Ikke de store reads på villain. Han spiller 18/17/uendelig, men kun over 99 hænder. Han virker sane. Jeg anser ham dog som mere tight, end stats angiver. Den tredje villain i hånden er ÜBERDONK, så han har helt sikkert en solid handske, når han better floppet. Jeg har spillet rimelig tight aswell - har dog isoleret aben ok ofte. Der er ingen dynamik at all. Synes selv alle streets er std, men er i tvivl om river (jeg folder obv. aldrig).
***** History for hand R5-12368924-135 *****
Start hand: Sat Dec 26 00:46:27 GMT+0100 2009
Table: Den Haag [12368924] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
Seat 6: sveholth nr1 ($59.15)
Seat 8: ostensson1 ($98.50)
Seat 9: rodolfo838 ($96.50)
Seat 2: Lafosse71 ($98.50)
Seat 3: Hero ($146.50)
sveholth nr1 posts small blind ($0.50)
ostensson1 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [K♠, Q♣]
rodolfo838 folds
Lafosse71 raises $3 to $3
Hero calls $3
sveholth nr1 calls $2.50
ostensson1 folds
--- Dealing flop [T♠, J♦, 6♥] pot = ca. 10
sveholth nr1 checks
Lafosse71 bets $6
Hero calls $6
sveholth nr1 folds
--- Dealing turn [7♦] pot = ca. 22
Lafosse71 bets $14
Hero calls $14
--- Dealing river [A♦] pot = ca. 50
Lafosse71 bets $30 (han har ca. 45 mere bag)
Hero?
Umiddelbart har han jo ikke specielt mange flushes i sin range, men samtidig har jeg lidt svært ved at se ham betale af med ret meget andet end sets+, hvis jeg jammer. Selv AJ ser vel ikke topfed ud for ham facing et shove.
Jeg er selv efterfølgende lidt uenig i den linje, jeg valgte - derfor jeg smider den til analyse.
100NL: Nutstr8 på flushboard - river?
Jeg raiser hver gang her, giver ingen mening hvis han har flushen, og han betaler dig helt sikkert af med 89, sets, og nok også 2 par.
Din hånd er semi-godt maskeret, og for ham tror jeg det er svært at se hvad du raiser med river, som han ikke slår (såfremt han har en hånd).
Du er selv inde på, at du har svært ved at se ham calle med noget, som du slår. Men spørgsmålet er, om du ikke mister for meget value, ved at nøjes med at calle, kontra de gange han caller dit shove, med en dårligere hånd.
Håber det gav mening.
Du siger det selv, bortset fra jeg tror han betaler af med Aces up kombinationerne. Han har meget sjældent ramt en bagdørsflush her.
Dit spil er vel -EV hvis ikke du shover river, givet at du betaler to streets af med sandsynlige maks 8 outs :)
Jeg shover også river hver gang og jeg er aldrig bange for at villain har flush. Som du selv siger har villain ikke mange flushes i sin range. Jeg regner med at han betaler med 89, to par og så det han ligner mest imo: et set
Madsreality+1
STAKKEN!
Som de andre, hvis alle streets er standard, er river jo et shove?
Jeg mener du sagtens kan raise nogen steder, og selv med overs osv bliver det ikke sådan 100% standard bare at calle ned med så godt et draw, kan man jo nemt raise og få dårligere draws til at gøre noget spazzy.
Raiser flop ANY day.
Vi har en mand mere bag os i potten, som vi kan få af Jx, Tx, KQ osv - hænder som han caller/raiser med når vi bare flatter.
Flop raise er KLART superior - vi har jo super equity mod alle hænder.
Anyways, som spillet - butikken hver gang.
Flop afhænger af lidt af hvert, men både raise og call kan forsvares.
Turn er fin nok, men tror den er mere marginal end den ser ud afhængig af dig og din modstanders strategier på river. Du har jo sådan lidt en blanding af implied odds og reverse implied odds.
Mht. river kan jeg nævne 66,77,JTs,AJ,98s. Selv med fantasifuld vægtning kommer du nok ikke under 10 kombis du har slået som b/c'er river. Tror ikke du kan komme så højt op med antal hænder der har dig slået. So, shove.
Synes nu nok, villain har lidt flere flushes i sin range, end I gør det til - herunder QT, QK, TK og 9T. Er dog enig i, at jeg bør shove river. Aktuelt callede jeg dog kun. Han havde JJJ. Personligt er jeg ikke så vild med at raise floppet, givet villain er ret tight, og vi har en uberdonk bag os. Derudover har jeg vel oftest mere end 8 outs. Vel 10 or so i snit.