Hey.
Villain spiller 31/28/5 over kun 64 hænder. Han folder 100% til 3-bets. Dunno, hvorfor han ikke lige har reloadet. Det plejer han. Jeg har spillet ca. 26/19/2, da jeg har completet en del sb's med semigode hænder, fordi donksne ved bordet openlimper hele tidern. Hænder som 9To, 56s etc. De er dog smuttet - desværre.
Jeg tror ofte, han checker en K bag på river, da jeg vel ikke kan forventes at betale med ret meget, der ikke slår Kx. Farvetrækket misser, og Kx er vel toppen af min range her.
***** History for hand R5-18771580-322 *****
Start hand: Fri Jan 29 17:02:58 GMT+0100 2010
Table: Burlington [18771580] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
Seat 5: _Ohmagad_ ($101)
Seat 6: Hero ($126.10)
Seat 8: AldoRaine_ ($85.50)
Seat 9: corsica001 ($76.55)
_Ohmagad_ posts small blind ($0.50)
Hero posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [J♥, J♣]
AldoRaine_ raises $4 to $4
corsica001 folds
_Ohmagad_ folds
Hero calls $3
--- Dealing flop [K♦, 7♣, 2♦] pot = ca. 8.5
Hero checks
AldoRaine_ bets $6
Hero calls $6
--- Dealing turn [3♣] pot = ca. 20.5
Hero checks
AldoRaine_ bets $17
Hero calls $17
--- Dealing river [5♠] pot = ca. 54.5
Hero checks
AldoRaine_ bets $58.50 [all in]
Hero calls $58.50
Er jeg helt blank, når jeg mener, at han er svært polariseret her?
100NL: OK tyrecall eller spew as usual?
Nu er jeg ikke den store pokerekspert, og spiller normalt ikke shorthanded, men med mindre du har et super-read, har du så ikke lige lovligt svært ved at smide dine knægte her?
Han kunne selvfølgeligt være på et ruder draw meeeen.. jeg er sku for tight her, og smider til hans flop- eller turnbet.
jeg skal lige være helt sikker på hvad polariseret er
enten har han nuts eller air
er det rigtigt??
3-better pre hver gang, og ja river er spew :)
Kan godt lige uddybe..
Villain må formodes at åbne en del Q's mange K's og stort set alle A's 4-handed, ergo kan det vel aldrig nogensinde blive profitabelt at flatcalle et godt PP som 99-JJ her, når villain så ofte trækker til et overkort, og når han så skyder tre streets på et bord med et overkort, så betaler vi ham alligevel ned?
Meget enig med Madsreality her.
Det er meget få hænder i villains opening range, du ikke er foran, og da han samtidig folder til 3-bets 100% af gangene (hvor mange incidents er den stat baseret på?), bliver hans range meget defineret, hvis han endelig ikke folder. Ved blot at calle får du med stor sandsynlighed nogle super svære beslutninger oop postflop.
Som spillet folder jeg turn og river, med mindre du har reads på ham, som siger, han 2nd bareller ofte eller er ekstremt bluffende.
Blomme
Jeg 3better preflop hver gang. Villain er LAG preflop og stacksizes passer vel egentlig ret godt til at han kan 4bette AI preflop da han sikkert også er obs på at han har spillet LAG.
Jeg tror faktisk godt du kan folde river. Du har vel aldrig hverken et draw i spottet - men ca altid helt præcist hvad du har, så mon ikke villain value skubber Kx+ i forventning om at du kalder en blank river.
Det er jo heller ikke ligefrem et fantastisk board for villain at bluffe på når både turn og river er blanke
Jeg mener igen du er for tidligt ude til at tage linier som denne. Du har 64 hands på ham, og du ved i princippet ikke om han er LAG endnu, og du ved slet intet om hans postflop tendenser.
Medmindre dit gut siger dig han bare lige er ude i skum, og du har en eller anden fornemmelse af timing tell, eller lignende, så er det spew IMO.
Jeg 3-better pre,... ISÆR fordi du kommer til at spille et vammelt spot OOP, og du mindsker din SPR, så du lettere kan stacke af, uden det er en kæmpe fejl.
JJ spiller bare meget bedre i 3-bettede pots, end den gør i singleraised. Især mod en aggro villain ude af position.
MVH Skod
3better pre og c/f turn uden reads.
64 hænder er fint nok for mig - specielt når stats er så markante - jeg spiller ham som om han var 31/28/5 og retter til efterhånden.
3-better pre, med planen at stacke af på næsten alle borde - lidt a la hvad Skod er inde på.
Som spillet: Mjaah - hvad er det egentligt for flops som vi skal lave pengene på? Svært.
Jeg kommer jo bare ALDRIG godt ind preflop på 100NL. Folk felter KUN AK og QQ+. INTET ANDET - i hvert fald uden dynamik. 3-bet/call stacken af er fint i btn vs. blinds, men en mand der åbner UTG og trods alt har 100% i fold to 3-bet - tror I bare lige han felter 88+ preflop?
@ berthadog
Polariseret betyder, at hans range er vægtet mod nuts/air.
Jeg er på 3bet vognen her, og specielt grundet stacksizes mener jeg det nærmest skal være 100% af gangene. Synes din ide om hvad folk stacker af med på NL100 er voldsomt pessimistisk, og ihvertfald af egen personlig erfaring, næsten forkert. Ja der er da folk der gør det, men det er sku få. Her er det altså 4 handed, med en skævstacksize, og super aggro spiller - JJ er en monster mod mandens range. Helt sikkert 3bet og få det ind med rigtig god samvittighed.
Som spillet ser det bare spewy ud, og hvis jeg skal drage konklusioner ud fra preflop, mener du altså at folk aldrig stacker af med dårligere end mega premiums, men gerne kører 3barrell bluffs mod polarisede top pair ranges? Det virker unlikely. Der turner et fd mere, fair nok, og han shover vel nogen gange river i skæg, men uden du ved om han kan det, virker det ikke som spottet. Jeg folder turn på en god dag, og helt sikkert river. Oveni det, hvis du mener han kan tænke så langt som du vil have ham til, bør han VB'e KQ her anyday, da du aldrig nogensinde har en stærkere K i din egen range, og oftest er det nok bare rigtig dårligt at checke sine nut Kx her i hans spot, så i virkeligheden bør han polariseres til at bluffe bustede draws på en blank river i et spot hvor det virker unlikely, eller at have os slået.
Nu er UTG i dette tilfælde lig CO, så jeg tror sagtens du kommer fint ind mod en tænkende LAG som er bevidst om hans eget image
Din sample er lidt lille, men ellers er din tanke med flat preflop ok. Turn + river ser og så fint ud, bare du ikke gør det hver gang.
3 bet PF og hvis han raiser all-in kalder vi.
Der er ingen grund til at gøre det træls for dig selv ved at spille den passivt OOP.
Mvh Simon.
1. Det er ikke et auto 3bet her, oftere vil jeg også gøre det, men jeg hader at 3bette JJ for info preflop, og folde til yderligere action, og hvis denne situation dikterer at vi caller JJ pre, er det er godt spil.
2. Din linje ser fin ud i mange spots, jeg kan se mange spillere der vil bette 3 streets på K høj board og gøre dit liv til et helvede, med en hånd som den du har, også med deres air hænder. Problemet består i, at ingen af disse spillere spiller nl100, og jeg har simpelthen svært v at se ham bette 3 streets, uden AK+. Det er en meget snæver range, jo vidst, men vi har ikke nok info til ikke at tro han gør det. Den smule info vi har på ham, er iø den der gør at vi her også flatter preflop. Hvis vi har ham på en range bredere end 88+ og AQ+, skal vi jo 3bette pre for value.
3. Jeg kan godt li at tage den linje du tager mod aggro spillere, men så foretrækker jeg at have gjort det med stærkere SD hænder, dvs tpgk+, forinden, så villain giver os noget mere kredit, og bliver bange for at bette 3 streets med sine bluffs.
"Hvis vi har ham på en range bredere end 88+ og AQ+, skal vi jo 3bette pre for value."
Den har jeg svært ved at se give mening. Det er vel to helt forskellige ranges vi spiller mod 3bettet og ikke 3bettet?
3bet preflop, auto stack off 4-handed for 85bb. Selvom villain har foldet 100% til 3bets, så må vi formode at en 31/28 trods alt er ret aggressiv preflop for formodes at stacke af med et range som JJ er godt inde imod.
Ja, hans range er polariseret med "nuts" (AK+) eller air, men jeg kunne godt tænke mig lidt reads på hans spil inden jeg kalder ned med underpar.
Jørn
Mod netop AldoRaine_ kan jeg godt lide et kald her, men ellers bør du få lidt flere reads.
Jeg husker manden til at være ret tænkende, så han ved, at du næppe kan kalde et AI på river.
Skod og Thyssen er spot on.
En Villian der skyder 3 barrels på et komplet ukoordineret board viser ret meget styrke, da han også åbner, så vidt jeg kan se, utg. Det gør at hans iøvrigt ikke-valide stats på 31/28/5 bliver en del smallere (medmindre han har gjort dette masser af gange).
Men har han åbnet fra tidlig før og skudt 3 barrels på et Kxxxx board eller et lign.?
Tror nu nok folk generelt undervurderer, hvad fornuftige 100NL-spillere faktisk er i stand til i disse tider. Han dukkede f.eks. op med AQo her.
Som Thyssen. Spørgsmålet er ikke, om hans range er polariseret (for det er den) men om der er andet end første, anden og tredjenuts i den :)
Que joonas? Jeg forstår simpelthen ikke den sætning....
Det giver ingen mening det du siger, det er hvad jeg mener. Selvfølgelig er hans range det preflop, så skal man 3bette 100% i dine øjne?
Jeg siger hvis vi har ham på en bredere range end 88+ og AQ+, skal vi 3bette for value. Altså hvis hans range indeholder flere hænder 88+,AQ+
@SS
Aldo er vist ikke en almindelig NL100-spiller. Jeg ved ikke, hvad han laver på NL100, men jeg har haft en del kampe med ham på NL400.