3,3 RB på prima
Som jeg husker det ligger hero 4/18
Villain er vindende på niveauet og virker som en af de få gode spillere der er tilbage.
Villain har vist meget agresivitet og stjæler med arme og ben.
Hvad syntes PN er bedst her ?
***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Prima)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Sunday, September 16, 12:26:55 ET 2012
Table 20K JACKPOT 321 (1000 GTD)Table 4 (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 2: Player2 ( $68207.00 USD ) - VPIP: 33, PFR: 23, 3B: 8, AF: 6.0, Hands: 69
Seat 3: Hero ( $85221.50 USD ) - VPIP: 17, PFR: 12, 3B: 5, AF: 2.7, Hands: 3383
Seat 4: Player4 ( $40618.50 USD ) - VPIP: 17, PFR: 13, 3B: 4, AF: 8.5, Hands: 192
Seat 5: Player5 ( $24470.00 USD ) - VPIP: 11, PFR: 9, 3B: 4, AF: 3.0, Hands: 149
Seat 6: Player6 ( $81615.00 USD ) - VPIP: 22, PFR: 3, 3B: 2, AF: 1.8, Hands: 112
Seat 8: Player8 ( $15611.00 USD ) - VPIP: 18, PFR: 9, 3B: 6, AF: 2.7, Hands: 152
Seat 9: Player9 ( $63629.00 USD ) - VPIP: 19, PFR: 7, 3B: 5, AF: Infinity, Hands: 110
Seat 10: Player10 ( $148285.50 USD ) - VPIP: 29, PFR: 25, 3B: 8, AF: 1.8, Hands: 126
Player2 posts ante of [$300.00 USD].
Hero posts ante of [$300.00 USD].
Player4 posts ante of [$300.00 USD].
Player5 posts ante of [$300.00 USD].
Player6 posts ante of [$300.00 USD].
Player8 posts ante of [$300.00 USD].
Player9 posts ante of [$300.00 USD].
Player10 posts ante of [$300.00 USD].
Player2 posts small blind [$1500.00 USD].
Hero posts big blind [$3000.00 USD].
Dealt to Hero T♣T♥
Player4 folds
Player5 folds
Player6 folds
Player8 folds
Player9 folds
Player10 raises [$6789.00 USD]
Player2 folds
Hero ?
1010 I very late game mod CL
Hvad er dit eget image? I burde have lidt historik på disse positioner.
Som std siger jeg 15555 og snapper af.
Er selv rimelig aktiv, har dog generelt ramt mega dårligt/været uheldig med splits osv når jeg endelig har haft the best of it. Og ofte måttet give op postflop så virker måske en anelse svag.
Flat. Du får grimme postflop beslutninger OOP mod en aggro bigstack ved 3b. Hvis vi tror han 4-b så er 3-b obv superior - men du kan ikke sikre dig at han ikke flatter og så har du pludselig en pot på 35K med 60K bagved OOP. Med dit image taget i betragtning tror jeg ikke han tror du er light her.
Burnz skrev:
Flat. Du får grimme postflop beslutninger OOP mod en aggro bigstack ved 3b. Hvis vi tror han 4-b så er 3-b obv superior - men du kan ikke sikre dig at han ikke flatter og så har du pludselig en pot på 35K med 60K bagved OOP. Med dit image taget i betragtning tror jeg ikke han tror du er light her.
Flat er imho rigtig dårligt.
Vi kommer til at spille en pot OOP, uden initiativ fuldstændig in the dark. Og vi har endda en rigtig stærk hånd, der dog rigtig ofte vil se overkort. Hvis villain er aggro, kommer vi sjældent til at face mindre end et bet postflop, og det bliver bare gætteleg.
Jeg vil hellere 3bette en høj sizing - lad os sige 17-18kish for at tvinge villain i et spot, hvor han meget sjældent flatter (hvis han er reg-ish). Hvis han er så aggro, så er det jo oplagt at 4bette, både qua positionerne men også qua hans eget image - hvis han ser hero som god, vil han nødvendigvis spille tilbage på et tidspunkt..
Meget nemt 3bet-call.
TT er en super stærk hånd. 3better til en sizing hvor jeg ikke forventer at villian bare caller, men lad være sige 21k eller noget vanvittigt.
Hvis han er reg forvetner jeg ikke han caller et 3bet ofte, men alligevel siger jeg nok 15.5k selvom det er en sizing jeg som regel synes er for stor, men du kommer bare ofte i et super grimt spot hvis du skal spille TT ude af position med de her stacksizes.
Hader heller ikke bare at shove selvom det da er et stort shove.
Jeg er ikke specielt glad for at 3bette for at induce et 4 bet push her med 1010 som 4 ud af 18, med 28bbs og tilmed med risiko for han flatter os og vi får et grimt flopspot. Det synes jeg er unødvendigt varianssøgende når vi sidder lunt i det og bordet ikke er så skarpt, så jeg pusher ofte hellere preflop her og synes faktisk heller ikke flat er så skidt endda som folk gør det til. Langtfra. Vi kan få value fra blufs ved en passiv linje eller komme godt ind på gode flops mod hænder der måske ellers havde foldet, og forhåbentlig også bare udnytte at vi har lidt postflopevner samt minimere risikoen for at gå død. Måske kan flat så også resultere i vi måske folder den bedste hånd eller taber en hånd vi måske havde taget ned preflop ellers, men synes det opvejes lidt af risikoen ved det andet.
Som de andre. Enten 3b/call eller shove, alt afhængig af hvad du formoder hans ranges er. Flat seems horribad.
Jeg synes også godt at man kan argumentere for et shove hvilket også var min første tanke - selvom vi er lidt for dybe til det.
Når det så er sagt - så er det en 3,3€ på en donket euro netværk - selvom spilleren er god - så tror jeg ikke der er nogen garanti for at han ikke flatter i spottet - heller ikke selvom vi siger 17K - han har en stor stack og ser hero som weak jvf OP.
Jeg kan se rigtigt mange flops hvor vi enten må b/f eller har et klamt spot post hvor vi har overkort og en sløj stack to pot ratio.
Når det så er sagt så er vi 4/18 i et blødt felt hvorfor jeg ser det som en god ide at overveje om vi skal:
1. Spille en mere passiv linje hvor vi måske folder den bedste hånd - men har en fin spilbar stack efterfølgende.
2. Spiller en aggro linje mod en spiller der ikke har respekt for vores spil og vi kommer i et spot hvor vi kan valuetowne os selv - vi aner ikke noget om hvad range han 4-b shover - eller om han flatter vores preflop bet IP og med hvilken range han gør dette.
Havde vi snakket en større BI tour med bedre spillere - så synes jeg et 3b til 15-16K er meget standard.
Uden at kende villains fold to 3bet tendenser, så flatter jeg som Burnz. Jeg ønsker ikke at risikere en kæmpe pot OOP mod bordets eneste dygtige spiller, som vi ellers har position på 6 af 8 hænder pr orbit. Villain har desuden bordets laveste AF, hvilket tyder en del på at han primært er aggressiv preflop. Så jeg vil vurdere den ret ofte kan gå Cbet - call, check - check, check - check. Hvis villain er dygtig, så vil han ofte slow down hvis hero der indtil nu har været lidt weak kalder hans Cbet.
Hvis vi rent faktisk tror han kalder op så ofte, så er shove imho stadig længder bedre end flat i det her spot.