Turn action?
Villain spiller 24/19 med fold to 3bet på 47, 4bet range 2,3% over 2,4k hænder, fold 2 cbet i 3bettet: 64% (14) raise cbet 7%.
Villain har nok hero til 26/22 med 3bet på 8%.
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 16, 12:38:19 ET 2010
Table Juliaca (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: X ( $128.54 USD )
Seat 2: Villain( $160.51 USD )
Seat 3: X ( $31.00 USD )
Seat 6: HERO ( $149.22 USD )
Seat 7: X ( $167.58 USD )
HERO posts small blind [$0.50 USD].
X posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♦ Q♠ ]
X folds
Villain raises [$3.50 USD]
X folds
HERO raises [$10.50 USD]
Xfolds
Villain calls [$7.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 4♦, T♠, 2♦ ] pot 23
HERO bets [$16.00 USD]
Villain calls [$16.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A♦ ] Pot 55
Hero? Effektive stacks er 122
100nl: QQ i 3bettet, turn deep
Det er godt nok en stenern turn. Især når i er 150xbb dybe. Umiddelbart hælder jeg mest til et check. Har svært ved at se, hvordan lige præcis A♦ kan ramme hans range, da det obv. udelukker nutflushdraws. Så det vil ofte være et større scarecard for ham end for os.
Problemet er bare, at hvis vi checker her ligner vi præcist, hvad vi har, men er stadig overbevist om at villain checker alle hænder med showdownvalue bag, altså 55-jj og 10x... Har svært ved at se ham lave sådanne hænder om til bluffs, da det er de færreste NL100 spillere, som gør sådan noget. Umiddelbart hælder jeg mest til C/F turn, og B/F river afhængig af riverkortet selvfølgelig.
4bet-range staten siger mig ikke rigtig noget, fordi jeg altid bruger % af gange de 3bettes.
Men du er umiddelbart foran hans range, som fortsætter til et turnbet. Jeg har inkluderet alle kombinationer af JJ/TT, A2s-A5s, 66-99 inkl ♦ + nogle flushes:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 54.659% 54.66% 00.00% 962 0.00 { QdQs }
Hand 1: 45.341% 45.34% 00.00% 798 0.00 { JJ-TT, 9c9d, 9d9h, 9d9s, 8c8d, 8d8h, 8d8s, 7c7d, 7d7h, 7d7s, 6c6d, 6d6h, 6d6s, A5s-A2s, KdQd, KdJd, QdJd, JdTd, Td9d, 9d8d, 8d7d, 7d6d, 6d5d }
Det er måske optimistisk at tro på, at han caller 6♦6 hver gang, men det opvejes vel af, at han caller med 99 uden ♦ nogle gange osv.
Så selvom det er klamt, mener jeg det er et bet/fold, da villain vel basicly aldrig skubber indover her som bluff. Better du 35$, skal vi finde 29% equity mod hans range for shove, hvilket jeg ikke tror er muligt.
c/c turn og potcontroler lidt, selvom de fleste gange ikke burde være noget scarecard for os som spillet, og laver noter hvis han synes det er fedt at tage af med AK uden ♦.
Grunden til det er at han caller mange 3bs og cbets i 3b pots, så han skal næsten have lov at checke bag her for at underreppe vores hånd lidt. Måske ligner vi lige præcis hvad vi har, men vi ved også at skurk ikke har mange Ax her i sin range, så har han røg, tror han sikkert det er et godt kort at bluffe. Ved self ikk hvor langt han tænker. Men min pointe er bare at A er større scarecard for ham end os, og vi kan checke og underreppe og få noget value på river i stedet for at skyde ham af alt luft på turn og kun se at stacken kommer overtoppen, eller er han den agressive, så kunne jeg godt checke river igen og bluffcathe med vores hånd.
3 svar: 3 forskellige råd, hmm o_O
Den er pænt close imo, men jeg synes den fortjener et bump?
Jeg er lidt i samme båd som rasken her. Hvis vi better kommer villain næppe indover med noget der er dårligere. Jeg har svært ved at se ham lave JJ om til et bluff, og jeg tror han kalder tilpas mange gange med dårligere, til at det er en bedre ide at b/f, end at checke og spille face up.
Vi har nok en del bluffs i vores range (eller burde have!), og det her kort er ganske udmærket at repræsentere. På den anden side ville det være temmeligt skidt for vores hånd (equity wise), hvis vi bliver check-raised, så jeg holder på at checke bag.
Mod enkelte modstandere er dog meget call-call-fold eller call - (check) - check/fold, hvor jeg hellere vil hente value på turn end på river. Det bliver en dynamik og modstander- overvejelse.
Hvordan kan det nogensinde blive et b/f? Vi har et højt par og drawer til 2nd nuts. B/F er - med al respekt - helt hen i vejret.
Selv om et bet beskytter dine bluffs, mener jeg man skal passe på med at overdrive balancering af ranges. C/C er eneste rigtige her.
Jeg er lidt på v-bet her, men villain har bare så mange 2nd best hænder her, som også har et dårligere draw end os, så check er ikke i skoven... Kommer lidt an på om han hero-tyrer os med Tx el PP med en ♦