100NL: JJ 3-vejs i squeezed pot?

#1| 0

Yo.

Alle, der spiller 100NL på Ongame ved, at Zostaterka er en gigant muppet. Det er obv. ham, der holder bordet kørende. Han spiller 26/10/1.7 over 1.4K hænder - ja, ham kan jeg godt lide at spille med. Den anden villain virker sane nok. Jeg har ham til 20/17/1 over 220 hænder. Han har foldet til 3-bets 2/6 gange. Der er ingen dynamik at all. Den sane villain og jeg har ladet hinanden spille pots mod fisken so far. Jeg mener, jeg havde spillet 24/18/2 or so på det her bord. Havde kun 3-bettet en 4-5 % or so.

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, July 26, 03:55:29 ET 2010
Table Pereira (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 8: Hero ( $106.35 USD )
Seat 9: rX&tto ( $107.50 USD )
Seat 3: zoskaterka ( $172.30 USD )
Seat 4: NoLuckMeOut ( $104.00 USD )
Hero posts small blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J J ]
rX&tto raises [$3.00 USD]
zoskaterka calls [$3.00 USD]
NoLuckMeOut folds
Hero raises [$11.00 USD] (til 12 totalt)
rX&tto calls [$9.00 USD]
zoskaterka calls [$9.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, T, 8 ] pot = ca. 36
Hero?

Kan vi sige noget om den sane villains range - for mig at se er den svag, da han alt andet lige vel 4-better en hel del i det spot. Jeg har ikke set ham været fancy eller noget, så regner ikke med, han sidder og bagspiller AA/KK, men man ved jo aldrig.

26-07-2010 17:52 #2| 0

Dette er over mit niveau, men smider lige en comment aligevel.

Hvorfor tror du ikke den sane villain flatter med AA/KK(/QQ)?
Det kunne han da sagtens gøre, for at lokke fisken med ind i hånden, og derved have en god mulighed for at tjene endnu flere penge? Eller er jeg way off her?

26-07-2010 18:07 #3| 0

Jeg tror jeg oftere flatter pre end jeg raiser, da:
-villain sidder EP og jeg formoder hans range er i den stærke ende
-jeg ikke vil bryde mig om et 5-bet, da jeg at best er ude i et flip
-jeg har indtil nu ikke lavet numre, derfor mere respekt for en reel hånd
-min relative pos. god
-jeg vil finde nogle alternative hænder end JJ til first-time squezzes.
-jeg kender ikke nok til sane villans calling/push range og får derfor svært ved at sætte ham på en range.

Som spillet er det et c-bet/call.

26-07-2010 19:38 #4| 0

zostaterka er ufattelig dårlig, har ham 24/12 over 3700 hænder, han folder kun 31% til 3bet, har bl.a. set ham call A5o OOP, imo easy squeeze.

Jeg bet-folder 22, mener det er for svagt at check-folde, og vi er knust af den range der shover på det her flop. Vi kan ikke bette som bluff, så det bliver vel et bet halvt for value mod zoskaterkas enorme calling-range og halvt for "døde penge"

27-07-2010 19:51 #5| 0

Du giver jo også dem begge pot odds til et call?

Jeg ville nok raise til en 14-15 stykker :-) Tror uden tvivl du er bedst før floppet her. Men så igen, man ved jo aldrig!

Når du raiser pre-flop, bliver du vel også nødt til at c-bette dette board! Ellers kommer der højst sandsynligt for mange scare cards på et senere tidspunkt. Ellers kan du jo altid reppe AQ,QQ,KK,AA og måske endda TT. Anyways, så har du højst sandsynligt outs på nogle senere streets!

Bare min mening :-)
Later.

27-07-2010 20:50 #6| 0

Helt klart 3b sqz pre...du kan gøre det 1 eller 2 bb mere pre, men "no big deal".

Det kan nok ikke være skidt med et cbet/call, men jeg foretrækker at checke.
rX&tto vil spille meget ligefrem her, idet zoskaterka er i potten...så hvis han better er vi i problemer. Jeg syntes allerede, at det ser grimt ud pre, da rX&tto caller. Hans range er rigtigt stærk her, jeg vil sige AA-99, AK-AQ, måske AJ og KQ.

27-07-2010 21:46 #7| 0

@Evil_J

Hvad vil du have villain til at folde ved at reppe en stærkere hånd!?

27-07-2010 22:18 #8| 0

@ncoa

Du siger helt klart squezze, men da rx caller mener du at hans range er rigtig stærk. Jeg spørger dig derfor, om dit squezze er for value eller steal?

28-07-2010 10:05 #9| 0

@sakii

For value imod zoskaterka, og når rX&tto folder er jeg HU imod donken = flere penge til mig!
Så man kan sige for value imod zoskaterka og "donk steal" overfor rX&tto ;)

rX&tto sætter sig selv i en meget svær situation ved at calle her, idet han har dårlig relativ position. Hvis kan er en god spiller, så kan jeg kun se, at han gør dette med en meget solid range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar