***** Hand History for Game 2973356301 *****
$100 NL Texas Hold"em - Thursday, November 03, 07:14:37 EDT 2005
Table Table 67134 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: nomanson ( $276.87 )
Seat 3: bimil ( $178.67 )
Seat 5: chillinscott ( $93.99 )
Seat 6: bunkernut ( $138.26 )
Seat 4: AFK__ ( $100 )
bimil posts small blind [$0.50].
AFK__ posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ K♦ K♠ ]
chillinscott folds.
bunkernut calls [$1].
nomanson folds.
bimil calls [$0.50].
AFK__ raises [$4].
bunkernut calls [$4].
bimil folds.
** Dealing Flop ** [ 7♦, T♥, 9♥ ]
AFK__ bets [$10].
bunkernut calls [$10].
** Dealing Turn ** [ 6♦ ]
AFK__ bets [$22].
bunkernut calls [$22].
** Dealing River ** [ K♥ ]
AFK__ checks.
bunkernut bets [$45].
Det er min første hånd ved bordet. Bør jeg lave et blocking bet her? - Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg slår, men jeg syntes selv at mit check er for weak.
Jeg går ikke udfra nogen mener jeg bør kalde på river?
100nl SH KK på farlig board
Der må være nogen der kan hjælpe mig lidt her - hvordan spiller i den her? På den ene side er jeg bange for at bygge en stor pot med hvad der i realiteten bare er et par, mens jeg på den anden side heller ikke vil lade villian trække til sit draw billigt. Problemet er at jeg er bange for alle ♥"er og 6,9,T,J.
Raiser mere preflop du er i blinds dvs. OOP mod 2 (1) spillere.
Potter floppet.
Potter turn.
Og better halv pot på river som et blocking bet. Enhver med bare lidt omløb i hjernen kan se at du ikke ramte en flush på river og vil derfor forsøge at tage potten fra dig.
Kan du fortælle mig hvad han har kaldt mig ned til river med som ikke er et monster på river?
Altså. Jeg kan godt lide dit check på river, men du må _ALDRIG_ folde her. Ved at checke giver du dig selv et tvunget call. Hvilken størrelse ville dit blockingbet have været på her? Omkring 30$ minimum. Ved at checke giver du dermed dig selv et showdown til næsten samme pris, som hvis du havde raised. Desuden tvivler jeg på han caller turn med Flushdraw, da han får meget dårlige odds. Men der er self en god chance for at han sidder med den. Men ved at checke river åbner du en kæmpe port for et bluff. Better du 30-40$ på river, så folder han stortset alt bortset fra flushen. Checker du er der en god muligehd for at han bluffer og du får dermed ekstra meget ud af potten. Har han flushen, så er det bittert, men du må klynge dig til håbet om at den sidste hjerter ikke kommer hver gang på river. Med de bets han caller hele vejen skal det nok give overskud i længden, hvis du skulle tabe den her. Men du kan ikke folde her. At checke er ikke weak så længe du caller bagefter.
Takker - jeg syntes også selv bagefter at mit fold var for weak, men jeg hader bare at lave et blockingbet ind i sådan et board og så blive raiset allin.. Hans calls uden pot odds bliver jo fine nok hvis han kan trække mig for et pot size bet på river når han rammer?
Potten er over 70$ her. Hvor stort ville dit blockingbet være? Og hvis dit blockingbet bliver for lavt, så reraiser han da bare allin uden flushen?
Det er ikke så vigtigt om han rent faktisk har flushen syntes jeg.. Hvis ikke der falder en hjerter på river så kalder jeg stort set alt hvad han smider på mig - men når den nu falder, så kan jeg folde vel vidende at han ikke har fået pot odds til at trække til den og jeg har derfor tjent penge. Så længe jeg ikke sidder overfor en modstander der opdager at jeg ikke har noget imod at lægge mig når 3 flush kort kommer så bør jeg tjene penge i længden.. eller hvad?