100NL: Nice bluff eller retarderet?

#1| 0

Hey. Ingen reads, udover villain spiller 22/22/uendelig over 20 hænder. Jeg har åbnet 1 enkelt hånd ved det her bord og 3-bettet villain 1 gang, hvor han foldede.

***** History for hand R5-16793954-192 *****
Start hand: Fri Jan 22 17:38:02 GMT+0100 2010
Table: Fort Smith [16793954] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)

Seat 4: tf7a3u8 ($191.70)
Seat 8: Hero ($104.50)
Seat 9: ZiPPo1985 ($106.50)
Seat 3: Stormriderr ($154.30)
tf7a3u8 posts small blind ($0.50)
Hero posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [A, 3]
ZiPPo1985 folds
Stormriderr folds
tf7a3u8 raises $2.50 to $3
Hero calls $2
--- Dealing flop [3, 4, 2] pot = ca. 6
tf7a3u8 bets $4.50
Hero raises $14 to $14
tf7a3u8 calls $9.50
--- Dealing turn [2] pot = ca. 34
tf7a3u8 checks
Hero checks
--- Dealing river [8] pot = ca. 34
tf7a3u8 bets $31
Hero raises $87.50 to $87.50 [all in]

Jeg repper tyndt, ja, men villain er jo aldrig super stærk her, da jeg forventer, han shipper floppet med JJ+, sets, str8s etc. (dunno med farvetræk), så han har vel noget nær altid 66-TT or so her. Er mit play profitabelt? Please lad være med at komme med oneliners, da det ikke rigtig hjælper mig. Hvad spiller I selv sådan her i villains spot?

22-01-2010 18:49 #2| 0

Ja, det er helt retarderet. Han folder ikke noget du slår på floppet, så hvorfor ikke bare kalde? Du checker turn. Hvorfor ikke bluffe videre? Ellers giver dit flop raise i hvert fald kun endnu mindre mening. Du repper intet på river. Kæmpe spew.

22-01-2010 19:00 #3| 0

@ Yarx

Så du snapper mit mos med 55,66,77,99,45,78s etc. i villains spot? I så fald bør jeg jo checke hele min range (som normalt er ret nutty) bag på turn, da det så giver stack hver gang.

22-01-2010 19:21 #4| 0

River er faktisk ok imo og du kan sagtens reppe stærkt... Det er dog kun 56, 42, 44 og 33 der rigtig er i din range, og villain får super pris på et call.... Men det er ikke et ez call, med mindre han har en af de hænder beskrevet der. Plus, du kan SNILDT checke hus bag på turn, for at lade str el fl draw catche up...

Jeg tror iø villain shipper flop m stort set alle 55+, alle Ax fd, alle 5cx fd, nogle Kx fd. Hans range for bare at calle er vel Ax m semi kicker (som han nok bør shove ind over også), svagere FDs, nogle 5x hænder og sikkert nogle PPs i enkelte spots og så flopped str. Det efterlader ikke ret mange hænder der har god SD value på river, problemet kan være hvis han mener du er så polariseret i dit spil, at han caller 4x hænder på river, dem kan jeg bare aldrig se v-bette her... Faktisk syns jeg villain slagter sin hånd totalt her, uanset hva han har egentlig.

Jeg syns dog flop er insane spew, aktuelt passer det ok med resten af din linje, men jeg kan langt bedre bare li at calle og spille hånden i position. Af samme årsag, kan jeg også bedst li bare at calle på river...

Når du raiser flop, er det for at få skillingerne ind iø?

22-01-2010 19:27 #5| 0

Altså floppet er et spot, som jeg generelt ikke er ret god til at spille. Det ender tit ud i sådan noget raise for at få ham af nogle hænder, der er marginalt bedre end min egen, eller for at folde equity ud + jeg bilder mig ind, at det flop rammer min formodede range langt bedre, end den rammer hans. Jeg har samme problem, hvis jeg har AT/AJ/88/77/whatever i den dur. Jeg kan bare ikke spille de spots, så mit raise er sådan lidt WTF-agtigt. Derudover tror jeg ikke, at jeg er dygtig nok postflop til at kunne calle floppet profitabelt, så mit flopraise er mest i mangel på evner, da jeg samtidig synes, det er for weakt at folde. Det er en ret lam tankegang, I know, men hvis jeg ikke skriver, hvorfor jeg gør som jeg gør, så kan I jo ikke hjælpe mig:-)

22-01-2010 19:30 #6| 0

Smid mig en pm, så kan vi tage den lidt mere detaljeret på msn hvis du vil

22-01-2010 19:36 #7| 0

Nu har jeg ikke læst de andre posts, men du får lige min:

Jeg synes den er svær. Jeg kan godt li dit postflop og turn spil. Jeg tror bare ikke villan ligger så mange hænder til dig. Hvis jeg skal lave sådan et play, skal jeg virkelig være under my oppenents skin. Jeg skal vide han VB'er semi-tyndt, og kan folde en god made-hand på river.

Når villan så better så stærkt på river, næsten pot, så har de som regel ikke tænkt sig at smide, ligemeget hvor tyndt du repper imo. Jeg er i hvertfald sikker på, at det ik er et profitabelt play(river), og de folds du får, er et passiv spillet fdraw som ik har klonket, som du alligevel er foran :)

22-01-2010 21:19 #8| 0

Er med Joanna omkring betsizes her, og så er jeg helt uenig i at de oftest bare shipper TT kinda hænder på floppet. Du giver ham altså 3:1 på et call, og han har halvdelen af stak inde, på et board hvor du skal have checket en boat bag turn (Han kan selv godt have en boat her), eller klonket 8eren river. Ligner umådeligt spew.

Tror hellere jeg sizer et turn bet hvis jeg vil bluffe, for at kunne shove river.

22-01-2010 21:30 #9| 0

@ SS

Hvorfor i alverden er det lige du roder dig ud i et 3-barrel bluff imod en unknown, men formodet habil spiller på et board der ikke engang er tæt på at være skræmmende?

Jeg er på vogn med Yarx. Det er helt retarderet.

Opsøger du bare bevidst übermarginale spots eller hvad?

I don't get it?

Hvis jeg absolut skal ud i syge moves, så gør jeg det som regel på et board, hvor villain ikke kan tænke "han går nok beserk med et misset draw indimellem".

Og når du så endelig skal bluffe, som du vælger på flop, så tag 100X hellere enten en absolut skralde-hånd, eller et draw(uden made hand) . Kan ikke rigtig se meningen med at bruge A3 til det her.

MVH Skod

22-01-2010 21:35 #10| 0

@SS

Jeg tror ikke at han better de hænder du nævner særlig tit. Det er meget marginalt hvad han kan få value fra. Tror nærmere at det er 88-TT og JJ måske, der håber på at blive kaldt af et eller andet der kan slå et bustet draw. Din range i hans øjne er udelukkende draws og air, så han kalder med alt hvad han better for value på river. Dem han folder er du alligevel foran, og så er det bedre at kalde. Og nej du bør ikke checke hele din value range på turn, for han vil typisk blot checke til dig på river, og du lader draws trække gratis. Jeg synes at du skal kalde eller folde på river.

22-01-2010 21:42 #11| 0

Forstår ikke hvorfor du kalder det et bluff i titlen, der er intet bluff over det her, i og med du har en acceptabel hånd?!

23-01-2010 04:39 #12| 0

I den her tråd

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=207440

mener I, at villain nemt autofelter 9x, TT, JJ etc. Men i denne tråd mener I IKKE, at han gør det. I don't see the big difference. Nu lyder jeg nok lidt bitter, men det virker lidt på mig som om, at der er kommet en eller anden trend med, at OP (her mig) bare fejlspiller ALLE postede hænder. Jeg begrunder det med, at I mener, villain spiller den samme type hænder forskelligt på de to boards. Jeg mener selv, at situationen er rimelig identisk.

23-01-2010 04:55 #13| 0

Derudover synes jeg, I overser hans WTF-linje, hvor en unknown snildt kan bette 55, 66, 77 etc. på river, fordi han ikke ved, hvad han skal stille op med de hænder. Men det er måske bare mig. Og I skal ikke bilde mig ind, at I bet/caller 77 i villains spot:-)

23-01-2010 06:09 #14| 0

@ SS
Jeg er fristet til at lave en kebab....

Ryk ned i limit

Du gør seriøst poker så meget sværrere end det er ved bevidst at opsøge retardere spots uden noget der bare minder om et solidt read.

fuldstændig unødvendigt, og ikke +ev IMO.

MVH Skod

23-01-2010 06:30 #15| 0

skod, tror mere, at han poster de spots, hvor han er rådvild. Fremfor at manden direkte opsøger dem. Han skriver jo netop, han er clueless om hvordan fanden han skal spille de her spots og derfor ser hans linie ret spewy ud.

SS, jeg sagde det tidligere, hvis du bluff raiser floppet, så følg op på turn, det giver dig en langt lettere beslutning, fordi villain ikke kan bluffe dig længere.

23-01-2010 07:43 #16| 0

Jeg synes villain virker stærk her og jeg kan ikke se hvad du vil have ham til at folde. Du flatcaller postflop, og laver et standard raise postflop da floppet rammer rimelig blankt men tilgengæld ret drawy. Er ret sikker på han checker turn for at induce at du stikker ud, og jeg ser ham bare ikke smide så fandens meget på river pga. den linje du har taget.

Det er self image og read-baseret men jeg bryder mig ikke om det, så hellere en tand mere ABC på NL100 istedet for at lave de der semi-skøre moves.

23-01-2010 07:48 #17| 0

Altså jeg tror ikke nogensinde han har 77 her, hverken i en WTF frekvens eller noget som helst. Du overtænker det alt for hårdt her, manden fuldpotter altså river, det gør han helt sikkert ikke med et eller andet semi tyndt valuebet.

23-01-2010 12:17 #18| 0

Jeg tror heller ikke nogensinde han næsten fuldpotter river med nogen af de hænder du beskriver ss, 55-66-77,45, osv.

Det virker ikke som om han har tænkt sig at folde på river når han fuld potter.

Du ser stærk ud på river imo, men han crying caller nok med et overpar til bordet, som jeg tror er fuldt muligt at han kan have.

Har du aldrig set en villain tage et kort af til dit flop raise med aa kk qq jj? Det ser man jo hele tiden.

Synes ikke dit spil er dårligt overhovedet, men jeg synes du bør vælge dine spots med omhu, hvor du kender villains lidt bedre.

23-01-2010 14:37 #19| 0

lol just lol! lån nu de penge i banken og ryk op i limit.

23-01-2010 18:31 #20| 0

@Keld

Ok - det var så et resumé af det der står skrevet i tråden indtil nu. Hvor vil du hen med det?

23-01-2010 19:17 #21| 0

Hvis du bare holder frekvensen nede (og i øvrigt ikke spiller 48/37), så synes jeg det er rigtigt godt spillet!

23-01-2010 19:22 #22| 0

Super linie, jeg tror dog ikke villain er dygtig nok til at folde de hænder han bør, når han får den pris på et kald som han får, 130 BB dybe så er det perfekt :)

23-01-2010 22:23 #25| 0

Jeg synes at du kan finde meget bedre spots end dette.

Villians river bet ligner noget for value.

At opsøge marginale spots uden info synes jeg ikke om.

Mvh Simon.

24-01-2010 17:23 #26| 0

Jeg er målløs, næsten hver gang jeg ser dine posts. Tror du kommer ind i disse umulige spots, fordi du gerne vil udvikle dig som pokerspiller, og det er fint nok, men det er bare ikke profitabelt. Der er ingen grund til at prøve at optimere sin timeløn ved at lave de her plays. Det nytter ikke noget at være på level 78 når villains tænker på level 2.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du kalder med A3s preflop, hvis du ikke vil kalde postflop, når du rammer og har fin equity. Du raiser og blir kun kaldt at hænder du er bagud mod som oftest, og laver derved din hånd om til et (semi)bluff.

Jeg folder faktisk bare A3s preflop, medmindre jeg ved villain er virkelig dårlig, og han er nem at stacke af, hvis jeg rammer flushen.

Ellers er jeg 100% med Skod her. Spil noget ABC-D poker og rens dem. Der er ingen grund til at bevæge dig ud i de her sindssygt marginale spots.

24-01-2010 18:05 #27| 0

@SS
Fatter du det når andre folk skriver det?

24-01-2010 18:52 #28| 0

@ kebab

Nej:-), men såfremt AB ikke leveller mig, så er mit play vel næppe helt i hegnet.

24-01-2010 18:58 #29| 0

Det kommer vel an på hvordan du vurderer det, Asger spiller vel immervæk nogle games hvor villains forstår de her ting. Her forstår de det jo ikke, og har ikke de samme ranges, ergo bliver det vel dårlig poker, fordi du har en formodning af at det er så wp, at de slet ikke forstår det, og før du har set dig om sidder du og tilter over han ikke kan finde ud af at folde JJ på river, for han slår jo kun et bluff, ish.

Den bedste spiller er vel ikke nødvendigvis ham der kan lave de største level plays, men ham der ved hvordan du udnytter de level de andre er på. (Ikke at jeg selv er nogen gudsbenådet pokerspiller, men generelt)

24-01-2010 19:00 #30| 0

@ joonas

Det er selvfølgelig en ret god pointe. Ud fra mit perspektiv, så mener jeg bare ikke rigtigt, han kan calle ret ofte givet hans linje.

24-01-2010 20:06 #31| 0

@ SS

Du siger det selv.. Det er jo så åbenlyst altså!

"Ud fra mit perspektiv, så mener jeg bare ikke rigtigt, han kan calle ret ofte givet hans linje."

Jeg er pissehamrende fløjtende lallende ligeglad med hvad villain caller ud fra dit perspektiv, da det er decideret uinteressant. Jeg er derimod MEGET interesseret i hvad villain kan calle med ud fra VILLAINS PERSPEKTIV, og det har du altså ingen anelse om efter 20 fucking hands!

Play the player! Og så længe du ikke kan det(dømmer ikke dit spil, men tror ikke på du soulreader dine opponents efter 20 hands), så spil dine kort.

MVH Skod

24-01-2010 22:49 #32| 0

lol just lol again ^^

24-01-2010 23:25 #33| 0

Oh well. Villain timede helt i bund og sendte kortene i mucken.

24-01-2010 23:32 #34| 0

@ skod

Ja, men alt andet lige må villain give mig mere kredit i begyndelsen af en session. Jeg synes nu selv, at mit spil er ok

25-01-2010 01:47 #35| 0

@ SS
"Ja, men alt andet lige må villain give mig mere kredit i begyndelsen af en session"

You just don't get it!
Du tror, at villain giver dig mere respekt fordi det er tidligt i en session, fordi det ville DU gøre, og du kan på ingen måde sætte dig ind i, at villain muligvis ikke tænker på den måde. Den tankegang er ingenting værd, og kan ikke bruges til et reelt read.

Det kan sagtens være, at han i stedet tænker, at det er et billigt spot for ham at se hvad du spiller på den megaskumle måde, da din linie giver meget lidt mening.

Det kan også sagtens være, at han bare ikke er god nok til at folde.

Dit spil ville være fint, hvis du rent faktisk havde en velbegrundet argumentation, med udgangspunkt i historie med villain, men det har du altså ikke, og jeg synes dit play stinker langt væk af FPS.

MVH Skod

25-01-2010 02:42 #36| 0

LOL skod - hvis ikke jeg havde stor respekt for dine posts/værdsætter dem, så var du sgu røget på ignore med den tone - men ok - jeg er nok heller ikke for god selv, hvad det angår:-) Du har "desværre" nogle fine pointer, så jeg må jo lytte efter:-)

Til alle (almost)

Tak for nogle gode og brugbare svar. Fedt, at folk faktisk uddyber.

25-01-2010 03:05 #37| 0

@SS

Med hvilken tone skulle han have røget på ignore?

Han prøver at give dig sin mening om dit spil og så må du jo tage det til dig eller lade være.

Nu er du jo heller ikke ligefrem den på PN der snakker pænest i alle dine posts, kære SS :)

25-01-2010 09:54 #38| 0

Jeg synes SS posts er geniale, måske ikke galaxens største pokerchef(pga. weird spots du sætter dig selv i) men i mange af dine posts synes jeg du laver nogle interesante plays!

25-01-2010 10:04 #39| 0

Nu er det jo heller ikke sikkert at SS prøver at sætte sig selv i +EV spots hver gang.

Det kunne jo også være, at manden prøver at udvikle sig som pokerspiller i stedet for blot at køre på autopilot hver eneste hånd. :)

Så vil der komme spots, der måske ikke er +EV, men hvor man rent faktisk synes at poker er interessant fordi man lærer noget og bliver bedre. Og så kan man måske udnytte det en anden gang - enten ved at undgå disse spots, spille dem på en anden måde eller noget helt tredje.

25-01-2010 11:32 #40| 0

@ SS

Jeg føler sgu lidt jeg har været nødt til at være lidt højtråbende, og jeg er stadig ikke sikker på du har hørt mig :)

Der kommer en masse gode posts med feedback til dig, om hvorfor det er et mindre godt spot at lave sin hånd om til bluff, og alligevel, så vælger du at tro på den korteste og mindst underbyggede af dem, fordi den følger din egen tankegang.

"Hvis du bare holder frekvensen nede (og i øvrigt ikke spiller 48/37), så synes jeg det er rigtigt godt spillet!"

Bevares. Jeg er da heller ikke i tvivl om at AB er en rigtig dygtig spiller, men som joonas er inde på, så er spillene han spiller i helt anderledes.

Jeg tror også grunden til jeg bruger den tone er, at det jo ikke ligefrem er din første post omkring weirde spots, som du sætter dig i, fordi du overtænker din modstander...

Ja, det er godt at tænke, men du er nødt til at ændre din tankeproces IMO, fordi du som tingene ser ud lige nu tilsyneladende ikke er i stand til at sætte dig udover din egen tankegang, og ind i villains, og det er faktisk ikke det du arbejder med i de her posts, hvilket godt kan være lidt bekymrende.

At kunne tænke som sin modstander er IMO det, der er forskellen på en ok god pokerspiller, og en fremragende pokerspiller, og IMO er det det spring du mangler, og det synes jeg du skal arbejde med.

Jeg siger ikke du skal lægge moves som det her på hylden, men jeg kunne bare godt tænke mig du havde et mere indgående kendskab til dine modstandere før du laver moves for hele BI's, og roder dig ud i de syge ting, som man nu engang kommer i, når man gerne vil være tyr/tablecaptain.

Jeg autobetaler stort set any made hand her, som villain, da du repper så sick tyndt i din made hand-range. Du repper altså KUN 22, 33, 44... Altså 7 kombinationer på et board, hvor ALLE draws misser. Med den pris villain får, så kan jeg slet ikke se ham folde 99 eller den slags.

MVH Skod

25-01-2010 12:20 #41| 0

Som skod skriver så tror jeg også du overtænker nogle gange.. Altså det virker lidt som om dit play måske er et par levels over dit aktuelle limit, hvilket jo i sig er fint nok, men på nl50-100 tror jeg bare du giver for meget credit til dine modstandere!
De er altså ikke tænkende mange af dem og de fleste(70-80%) er altså typen der kun ser deres egen hånd og overhovedet ikke sætter sig ind i hvad du repper..

En helt anden side af sagen er så at jeg tror du udvikler dig sygt meget med den spille stil og på højere levels vil du som durrr ofte sætte din modstandere i svære spots hvor de ikke kan finde hovede eller hale i din linje..

25-01-2010 12:35 #42| 0

Ingen der tænker over størrelsen på villans bet?? Han better næsten pot hvilket ret ofte indikerer monster eller bluff. Jeg har ikke erfaring med disse niveauer, men jeg vil gætte på at det er endnu mere gældende her end på de højere limits.

25-01-2010 17:16 #43| 0

det virker fjollet at reppe et checkedback fh mod en enemy der ingen forudsætning har for at sætte dig på et checket back fuldthus.

boardet er drawy as fck, så hvis han har nuts flyder pengene nok ind på floppet.

25-01-2010 17:17 #44| 0

synes det er fedt nok du flyver rundt og laver underlige ting , istedet for at sidde og setmine... poker skal også være sjovt...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar