Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 5: UTG ( $ 113 USD )
Seat 3: Hero ( $ 104.95 USD )
Seat 4: BB ( $ 135.61 USD )
Seat 1: CO ( $ 46.65 USD )
Seat 2: BTN ( $ 96.30 USD )
Seat 6: donk ( $ 65.60 USD )
Hero posts small blind [$ 0.50 USD].
4 posts big blind [$ 1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♠ K♦ ]
UTG raises [$ 4 USD]
donk calls [$ 4 USD]
CO folds.
BTN calls [$ 4 USD]
Hero raises [$ 23.50 USD]
BB folds.
UTG folds.
donk calls [$ 20 USD]
BTN folds.
** Dealing Flop ** [ Q♥, 4♦, J♦ ]
Hero bets [$ 42 USD] (han har ~41 tilbage.)
Han har lige sat sig, og har set de første 9 flops, så jeg er ret sikker på at han er ringe.
100nl: AK OOP mod shortstack
vel fint nok såmændt, du får dog nok næppe noget til at calle dig som du er foran med, men tjaee med den preflop action og når han er shortstacked, så slipper jeg den ikke på sådan et flop..
Jeg hejser dog "kun" til 20 alt ialt preflop.
Resten ser okay ud. Du har jo alligevel også 5-7outs, hvis han han kalder.
I sådan en situation, er der så nogen der mener det kunne være bedre at bette 25-30 stykker i stedet? Ikke fordi vi folder til push men for at det imo repper en bedre hånd. Eller er det hip som hap?
@ hardkAre
En villain som denne som coldcaller på den måde vil nok mere se det som svaghed og forelske sig endnu mere i sin hånd.
Check caller istedet, du får meget aldrig en bedre hånd til at folde her.
Check/call er absolut den dårligste af de 3 muligheder på floppet. Bare lead stort/skub whatever.
Du er styg favorit mod det meste her. Selv hvis han sidder med Q5 og den ene er ruder, så har du ca. 40% + fold equity. Push er fint.
Preflop er også fint. Du har ikke noget i mod at de folder, og selvom et pot bet er stort med så mange mand inde, så synes jeg stadig er det er ok.
Du spiller den fint, måske lidt mere preflop, hvis du er sikker på han caller. Så spiller flopper også sig selv. Hvis han caller her har du forhåbentlig 10½ outs.