Hey.
Jeg har ikke de store reads på villain, udover han bør vide, at jeg er kommet semiskævt ind mod ham et par gange. Har ham stærkt mistænkt for at pounde på mig, så jeg har for et par uger siden bl.a. 5-bet shovet J9s og A9s ind mod, hvor jeg havde squeezet preflop i ret oplagte squeezespots. Han har haft AK og KK, så han ser mig sikkert som en muppet. Har ikke rigtig spillet ham siden da, så stats er "gamle". Vi har kun spillet ca. 10 hænder nu her. Hans stats siger: 21/20/ med AF på 11 over 260 hænder. Han ser mig nok som 24/19/3.5 med 3-bet% på ca. 8. Jeg har ham btw mistænkt for at floate, men jeg har ikke kunnet få den "teori" bekræftet. Altså hvis han har en K, så kommer vi jo ind regardless, men er det urealistisk at tro, at en sådan lidt semivarm aggro 100NL reg kan gå i spasmer vs. min linje? BB er btw en kæmpe loose og weak donk, som spiller noget i stil med 50/5/1, så jeg e rikke bange for, at der bliver squeezet preflop, hvorfor call preflop er ganske fint imo. Sad der en god regular i bb, så bliver situationen og preflop-spillet generelt lidt mehhh.
***** History for hand R5-23561624-344 *****
Start hand: Mon Feb 8 22:41:39 GMT+0100 2010
Table: Belmopan [23561624] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
Seat 3: Hero ($102)
Seat 4: coche14 ($72.55)
Seat 6: mrmaco ($104.15)
Seat 2: GRANDGOAT ($132.10)
Hero posts small blind ($0.50)
coche14 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [J♠, K♠]
mrmaco raises $3.50 to $3.50
GRANDGOAT folds
Hero calls $3
coche14 folds
--- Dealing flop [2♠, K♥, K♣] pot = 8
Hero bets $7
mrmaco calls $7
--- Dealing turn [7♥] pot = 22
Hero checks
mrmaco bets $16
Hero calls $16
--- Dealing river [4♣] pot = 54
Hero checks
mrmaco bets $34
Hero raises $75.50 to $75.50 [all in]
100NL: Alternative trips mod reg?
Om jeg kan tage en mere profitabel linje, når han sikkert ser mig som en donk eller overaggro spewtard♥
Hvis manden ser dig som en spewtard er det jo en perfekt linie, fordi du aldrig ligner det du er. Hvis han anså dig for sane ved han jo godt at du nærmest aldrig leader flop og cc'er turn med noget som hans range slår helt vildt, hvorfor han vel oftest checker river bag.
Som spillet prøver han vel at få value fra alle høje PP's fordi du fra hans synspunkt vel sagtens kunne spille et op til 7'eren sådan her(?).
@SS
Jeg bryder mig ikke om at leade flop jeg synes at du mister value da han ofte folder.
Han c-better vel nærmest hver gang her.
Mvh Simon
@SS
Jeg tror ikke at han kan huske hvad der skete for et par uger siden.
Slap da lige af...
Mvh Simon
Det er jo netop pga. historie at SS DL her hvilket i øvrigt virker fornuftigt.
Fint spillet.
Lyder som nogle nice plays du har lavet mod ham ;)
Som spillet call river, han caller sgu ikke med nogle dårligere hænder her. Hans range er utrolig smal her, enten sidder han med KJ/KQ/AK, 22, 44, 77 eller luft.
Hvilken hånd skulle han VB'e her, som du slår?
I like it :) men på river tror jeg også bare at det bliver til et call fra min side..
Når vi tager sådan en atypisk linje skal vi imo shove river, for netop at få villain til at gå i wtf mode og kalde med AA eller QQ fx.
tjaeh, synes det er blevet mere og mere standard med potcontrol på nl100, så mon ikke QQ og AA potcontroller turn og VB'er river?
Spørgsmålet er jo også hvad villain ser i vores range? Vi har coldcalled pre, og med en 3-bet% på 8 må han da forvente, at vi repopper 99-JJ, som han vel må formode at søge value fra, hvis han better QQ og AA både turn&river?
@ST
Mon ikke villain har givet SS både en grøn prik og en fin note, så han kan huske det :)?
Jeg kan bedre lide bet-bet-bet, for at få ham til at hero calle med high-mid pockets eller ringere. Han vil jo checke disse bag på turn typisk.
Jeg tror i øvrigt ikke at han b/c river med over 50% hænder som vi slår, så jeg ville blot c/c som spillet.
Mehhh jeg er ikke sikker på, at jeg er enig i at vi/jeg bare skal calle river. Han får altså helt syge odds, så mon ikke han protestbetaler AA, QQ/whatever ofte nok. Samtidig kan han sagtens have K8s, K9s etc. Aktuelt raketfoldede han bare, så mit play var vel en god løsning, I guess, omend jeg sagtens kan se, at riverpush måske ikke er det bedste. Uden videre argumentation tror jeg dog stadig, det er et shove:-)
@SS
Hvis han ser dig som værende generelt lidt spewy med tendens til bluffe i "oplagte spots", så synes jeg umiddelbart et c/r på flop for at bygge potten virker oplagt?
Blomme
@ Blomme
Ja, men spottet er bare imo ekstremt uoplagt at bluffe i imo (på floppet), fordi jeg repper sygt polariseret, så det er rimelig svært at få ham til at begå giga fejl. Jeg stacker selvf. TT/whatever indimellem med den linje, men det tror jeg ligeså godt jeg kan gøre ved at donkbette flop og checke turn + river + jeg jo har en "teori" om, at han floater mig.
Havde samme tanke som joonas da jeg læste
"Ja, men spottet er bare imo ekstremt uoplagt at bluffe i imo (på floppet), fordi jeg repper sygt polariseret, så det er rimelig svært at få ham til at begå giga fejl."
Som spillet synes jeg craise på river er super sexet.
synes linjen er super.
synes check raise river er nice. Sjældent man checker en så god hånd på river, så vi får value fra en del hænder, + air.
kan følge tankerne ved kun at check calle, men synes for fremtidens skyld at raise all in er godt, da han ikke ved om vi bare straffer ham for at floate eller om vi gør det for value. Derved må han give hero mere kredit ved c-bets og donk bets i fremtiden.
/Poples