Hep.
Vi er ITM i 100r (søndag)- vistnok næsten lige kommet dertil - deraf mine stats - 45/30/10. Dog kun 20 hænder ved bordet - såvidt jeg husker har jeg tabt en enkelt til Schhh.
Shhh00kem - frisk reg - aka 29/24/17, AF 5,8 (325 hænder)
Seat 2: akport (124689 in chips) 19/13/11,7, AF 13 (136 hænder)
Mht preflop: Ja, vi har 3 mose stacks efter, men 2 af gutterne er ret tighte, også udover bobbelspil.
Lad mig høre jeres tanker - på alle streets :)
PokerStars Hand #103854977094: Tournament #821010507, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level XVIII (1250/2500) - 2013/09/08 23:05:49 CET [2013/09/08 17:05:49 ET]
Table '821010507 24' 9-max Seat #9 is the button
Seat 1: Shhh00kem (143836 in chips)
Seat 2: akport (124689 in chips)
Seat 3: zxc888 (84779 in chips)
Seat 4: LeBronn2333 (24326 in chips)
Seat 5: Frank100121 (34424 in chips)
Seat 6: Hattenaf (119708 in chips)
Seat 7: 24kgilded (51897 in chips)
Seat 8: Pokerger1337 (62787 in chips)
Seat 9: MiziMiziMizi (47946 in chips)
Shhh00kem: posts the ante 250
akport: posts the ante 250
zxc888: posts the ante 250
LeBronn2333: posts the ante 250
Frank100121: posts the ante 250
Hattenaf: posts the ante 250
24kgilded: posts the ante 250
Pokerger1337: posts the ante 250
MiziMiziMizi: posts the ante 250
Shhh00kem: posts small blind 1250
akport: posts big blind 2500
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hattenaf [Q♣ K♦]
zxc888: folds
LeBronn2333: folds
Frank100121: folds
Hattenaf: raises 2500 to 5000
24kgilded: folds
Pokerger1337: folds
MiziMiziMizi: folds
Shhh00kem: calls 3750
akport: calls 2500
*** FLOP *** [J♥ T♥ 5♠] - 17.250
Shhh00kem: checks
akport: checks
Hattenaf: bets 8125
Shhh00kem: raises 10625 to 18750
akport: calls 18750
Hattenaf: calls 10625
*** TURN *** [J♥ T♥ 5♠] [A♥] - 73.500
akport: checks
Hattenaf: checks
*** RIVER *** [J♥ T♥ 5♠ A♥] [J♣]
akport: bets 27500
Hattenaf: calls 27500
Shhh00kem: raises 92336 to 119836 and is all-in
akport: folds
68.208 for at vinde en pot på næsten 300k...
100r, dybt, forvirret Jungle
Det ser ud som om Shhh har klonket en flush på turn, men prisen er næsten for god til ikke at betale.
Medmindre vi snakker K♥Q♥ tvivler jeg stærkt på han hakker en flush ind, men nøjes med at kalde river, og indimellem også skyder turn med den - så random flushes kan imo stort set udelukkes.
Jeg har meget svært ved at se, hvad Shhh kunne have, der ikke slår dig. Hele hans value range må formodes, at være foran dig. Det eneste du slår er et rent bluff, og så kunne du lige så godt kalde med et es, som du vel ikke ville? Jeg er næsten 100 på, at han har huset.
Desuden må hans bluffrange være meget lille. Vi må formode, at han har noget, når han CR'er i en 3-vejs pot. Der kunne være nogle kombinationer af Q9 og 98, men ellers kan jeg ikke se, hvilke ikke made hands, han skulle komme til river med.
Jeg overtænker muligvis, men kan da godt allerede nu komme med lidt af mine tanker.
Hero har never ever nuts, bl.a. jf. river callet, og meget sjældent et hus.
Vildanden better ret småt på river - ville han ikke altid gå højere med nuts i en trevejs pot som her? Og hvor ofte kan han i det hele taget have nuts som hånden er gået?
Jeg har det med at overtænke, men personligt synes jeg det i teorien er et ganske sexet bluffspots (ville nok helst at min og den anden guts stack liiiige var like 30k større) - spørgsmålet er så om han er "syg" nok - og om gutter ala mig og den anden i praktis folder vores "ikke nuts" ofte nok?
At det så er svært at finde nok "random" hænder i hans flop CR range, OOP, 3 vejs, dybt, er jo nok der problemet ligger for mig :)
Jungleras skrev:
Jeg overtænker muligvis, men kan da godt allerede nu komme med lidt af mine tanker.
Hero har never ever nuts, bl.a. jf. river callet, og meget sjældent et hus.
Vildanden better ret småt på river - ville han ikke altid gå højere med nuts i en trevejs pot som her? Og hvor ofte kan han i det hele taget have nuts som hånden er gået?
Jeg har det med at overtænke, men personligt synes jeg det i teorien er et ganske sexet bluffspots (ville nok helst at min og den anden guts stack liiiige var like 30k større) - spørgsmålet er så om han er "syg" nok - og om gutter ala mig og den anden i praktis folder vores "ikke nuts" ofte nok?
Jeg kan godt se hvor du vil hen, og ja, han får et ok spot.. Men han skal altså vide at være ret sikker på at i begge er "gode" nok til at folde ikke nuttede hænder som du siger, for at hakke ind med skrald her.. og hvilke skrald hænder 3better han floppet med? alt completer jo.. han betaler med en streg og en flush på river.. så jeg hælder mest til TJ, AJ, måske 55? - ud over det synes jeg bare ikke folk bluffer SÅ meget på river som de måske burde.. mig selv inklusiv..
Synes heller ikke førstemandens sizing er helt væk hvis han er nuttet?
Jeg mucker og finder et bedre spot tror jeg..
Går ud fra man kan antage, at han 3-better TT/JJ fra SB mod dig hver gang?
I så fald er vi nede i JT, 55, AJ og KQh som kan shove river for value, så vi skal godt nok ikke finde mange bluffcombos før vi kan betale, jeg kan bare ikke finde nogen. Akport kan sagtens have et hus på river og du har vel som minimum Jx når du flatter river?
Det virker godt nok som værende til den friske side at hakke et bluff ind her og forvente i kan folde flushes og straights til de odds.
3better han 17% pre?
Hvordan ser 3bet% ud IP hhv OP?
Når i er så dybe, så er mit indtryk at nogle gode spillere flatter en rigtig stor del af deres "valuerange".
Det er ret væsentligt, for hvis han 3better ret aggressivt fra blinds, så kan det være svært at se 1010/JJ i hans range pre og en del AJ og måske også 55 combis bliver 3bettet.
Det virker ikke sandsynligt at villain flatter Q9 OOP mod en aggro modstander. 98s er der nok større ssh for.
nå, kan se du selv svarede på det med CR på floppet.. så er vi enige =p
Jungleras skrev:
Pre, flop og turn spiller du ens Toft?
ja.. og river, hvis du folder =p
Er ikke sikker på hvor bredt han 3better dybt, mod en sticky gut som mig, OOP - så vi kan nok ikke udelukke alle kombos af JJ/TT
Jeg tror btw AJ rigtig ofte valuebetter turn (og KQhh nok hver gang).
Det efterlader en rigtig tynd valuerange (10Js, meget få kombis af AJ og 55 på river). Spørgsmålet er vel om vi vurderer han har et par bluffkombinationer, for i så fald tror jeg at du skal calle.
@Jungle
Jeg tvivler, men når man spiller så aggro en omgang tourpoker, så er det vel ikke utænkeligt, at han med den relativt lave sizing kan gøre det relativt bredt for value, omend han selvfølgelig står i et skod spot, hvis én af jer kommer over toppen igen :)
Kommer faktisk til at tænke på at jeg på en god dag også godt kan folde til akroms RIVER bet.. hvad er det han overcaller floppet med som ikke er et flushdraw eller vores egen hånd? (hvor vores egen hånd er mere unlikely)..
Tror meget sjældent han skyder turn videre med AJ for value btw..
Hvis du mener flop og river Toft, måske hænder ala QJ/KJ? Og så et blockish bet på riven?
Jungleras skrev:
Hvis du mener flop og river Toft, måske hænder ala QJ/KJ? Og så et blockish bet på riven?
ja selvfølgelig.. mig der koger.. Hvis det er tilfældet så er han satme dårlig =p
Jeg c-better tæt på 100% her.. jo mere jeg tænker over det, jo mere hælder jeg også til et fold til første bet på river though.. både pga. akroms range, og fordi det ikke lukker potten..
Men vi er enige om at han i teorien stort set ikke bør bekymre sig om mig på river, og således primært/kun skal bekymre sig om Aport? (ja, engang imellem dbl kalder jeg, men i teorien vel rigtig sjældent)
Jungleras skrev:
Men vi er enige om at han i teorien stort set ikke bør bekymre sig om mig på river, og således primært/kun skal bekymre sig om Aport? (ja, engang imellem dbl kalder jeg, men i teorien vel rigtig sjældent)
Det lyder rigtigt ja..
Og at Aport udover AJ - som han, imho ret tit skyder større på riven, ikke har nogle huse i hans range?
Hvad er ideen med at checke turn.?
Jeg caller ikke river bet på 27550 selv om vores hånd er skjuldt efter check turn.
Hans rr på flop lugter af 10j Aj flush draw så ser ham ikke spille sådan på river med minimum flush.
Fold her fra
Btw langt over mit limit
@ Kartze
Alternativet er vel at bette - er der mere mening i det?
Jungleras skrev:
Og at Aport udover AJ - som han, imho ret tit skyder større på riven, ikke har nogle huse i hans range?
enig.. er dog nødvendigvis ikke sikker på han skyder større.. så er det jo ikke sikkert du betaler med din straight, eller han får en af jer til at blæse ;)
edit: omend jeg i hans spot nærmest aldrig forventer en af jer blæser..
Så jeg er ikke et problem, og Aport har få huse = Mums bluff spot :D
Jungleras skrev:
Så jeg er ikke et problem, og Aport har få huse = Mums bluff spot :D
Måske.. men jeg tvivler.. :)
Aport må da også værre rimelig stærk da han caller et rr fra ssh på flop med dig bag.
Jeg kan godt følge dig i at du ikke better turn.
Vendter du med hvad Aport gjorde.?
Wp god hånd du fik lagt op :)
@ Kartze
Den står i OP, han folder - vi er sidste til at kunne kalde og får ret syge odds, deraf min post hvor jeg sad med ideen om at Aport nærmest aldrig har hus, ej heller mig, og vi spiller mod en dygtig, frisk tricky gut.
Kom dog frem til at han nok ikke kan regne med at vi folder lige så ofte som vi bør, når vi får så gode odds, så han nok ikke tager bluffet, sammenholdt med at jeg havde meget svært ved at se hvilker hænder han rent faktisk kunne bluffe jf. tidligere posts, udover en mærkelig KJ agtig hnd der blocker lidt Jx muligheder og som ikke er god længere.
Nå, må hellere få lavet lidt lektier! Vender tilbage senere....
Spiller ikke længere poker, men er meget nysgerrig omkring turn. Hvorfor better vi ikke turn? Er vi så scared af en flush? For så mucker vi da 100 % alt på river anyway? Ellers trækker vi value ud af set, fd, pairs mm.? Men igen - jeg er mega rusten så?
Jeg ville nok bet-gii på turn og jeg tror heller ikke jeg cbetter flop. Hvis jeg gør ville jeg nok være parat til at skyde 3 gange på en del runouts i hvert fald.
På river spiller jeg den som dig hvis du folder. Tror sagtens akport kan havde KJ eller QJ her og jeg synes ikke han spiller den dårligt hvis det er det han har. Har faktisk svært ved at se hvad han ellers skulle have.
Men hvorfor ikke bette turn? Vi er vel ikke så bange for at nogen af dem har flushen er vi? Tror den eneste hånd shhook kan have er KQhh. Akport kan selvfølgelig have nogle flere men tror sjældent han har den når han checker turn.
Åbner i øvrigt også pre.
Jeg har ikke nogen dybe tanker om action på river for det er mange år siden jeg spillede tours men er det ikke oplagt at skubbe floppet? Vi har ikke meget mere end et potbet tilbage så det gør da hånden dejlig nem at spille.
Vi skal kalde 10k og får en pot på turn på 73k, i position med 6 nut outs (som alle potentielt sagtens stadig kan give action), samt flere andre runouts hvor vi kan vinde potten - kan ikke se flop fold som en mulighed.
At undlade at C-bette er jeg dog knap så skeptisk over for - dog i tvivl om det bliver lidt for resultatorienteret.
Grunden til jeg ikke better turn (kan være en fejl), er at jeg har svært ved at se dem kalde særligt ofte med dårligere og at jeg ville have at blive semibluffet af hånden af en dårligere hånd) Men B/F er nok også en af mine største svagheder (kalder alt for ofte), så kan sagtens være et leak :)
Hvilken range kalder en tourspiller i SB med preflop?
Det vil typisk være broadways og nogle bedre suitede connectors. (muligvis også nogle pp og Axs)
(Xnu)
Tror meget sjældent han skyder turn videre med AJ for value btw..
(Jungle)
Tror du han CR AJ på flop Mads?
Jeg tænker bare lidt, at floppet rammer SB's range klart bedst og derfor kan c/raise floppet med rigtig mange hænder.
Netop fordi at han så kommer til turn med en range der er tilnærmelsesvis identisk med preflop-rangen, så bør han skyde på Ah med de fleste bluffs og derfor ligeledes skyde med den bedre del af rangen for bare at være semibalanceret mod to tænkende spillere. Desuden er han jo ikke oppe imod nogle sets, så det efterlader nogle få flushes (som han sagtens kan blocke for) og en enkelt streg.
Jeg er btw enig at river nok oprindeligt er et fold til donkbettet, men jeg tror ikke du kan folde til riverjammet!
wow.. Tror jeg har misforstået spillet.. Sku da altid noget man er heldig at klonke lidt alligevel engang imellem.. :)
Xnuu skrev:
wow.. Tror jeg har misforstået spillet.. Sku da altid noget man er heldig at klonke lidt alligevel engang imellem.. :)
Nu er spillet heldigvist ikke løst og der findes jo mange vindende indgangsvinkler (og din er vist en af de bedre) :)
Hvis det var henvendt til min post, er du så uenig i at SB typisk har en check-raise bluffrange? Hvis du ikke menre han rigtig har sådan én, så ændrer det også forudsætningen for hhv turn og riveraction. :)
Jeg er også på flop checkback, PIK har gode pointers herom. Jeg tror vejen frem er at B/F lille på turn med den her kombo, og som spillet må vi nok i mucken til de 27,5k i første omgang (igen, PIK said it - villain kan jo ikke bluffe?)
Hvordan der så bliver meldt op, at vi nu skal kalde et all in med bunden af vores range til den her action går udover min forstand.
CMoosepower skrev:
På river spiller jeg den som dig hvis du folder. Tror sagtens akport kan havde KJ eller QJ her og jeg synes ikke han spiller den dårligt hvis det er det han har. Har faktisk svært ved at se hvad han ellers skulle have.
Synes du det er godt spillet af akport, hvis han tager den her linje med QJ/KJ? Jeg synes det er helt væk, hvis han spiller de kombos sådan her.
Det lader til min forrige kommentar omkring at mucke til de 27,5k er en anelse off, hvis en dansk topchef mener, villain skal spille KJ/QJ sådan her. :-)
@ Muck river folket.
Fold over jam over call?
Jam over fold over call?
Tredje kombo?
Jam er slet ikke engang på tegnebrættet herfra, slet ikke med denne kombo.. Jeg tror ikke jeg har en jam-range, manden bag dig bør have boats i sin river checking range, og vi kan ikke rigtigt have nogen valuehænder (måske AJ?). Det er bl.a. derfor jeg hælder til at bette somewhat bredt på turn, så vi ikke sidder på river 3 vejs med en capped range, i den dårligste relative position. Du kan f.eks. heller ikke VB hvis de begge checker til dig.
Vi kan vel strengt taget have Royal, AA og AJ der kan jamme riven? Jeg kan ihvertfald omend jeg nok oftest jammer KQs på flop.
Men fint med en masse svar.
Ser ud til at preflop er eneste sted alle er enige :)
Flop og turn er der bud på alle mulige action kombos og river går også i mange retninger...
Tak for indspark
Madsreality skrev:
Går ud fra man kan antage, at han 3-better TT/JJ fra SB mod dig hver gang?
I så fald er vi nede i JT, 55, AJ og KQh som kan shove river for value, så vi skal godt nok ikke finde mange bluffcombos før vi kan betale, jeg kan bare ikke finde nogen. Akport kan sagtens have et hus på river og du har vel som minimum Jx når du flatter river?
Det virker godt nok som værende til den friske side at hakke et bluff ind her og forvente i kan folde flushes og straights til de odds.
Jeg er enig med dig i alt det jeg har markeret med fed. Dog vil jeg tro at Sh00kem også 3better med AJ og KQs pre, dog uden at være helt sikker.
Med hensyn til akport så tror jeg at han i dette spot mere kalder pga potodds end med medium+ hænder og at han gør dette med alle suitede hænder og de fleste connecters. Jeg tror ikke han har et hus her da jeg ikke kan se hvilket hus han kunne have sådan som hånden er spillet. Jeg tror han sidder med en lav hjerteflush eller en J. Sidder han dog med en lav hjerteflush så synes jeg det er dårligt spillet af ham da jeg ikke forstår at efter han kalder på floppet og ikke forsvarer på turn. Med mindre han kan være så dårlig at han sidder med 89s/o og grundet check fra alle 3 på turn og shookem check(manden der 3bettede på flop checker både turn og river) på river at han så donkbetbluffer river med sølle 27k, jeg er bare ikke sikker da jeg aldrig har spillet mod akport før. Dog har jeg set Sh00kem en masse gange og han er helt klart en rigtig god spiller.