Hej pokernet.
Semi late i 40K$ guarantee på FTP. ~700 tilbage ~350 betalt
blinds 250-500
AVR: 14K
UTG+1 er okay tight og er ikke set ude i noget ballade. UTG+1 har omtrent average stack.
Hero er rimelig aktiv, men er ikke blevet taget med fingrene i kagedåsen endnu.
UTG+1 raiser 2,2-2,5'ish BB
Der bliver foldet til Hero som sidder i BB med 10K-stack med 10-10, hvad er optimal linje her?
Mvh AceKing4more
10-10 i BB. What to do?
Call er skidt, da du kommer til at spille OOP og ofte vil se scarecards.
Til midten med stakken - muligvis har du foldequity og du flipper mod top 10%.
Call og spil en lille pot OOP, som du nem kan komme væk fra. Du gør det rigtig skidt mod en UTG+1 calling range hvis du shover.
Dog skriver du ikke hvad avg stack er, hvilket også har en del at sige.
Hvordan kommer vi til at spille en lille pot OOP, når potten bliver ca. 3000 og vi selv sidder med 9K tilbage?
Folder vi, når han auto c-better et A-højt board eller lignende?
Tror ca. vi flipper mod hans calling range. KQs+,88+
@ Tassadar
Jeg er ikke vild med at komme AI med 10-10 for 20 BB's mod en UTG+1 raiser.
Jeg er overbevist om at der i hans callingrange kune er PP's over 10-10 og +A-Q.
@ Joanna47
Jeg er helt med på den her, og det er denne løsning jeg vælger 9/10 mod en tight UTG-raiser. Men hvad gør vi så hvis der falder et 2-4-7 flop'ish?
Vores stack er for lille til at spille ordnentlig postflop poker, og vi står med beslutning om butik eller fold postflop IMO.
Muligvis er det for bred en callingrange, men i glemmer også den foldequity vi har. I mener vel ikke at han kun åbner TT+ UTG+1? Så holder han i hvert fald ikke længe i tours...
Jeg har siddet på bord med ham hele turneringen (150 hænder ca) og det er første gang jeg erindrer at han har raiset UTG'ish.
Med sådan en tight villain synes jeg det er rimeligt at sætte hans range til 10-10+
Men hvad gør vi på et lowboard til et c-bet, hvis vi antager at vi bare caller preflop?
Du kan da sagtens check calle 1500ish og evaluere på et rag flop. Det synes jeg ikke der er noget i vejen for. At mose er i hvertfald spew pre, det betyder ikke det store man har FE mod et UTG+1 raise, når hans range formentlig er meget smal.
Hvis det er rimeligt, at sætte hans range til TT+, er det jo et autofold preflop...
Jeg tvivler dog personligt på, at det er hans range.
På et lowboard går vi selvfølgelig broke, hvis vi vælger at calle pre.
Og jeg tror det hører til de yderste sjældenheder at vi ser et 20-BB call fra fx 8-8, K-Q eller A-J fra en tight UTG-raiser.
@ Tassadar
Jeg overvejede helt seriøst at folde preflop, men blev enig med mig selv om at det var for weak med kun 20-BB
Floppet var 3-5-7'ish og jeg check-raisede All-in med en dårlig smag i munden.
Jeg er bare i tvivl om det er WP
(og ja i har nok gættet outcome, siden jeg er i tvivl - villain viste K-K op)
@AceKing
Men du mener ikke, at han åbner disse fra UTG+1?
Sandsynligheden for at der rammer et eller flere overcards til TT på flop er 70%...
Tassadar, hvorfor er det et autofold så? Så får du direkte odds til calle for setvalue.
Men bliv du bare ved med at mose, og samle lidt blinds op, det er i hvertfald ikke profitabelt mod et tight UTG raise.
Jo obv. mener jeg at han raiser de handsker, men de gange vi samler hans 1,5 BB (+ antes) op når han folder 8-8, K-Q og A-J kan slet ikke stilles opveje de gange han caller os med +JJ,A-Q og vi i majoriteten af tilfældene går bust, imo.
Hvis I seriøst mener, at han kun har JJ,QQ,KK,AA i sin range kan vi selvfølgelig godt setmine.
I andre tilfælde (hvor villain har en normal range) skal vi have hele hans stack, hvis vi rammer før det kan betale sig. Det sker obviously ikke hver gang vi rammer...
Så lad os antage at han folder bunden af sin UTG-raise range (8,8+K-Q+A-J'ish) og vi 3(?)/10 gange samlet blinds op, og vi de sidste 7/10 gange kommer all in med 40 %, så er det imo også skidt - og vi kan saaagtens finde bedre måder at spille vores 20 BB stack på?
@ Tassadar
imo er det en loose villain der caller 20 BB AI med 8-8 eller K-Q???
Jeg er ikke så vild med ideen om at spille 10-10 her for setmining, så hellere folde pre nærmest, da 20 BB stack er lidt meh til set-mining, imo.
Men hvad synes du om den aktuelle linje med call pre og c/r allin postflop på et lowboard?
Lagde en lignende hånd op for et stykke tid siden, den eneste forskel var at jeg havde 99.
Her var den generelle mening, at det var et fold, da det er den mindst ulækre løsning af de tre vi nu har :) og jeg tror også det er korrekt at folde her.
@ Mads
Den linje kan jeg godt tilslutte mig, og er ret sikker på det er den jeg vælger næste gang mod en tight UTG-raiser.
evt. link til in tråd mads? :)
Ja, det er vel semiloose, men det kommer også an på dit image. Hvis du ofte 3-better og restealer, bliver du også called lightere.
Postflop C/R jeg umiddelbart også AI. Vi vil ikke ud og calle og give villain mulighed for at ramme turn og river.
Hvis I folder TT, så lov mig at I er sikre på at villain er ekstremt tight, og det ikke bare er noget I tror...
AceKing4more
Jeg tror c/r AI på lavt flop er den dårligste løsning.
Lets say floppet er 246r. Vi ch til Villian, som stikker std cbet ud. Vi shover. Hvad betaler han os med? .. Nemlig, hænder, som har os seriøst domineret.
Jeg tror du overvurderer hvor vigtigt det er at beskytte din hånd mod AK/AQish hænder. De har sgu ikke så mange outs mod os (medmindre de bruger overkort til at bluffe).
Så imo er det bedre at betale flop, turn og river end det er at skubbe floppet. Dermed ikke sagt at det er min foretrukne linje.
Jeg er enig med Joanna omkring at kalde pre, og kalde cbet på lavt flop (eller måske bare folde her)og evaluere turn (folder ofte her).
Og bare give op, hvis der kommer et rigtig grimt flop.
Jeg er godt klar over at det er super svagt osv, men hvis Villian bare altid har den, er det imo gigant spew at give ham stakken hver gang.
Edit: +
Tassadar
Du har en god pointe i at man skal være virkelig SIKKER på at Villian er stram, og at han ikke er i stand til at bruge UTG, som steal spot.
Problemet ved at calle et flop som 246r er, at vi så også må checke turn.
Altså giver vi villain 25% chance for at ramme et af sine overs, hvis han fx har AK.
Samtidig vil en tænkende villain skyde de Q's og J's der evt. kommer turn eller river.
Der er 50-60% risiko for at et overcard til TT rammer boardet på turn og/eller river.
@SteinBagger
Tag lige med i betragtningen at vi har 20 BB.
Vi har simpelthen ikke stacken til at calle og evaluere hverken turn eller river???
c-bet er vel på 30 % af vores stack ca.
ved at check/raise floppet håber jeg at se ham folde alle high-card kombinationer, og de gange han caller ved vi at vi er domineret 99/100.
Stein og Tassadar - syntes I ikke det er en ret god indikator at det er maks 3. gang i omtrent et par timer at vi ser villaing UTG(+1, +2)-raise?
Joh, det lyder godt nok ekstremt tight.
Jeg havde ikke regnet ud hvor meget af vores stak vi smider ind ved at kalde cbet. Dette ændrer selvfølgelig vores move mod et cbet.
Min foretrukne linje er nok at kalde pre for at setmine/ramme 789ish flop.
@ Stein
Så du check/folder fx et 2-4-7 flop?
Hvis jeg ser ham som SUPER stram(TT+(ALDRIG 88/99)AQs+), ja.
Jeg har dog ikke mødt en spiller endnu, hvor dette har været tilfældet.
Mod de strammeste spillere, som jeg spiller mod er det enten shove pre, eller "se lavt flop og c/r, eller ch/call, hvis han er bluffy med AK/AQ "
Så prøv at se mit indlæg i denne tråd kl 00:40 (hvis du ikke allerede har set det) - tror du ikke vi kan bruge vores 20 BB-stack bedre end sådan?
Jeg tror nu jeg hælder mest til at folde pre.
shove er imo ikke vildt godt. Hans callinrange crusher os fuldstændig (JJ+,AK) plus han nok ikke raiser så bredt, at vi profitabelt samler døde penge op nok gange.
Vi kan godt calle preflop, men bliver ulækkert at spille - omend vi kan nøjes med at calle for at ramme 10'eren
AceKing
Jeg er tvivl om hvad du mener :)
Bruge vores stack bedre?
Hvis du spørger om vi kan bruge en 20 BB stack bedre end at skubbe den ind over en semistram UTG raiser; Måske, hvis der er et par aggro fyre til højre for os, som stjæler meget og folder til 3bet shoves, lader jeg TT gå (eller bare setminer).
Men hvis det er svært at samle chips op på andre måder, så vil jeg spille hånden på en af de måder jeg før har beskrevet alt efter Villians tendenser.
Hvis jeg ikke har forklaret mig, så skriv endelig igen :)
@ Mads
Takker :)
@ Stein
Okay, du forstod den kryptiske formulering ;)
Personligt tror jeg dog at der er mange bedre måder at "bruge" vores stack på, end at få pengene ind her. Også selvom der ikke sidder et par aggro fyre til højre for os - men det er selvfølgelig svært at sige.
@ pccp
J-J og A-Q er lidt noget af det samme, imo.
Det er marginalt bedre at c/r AI på et lowboard med J-J end 10-10, realiteten er bare at vi næsten lige så ofte er crushed af langt stærkere hænder og står tilbage med 2-3 outs.
Pre vil jeg have en god smag í munden ved at komme AI med +Q-Q og A-K - jeg vil også have en god/bedre smag i munden ved at check/raise AI med Q-Q på et lavere board.