Villain er relativt dygtig imo. I hvert fald blandt de bedste 100NL regs på Ongame. Han giver rimelig god gas, men er på ingen måder spewy. Jeg ved, at han er i stand til at lave svage made hands om til bluffs på river, men det er nok knap så relevant her. Jeg har ham til 28/23/3.8 med fold to 3-bet på 71 over 1.4K hænder. Siden jeg har så mange hænder på ham, så ser han mig nok, som mine overall stacks er: 27/21/3 med 3-bet% på 8. Der er ingen videre dynamik.
Vil I btw hellere c/c floppet?
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, July 27, 12:01:41 ET 2010
Table Randers (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 7: Hero ( $100.00 USD )
Seat 8: Puliukko11 ( $100.90 USD )
Seat 1: Kubanen2008 ( $147.25 USD )
Seat 2: KAPITANTZANO ( $108.80 USD )
Hero posts small blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♦ A♣ ]
Puliukko11 folds
Kubanen2008 folds
KAPITANTZANO raises [$2.50 USD]
Hero raises [$8.00 USD]
KAPITANTZANO calls [$6.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 3♠, K♥, Q♠ ] pot = 18
Hero bets [$9.00 USD]
KAPITANTZANO calls [$9.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A♠ ] pot = ca. 36
Hero bets [$18.00 USD]
KAPITANTZANO raises [$90.80 USD]
Hero folds?
100NL: Hero er elendig - need help:|
Jeg synes c-bet er fint. Det gør først og fremmest hånden nemmere at spille, og vi har ikke noget imod at tage ned nu. Jeg synes faktisk at CRAI turn er ret sexy imod en god aggro villain her. Det forbedrer ligesom den range vi kommer ind imod, da vi alt andet lige må forvente en højere bluff-frekvens fra ham når vi checker turn. Som spillet synes jeg aldrig, at det kan blive et fold imod en kompetent villain.. Slet ikke med den betsizing vi tager, da den er halvt inducende imo, og slet ikke når du mener, at han er i stand til at lave en hånd som Qx om til et bluff.
Vi betfolder jo heller ikke topset her, og det er imo det samme som 2 par bortset fra at vi har mere equity med topset de gange vi er bagud obv. Har svært ved at se ham have AK i rangen.
Jeg better altså turn noget mere, så det kan sættes op til et riverskub på blanke rivers. Hans all in er betalt, har han flattet et farvetræk på flopperen, så kommer hans image ham til gode. Jeg kunne godt se ham semibluffe en masse ting all in her.
+1 @ ManCini.
Hvis villain ikke flatcaller KJo, QJo eller lidt dårligere endnu som KTo og QTo preflop, så er det turn faktisk et fold.
Prøv at opstille en range i pokerstove. De der "ting som han kan semibluffe" eksisterer ikke rigtig, hvis han ikke flatter de nævnte hænder preflop.
AxJs caller jo fx altid bare turn.
Fold to 3b% på 71 er ret højt. Specielt med tanke på, at han også 4bette en vis procentdel af de resterende 29%
@ rasken
Det er 4handed, et blind battle mod to meget aggressive (NL100) spillere, jf SS' OP så er villain en dygtig spiller, hvorfor vi godt kan formode, at han justerer. At gå ud fra villain flatter AxJs er imo forkert - en ting er hvad han bør gøre, end anden ting er hvad han gør i praksis.
Jeg ville rigtig ofte (og det tror jeg også SS gør) bette denne turn igen, hvis jeg vurderer jeg er bagud. Det er et super godt kort at smide tønde nr 2 afsted på, og villain kan folde rigtig mange af de hænder han peelede floppet med. Når det så er sagt, så får vi obv også et AI smidt i hovedet, men med AQ er den autobetalt.
Han lugter langt væk af KsXx, og KQ er bestemt også i hans range. Better vi AQ her, betaler vi også et rest imo.
KsXx bør han også nøjes med at calle turn.
Jeg er helt enig i, at turn er et fint barrelkort for SS, men får det villain til at skubbe hænder som KsXx og AxJs i stedet for at calle?
Hvis villain caller KJ og QJ preflop, så er hænder som KxJs og QxJs obv sandsynlige og så er regnestykket et andet.
Hvis hans foldto3B er pålidelig (men hvis han er dygtig tvivler jeg på at den er), så ville jeg flatte preflop, og i stedet for 3B'e flere skrammelhænder indtil han justerer.
Floppet ser jeg heller ikke rigtig nogen grund til at bette. De hænder vi er foran til får vi begrænset value fra og derudover har vi ikke den store grund til at frygte ret mange kort, så jeg checker og ser hvad han gør.
Vi turner nu to par, og vi er reelt bagud til QQ,KK,AA, splitter mod AQ og slår KQ + bluffs (TTs,JJs hovedsagligt som jeg ser det) ergo jeg kan ikke se mig selv folde.
Ingen der har J10 i hans range - måske med en spar ?
@ Rasken
Igen, du kan ikke fjerne KsXx og AxJs fra hans range blot fordi han "bør" flatte turn med dem. De er helt klart i hans range, og jeg kan sagtens se mig selv shove disse to hænder - alt efter feeling, dynamik og image.
Jeg tror ikke villain folder de pågældende hænder som du nævner, det ville jeg hvert fald ikke gøre.
@dimension
Hvilke hænder, er det lige der er i villains range, vi kan cr imod på turn? Bet-bet-bet her!
Well aktuelt bet/callede jeg bare turn, fordi jeg havde jo to høje par:|
Han havde 78s og jeg trak til en 8-10%.