Efter skiftet til Boss, har jeg haft en del spots hvor jeg bliver lidt i tvivl, da jeg for det første normalt har stats på alle villans, hvilket gør disse beslutninger noget lettere, desuden plejer jeg at spille lidt højere limits, hvorfor jeg måske ofte overvurderer villans evner. Så prøver lige at poste nogle stykker.
- nl400 EUR 4-handed
- effektiv stacks 400 EUR
- Har næsten lige sat mig og ingen read på villan = han har heller ikke read på mig og der er ikke nogen speciel dynamik.
UTG limper, jeg sidder i SB og kigger ned i 10 ♣ 10 ♥ og gør det til 14, BB caller og UTG caller.
Flop: 7 ♣ 3 ♣ 5 ♥ - Pot: 42 EUR
Jeg better 30, BB caller, UTG folder
Turn: 7 ♣ 3 ♣ 5 ♥ J ♦ - Pot: 102 EUR
Jeg better 75, villan caller
River: 7 ♣ 3 ♣ 5 ♥ J ♦ 10 ♠ - Pot: 252 EUR
Hero?
Umiddelbart er det jo et ret let bet, men sidder lidt over overvejer hvad fanden det er villan kan sidde med.
- Floppet 2 par: må vi vel forvente han raiser på flop
- Rammer 2 par på turn, måske men må gå ud fra J7, J5 og J3 ikke er i en std. villans PF-callingrange i det her spot og mon ikke han også normalt raiser denne
- Float med eks AJ, vel næppe i 3 way pot med en der mangler at acte bag ham (undtagelse måske lige AJs)
- Set, mon så ikke vi høre fra ham min. på turn
- Overpar, vil tror han 3b disse PF
Jeg har svært ved at se han sidder med meget andet end en marginal made hand (A7, 88, 99 eller lign) eller et draw (Han kan have noget 64s eller combidraw som 98s osv, men så kommer pengene jo til midten på river under alle omstændigheder)
Mon der er mere EV i at gå efter et c/r
Tanken er bare han vel sjældent caller 3. bar. med en marginal made hand som med river vel ofte er blevet til 3. højeste par, hvorfor der måske er mere værdi i at give ham muligheden for at bluffe???
1010 3 bar. eller c/r river
Det kommer vel an på hans river AF, og hvor tit du skyder 3rd barrells?
Jeg tror ikke det er mere EV at gå efter et C/R.
Hvis Villain har et busted draw er han nok ikke typen der bluffer river, når han ikke raiser draws.
Hvis han har en marginal made hand checker han den 100% bag på.
Ved at skyde en 3. barrell er du ydermere temeligt polariseret til bluff eller en stærk hånd, hvorfor han nok i mange tilfælde finder et call frem.
Jeg vil altså hellere gå efter at han finder et marginalt kald frem, frem for at håbe på at han bluffer river.
Da vi ikke ved ret meget om villain synes jeg det er et lidt svært spot. Dog ender jeg nok med at gå efter et C/R, jeg er enig i at marginale hænder checker bag, men jeg ser ham meget ofte sidde med draw og rigtig stærk hånd her. Selv om det næppe ret ofte er de stærke hænder heller. Da det ville være et skidt board at sløve på.
Synes det er et rigtigt godt spot til C/R. Han får svært ved at calle med en marginal hånd - men kan godt finde et bluff frem på river - hvis han har et bustet draw - eller tror han kan få dig til, at smide din hånd. Men igen kommer selvfølgelig an på hans river Aggression Faktor
Bet 54! Value fra en random 7 og muligt det kan induce spazzy jam fra air!
Shove?! Potten er 252 og vi har 280 i stakken.
Hvis villain er weak, så better jeg lavere, f.eks. 80-100.
Vil Villain calle med et par 7'ere, med 10 og J og truslen om om et OP?
- Tror jeg næppe. Men måske.
Har villain en FD?
- Næppe. Flushdraws vil ofte her følge med overkort samt straight-draws, og mange vil raise. Det er ihvertfald meget passivt spillet så.
Har villain AA/KK/QQ/JJ
- Måske. Men meget passivt spillet. Dog er det set før.
Har villain 2-par
- Næppe. De raiser oftest minimum på turn!
Har villain en 89 straight
- Det passer fint med flopcallet, og villain har 8 outs på turn så. Villain kan samtidig også vinde hvis han rammer et par på riveren, og hero opgiver en hånd som AK
MIN KONKLUSION:
Medmindre villain specifigt har 89 er villain en donk....
Da gode hænder ofte vil ha raiset, J ikke ligner en Villain-holding, og da du sagtens kan skræmme et par 7 væk, så kan det ikke blive til et riverbet fra min side.
Hvad skulle jeg også gøre hvis villain så raiser river. Hvorfor skulle han gøre det med en hånd, som han profitabelt kunne calle med. Og hvorfor skulle han pludselig begynde at raise 2 par, OPm flopped straight, eller flopped-set, på RIVEREN? Hvis jeg blev raiset ville jeg tror jeg var op imod JJ, eller 89.
kald mig overparanoid, men sådan har jeg det her i denne hånd.
Jeg checker og ser om han er villig til at smide nogle af sine penge væk med toppar, OP, missedflush, missedstraight, eller bette en 7'er eller være.