfor kunne forvente at vinde 18$ yderligere de gange vi rammer straighten, og det må man sige virker som en overkommelig opgave, når potsizen på turn er på 32$, hvis det kun er os der caller.
(9/(32+18)) = 0,18

Altså kan man calle profitabelt, hvis man forventer at kunne lokke mere end 18$ ud af villain de gange man rammer straighten. Dette er dog med den antagelse af Arcan altid folder.

13-03-2010 22:55 #4| 0

rasken, tror du ikke arcan ville bette som IR, hvis han har noget, frem for at c/r?

Og hvorfor vil du overhovedet calle 54s pre, hvis du ikke gider spille den når du rammer OESD?

14-03-2010 01:46 #5| 0

raise ig bet river hvis han folder overpar, hvis han ikke folder... så call.

14-03-2010 10:27 #6| 0

@superwerder

Joda, og det er også derfor vi kan lave den antagelse af arcan er så godt som ude af potten.

Det der med, hvorfor jeg gider calle preflop, hvis jeg folder OESD postflop, giver jeg ikke meget for, men jeg argumenterer jo også netop for et call...

14-03-2010 11:40 #7| 0

Ok, vi er nok enige. Læste bare din post somom du mente at Arcan var en stor trussel.

15-03-2010 00:52 #8| 0

Oh well. Ingen interesse. Jeg callede floppet. Turn var 9 - check - check. River blank J or so. Check - check. Villain tog hjem med 22.

15-03-2010 01:17 #9| 0
15-03-2010 01:21 #10| 0

bet river

edit:

sorry... bet turn er nok bedre.

15-03-2010 01:33 #11| 0

elsker Mickis velbegrundede analyser, det får man virkelig meget ud af

Husk at bette river en anden gang

15-03-2010 02:29 #12| 0

Jeg raiser floppet hver gang. Call down med 5 høj OOP bliver sku svært at gøre godt, meget godt understreget af resultatet egentlig. Vi har mange gode turns, og viser rigtig meget styrke, hvad han ikke kan prale af indtil videre.

15-03-2010 02:32 #13| 0

Og jeg overbetter river som spillet, synes faktisk hånden er ganske interesseant selvom de fleste overser hvorfor. Det er præcis den her type potter de gode spillere vinder rigtig mange af, og det er der vi skal pounde på de dårligere spillere. Hans range er så super weak som spillet, og folk har tendens til at stirre sig for blind på de gange villain callede river. Helt sikkert i den her medium type pots der er rigtig mange penge at lave, istedet for at være i "Nå han better i 3 mand, jeg prøver at ramme, ok det gjorde jeg ik og han har nok ofte min 2nd par og jeg repper intet, så jeg checker bare" autopilot mode, kan man virkelig presse citronen.

No offense til dig eller noget Sennels, mener bare hånden generelt for rigtig mange grinders (myself included), er et key element i at gå fra at være marginalt vindende, til at være rigtig god.

15-03-2010 02:48 #14| 0

Nu har jeg jo set hvordan det hele ender, men jeg vil mene at det kommer vel an på din image, og hvor god du er til at balancere dine c/r range kontra din c/c range, der definerer din action her. Altså der kan umuligt være ét rigtigt svar.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar