100NL: (For) godt flop mod dygtig reg 4-vejs?

#1| 0

Hey.

IR er en kæmpe donk, som er pisse varm. Han holder bordet kørende. Specielt Ann_19 og Zippo er rigtig dygtige. Zippo spiller 21/17/1.5 - han 3-better 8% - hans agg. faktorer er hhv. 1.93, 1.33 og 0.88 over ca. 500 hænder. Jeg ved fra en mate, at han er ret pænt vindende over 25K hænder. Jeg anser ham for at være blandt de 3 bedste regs. Generelt har han haft overtaget på mig, da han er bedre til at aflæse vores interne dynamik, end jeg har været. Jeg har adjustet ved at undgå at skabe mig mod ham. Generelt undgår vi hinanden. Han har selv medlt op i chatten, at han anser mig som en god spiller, så respekten er helt sikkert gensidig. Mit problem er lidt her, at han ikke rigtig har ret mange rigtig stærke valuehands i sin range, da donken spiller 39/22, så han må formodes at 3-bette ATs+ preflop. Samtidig har vi en vildbasse bag os (cooper). Jeg vælger at flatte floppet med planen om at flatte et et bet på any turn aswell. Nu vælger turn så at svanse helt sygt - jeg checker bag, da jeg ikke regner med, at han stacker af med 2 par, når potten har været 4-vejs? Han ser mig btw som 23/19/3.5 med 3-bet% på 8. Kommentarer til hele linjen er velkommen. Han har btw kun siddet ved det her bord i små 30 hænder. Ingen af os har lavet noget nævneværdigt. Ann_19 spiller 30/22 over ca. 200 hænder, mens cooper spiller 40/33 over ca. 50 hænder fwiw. Ann_19 er på tilt btw.

***** History for hand R5-17821760-1306 *****
Start hand: Wed Jan 27 00:45:23 GMT+0100 2010
Table: Wolgograd [17821760] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)

Seat 2: ---cooper ($228.20)
Seat 3: Ann_19 ($103.80)
Seat 8: BABISGOD ($229.85)
Seat 9: ZiPPo1985 ($98.50)
Seat 10: Hero ($203.65)
---cooper posts small blind ($0.50)
Ann_19 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [5, 5]
BABISGOD raises $3.50 to $3.50
ZiPPo1985 calls $3.50
Hero calls $3.50
---cooper folds
Ann_19 calls $2.50
--- Dealing flop [2, 5, A] pot = ca. 14
Ann_19 checks
BABISGOD checks
ZiPPo1985 bets $9
Hero calls $9
Ann_19 folds
BABISGOD folds
--- Dealing turn [4] pot = ca. 32
ZiPPo1985 checks
Hero checks
--- Dealing river [8] pot = ca. 32
ZiPPo1985 bets $24.50
Hero calls $24.50

Kommentarer til hele linjen er som sagt velkommen, men det er IKKE bare et autoshove på river. Ifølge mine reads er det ret close, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg maksimerer min value på alle streets.

27-01-2010 10:57 #2| 0

Jeg plejer altid at raise floppet, når der er en der donker ud 4-vejs på sådan et board efter den har gået check check. Derefter kommer hånden til at se helt anderledes ud.

Hvis villain har 34 sluger jeg den bare og kommer videre :)
22-A2-A5 og måske Ax synes jeg vi mister value fra her, ved at spille den passivt.

Btw tror jeg ikke på han har 34 sådan som han spiller turn.

Edit: Skal siges, at mit main game langt fra er cash, men det er altså stadig min linje i dette spot.

Ps. skal siges, at jeg ingen anelse har om hvad de der pokertracker stats betyder, da jeg aldrig har brugt dem selv og generelt er modstander af sådanne hjælpemidler :)

27-01-2010 11:11 #3| 0

Pf er fint. Det er en rigtig god ide at raise hans flop udstik fordi:
1. Hvis ingen har en hånd nu de er villige til at give action med (2 par, stærkere esser, dårligere sets), så får de det heller ikke på turn.
2. De får gratis mulighed for at suge ud på turn til en usandsynlig straight
3. Turn kan bringe scarecards der bevirker, at vi ikke får stakken ind fra hænder nævnt i 1.
4. Vi får bygget puljen med den bedste hånd. Hvis vi ikke får bygget puljen på floppet får vi det heller ikke på turn. (fordi der ligger et es, det er noget andet hvis floppet hedder 36T, da der så kan komme facecards der giver villains lyst til at committe en del flere chips).

På turn kan du roligt valuebette halv pot. Du får stadig calls fra dårligere set og 2 par.

Bluffer han nogensinde river? Hvis ikke kan vi så slå hans valuerange på river? Jeg ved det ikke. Jeg tror ofte et donklead kan være f.eks. et svagt es der turner en streg (men derfor skal vi stadig vb'e turn da det kan være mange andre hænder). Det er ikke nogen stor fejl at folde river som spillet. Det er derimod en fejl at shove medmindre dit image er totalt fucked up, da du langt oftere folder hænder du kan slå ud end du bliver kaldt af hænder du slår.

Håber du kan bruge mit svar.

Topppppppppppper.

27-01-2010 11:32 #4| 0

Jeg kan også godt lide flopraise, men på den anden side synes jeg det definerer vores hånd voldsomt, fordi potten er 4 vejs.

Som spillet better jeg også turn da jeg forventer at han sjældent CR med mindre end en str8 da han (hvis han er god) vil vide at du ved, han repper tyndt.

River click = :)

27-01-2010 20:28 #5| 0

Raise flop fordi:
Vi behøver ikke bekymre os om at vi repper en nutty linje, fordi Ann er på tilt og kan finde på at lave noget hø, Cooper er en fisk der stacker af med A (hvis vi følger dine reads). Det kan self også være en årsag til bare at calle, men jeg foretrækker at raise, for at få de svagere spilleres $ ind i en ruf.

Og er vi så heldige at Zippo er stærk, kan vi endda også få yderligere value fra hans hænder. Jeg tror desværre ikke de åbenlyse komboer, som vi holder inde v bare at calle, giver os super meget value på turn/river, fordi vores range er endnu stærkere når vi raiser turn/river. Og jeg tror ikke han folder nogle Ax hænder til os på flop, men det gør han vs raise senere i hånden.

Som spillet, er det ok, jeg shipper nok river dog, da str er så lille del af hans range, kun 33, 43 og A3 han kan have der, hvor der er flere 2p og set komboer vi slår. Men call er imo også helt ok, og det er fint, for så kan vi tillade os at reppe slowplayede monstre og bluffe senere med marginale hænder nu, for hvis vi ikke raiser 555 her, så når vi raiser river i senere spots, får han sig et tudefjæs og skal folde meeega wide.

Jeg kan godt li kun at checke turn, fordi vi bliver ved med at reppe samme linje som du har taget på flop, hvad gør at jeg ville elske et raise på river endnu mere, men den gemmer vi til næste gang vi har spottet mod ham

29-01-2010 02:24 #6| 0

Ok. Måske har jeg skrevet det lidt forkert. Cooper er IKKE en fisk. Tror bare, han har været på et cardrush, da han kun har været til SD med gode hænder. Slet ingen, der overvejer, at Zippo næsten bør folde et set i 2'ere til et flopraise, giver vores gensidige respekt, og at ingen af os nogensinde har et stærkt A?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar