Hej alle....
Crypto 25 nl 6 handed.
Har just sat mig.
1. hånd:
Seat 1: Ecki ($25.25 in chips)
Seat 2: Ste110946 sits out
Seat 3: Villain ($8.65 in chips)
Seat 4: sepe ($37.70 in chips)
Seat 5: jupit3r ($26.80 in chips)
Seat 6: Hero ($25 in chips)
Villain: posts big blind $0.25
Hero: posts big blind $0.25
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero T♠ T♣
sepe: folds
jupit3r: raises to $1
Hero: raises to $3.75
Ecki: folds
Villain: raises to $8.65 and is all-in
jupit3r: folds
Jeg skal kalde 4.90 for at vinde 18.30 og får derfor omkring 25% på mit kald.
Fanger man overkort ofte nok til, at et kald er profitabelt her?
Kan næsten ikke forestille mig at han gør dette med andet end overpar og AK.
Jeg mener et call er marginalt +EV mod en shortstack standard NL25 villain, men hvad er jeres indtryk af situationen?
Et par hænder (og nul reads) senere dukker denne hånd op:
Seat 1: Ecki ($24.85 in chips)
Seat 2: Ste110946 sits out
Seat 3: Bren01102 ($16.45 in chips)
Seat 4: Villain ($37.55 in chips)
Seat 5: jupit3r ($26 in chips)
Seat 6: Hero ($31.70 in chips)
Villain: posts small blind $0.15
jupit3r: posts big blind $0.25
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero T♦ T♣
Hero: raises to $1
Ecki: folds
Bren01102: folds
Villain: raises to $3
jupit3r: folds
Hero: calls $2
----- FLOP ----- 3♥ 8♣ 4♣ pot=6.25
Villain: bets $3.75
Hero gør hvad...
Caller og revurderer turn alt efter villains aggresivitet og evt. scarecard?
Raiser for info?
Nikolaj
1010 25NL to hænder
Start venligst ud med farvekoder og pot størrelser. Læs evt. forum faq'en.
Mickey
1. call
2. raise
Skal man automatisk gå ud fra at villain i hånd 1 er donk, da han er shortstack?
Hans umiddelbare range for mig ville være JJ+ og AK... Jeg kørte JJ+ og AK gennem Pokerstove, som regnede min equity ud til at være 33%.
Men er dog i tvivl om, hvor ofte en short NL25 spiller vil 3-bette AI preflop her uden overpar?
Ad hånd 2: Mine tanker var følgende: Hvis jeg skal raise her skal jeg op i ~12$ og vil så have commited ca. halvdelen af min stack mod en unknown villain. Hvis jeg blot kalder, kan jeg se villains turnaction an både på en blank, et A og en klør.
Jeg callede, men må indrømme at jeg i samme moment følte, at jeg burde have raiset...
hero: calls $3.75
----- TURN ----- 3♥ 8♣ 4♣6♦ pot=13.5$
villain: bets $8
hero: folds
Villain fortsatte ufortrødent sin aggresive linie, hvilket han selvfølgelig sagtens kan gøre med overkort eller FD. Han var ihvertfald på ingen måde bange for at commite sig til potten, og jeg følte derfor at et fold måtte være det korrekte spil.
Det interessante i hånden er jo dog flopspillet.
Mod en unknown villain på nl25 hvordan spilles den så optimalt?
Jeg spiller hånd 1 som dig, og jeg betaler hans skub - Vi må som du selv siger gå udfra han er donk eftersom han er short. Vi ser formodentlig ofte et overpair her, men vi ser ofte nok en masse andre hænder der retfærdigører et call.
Hånd 2 - Jeg caller PF udelukkende for at spike et set - Som spillet folder jeg floppet. På disse limits ser du simpelthen ikke 3-bets med andet end høje par - Em sjælden gang ser du det med AK, men som std. er det altid et højt par. Din "han kunne fortsætte på turn med overkort eller FD" passer ikke, det er NL25, og du må ikke give ham kredit for at tænke så langt.
Mickey
@mickey
Hånd 2 er nu kun et reraise (dog fra SB).
Er du overbevist om, at han ikke kunne finde på at spille fx AKs sådan her? Kan vi udlede noget af hans 2/3 bet på floppet, signalerer det generelt svaghed eller styrke?
Generelt styrke synes jeg - Generelt er de små limits spækket med passive spillere, så når de endelig viser styrke har de næsten altid den hånd de repræsenterer.
Jeg er overbevist om han ikke better turn igen med AKs, den linie tror jeg aldrig at jeg har set før - Hvis han better turn igen bliver det samme beløb som på floppet, eller mindre - noget i den dur.
Hånd 2, jeres stacks passer lige præcis fint nok til at du kan calle for at spike et set, men jeg fortsætter ikke på floppet uden et set, eller OE eller lign.
Mickey
Ok....
Hvad så med tanken om nærmest at floate floppet?
Hvis et A eller klør falder og villains aggresivitetsfaktor falder, er det så muligt at skyde ham af? eller kalder passive lowlimit spillere på crypto typisk tyndt?
Jeg kender ikke til dynamikken på Crypto, men da jeg spillede NL25/NL50 var det på Boss Media, og der kunne du godt glemme at få folk af overpairs. Jeg tror umiddelbart det er det samme over hele NL25 linien, så jeg vil ikke anbefale at håbe på en klør eller et A elelr lign.
Jeg har set folk betale stakken af med KK på Axx flops en milliard gange.
Mickey