10-10 møder rr fra CL sent i tour

#1| 0

Classic poker (crypto) 20k gtd, 100 dol buy-in
181 til start. 15 min. levels.

13 mand tilbage, average 42k, blinds 1200/2400, anter 300.

Hero har 69k og får TT to fra knappen.
Hero open-raiser til 7k, CL med 74k sidder på knappen og skubber.
CL er næsten lige kommet til bordet, hero har set ham open-raise en enkelt gang.

Call eller fold – og hvorfor?

11-06-2008 02:41 #2| 0

Fold, det er ret skidt at calle så dyb stack væk medmindre du ved du er rigtig godt inde.

11-06-2008 04:50 #3| 0

muck og videre...

11-06-2008 06:32 #4| 0

Fold, og find et bedre spot.

11-06-2008 09:47 #5| 0

Overbet plejer ikke at betyde monster... jeg tror mere på AK/AQ og mellem par end top par... jeg tror du er meget godt inde... men read table image osv har selvfølgelig meget at sige.

Hvis du føler dig godt tilpas ved bordet skal den foldes, ingen grund til at risikere turneringsliv på noget der sikkert er et coinflip. Du har chips nok til at finde bedre spots.

Hvis du føler dig som en overvægtig makrel med menustration omringet af hajer, er coinflips med lidt døde penge måske as good as i gets...?

11-06-2008 09:49 #6| 0

Fold den, du kan sagtens finde et bedre spot

11-06-2008 10:31 #7| 0

Hmm jeg tænker betalt. Du må være godt inde her og skal calle 61 i ca. 80.

11-06-2008 10:39 #8| 0

Jeg tænker fold, han kan sagtens spille JJ+ sådan, det ville jeg gøre, sætte dem AI når man får chancen.

11-06-2008 11:09 #9| 0

fold hvis ikke du har noget på manden.. virker ikke til at der er den store uenighed..

Har pesonligt lidt tvivl om dette spot, men afhænger utrolig meget om spillestil og tableimage... Når jeg selv spiller tours (samme niveau) er jeg ofte så LAG at folk ofte skubber A- high, små pp KQ, QJ suited.. for at presse mig af.
Med min spillestil betyder det også meget at vise at jeg ikke bare kan blive skubbet af en hånd, caller jeg og vinder i dette spot må vi være tæt på cl, og dermed gode muligheder for at tromle bordet over.. Hvis dit Image er væsentlig mere TAG så er foldet vel meget oplagt.

Mener ikke folk bare kan sige det er et easy fold eller call. Som CL er det også et oplagt spot at squuze 88,99, a10 suited osv. Dynamik, modstanderen, og modstanderens opfattelse af dig må være med til at afgøre beslutningen.

Jeg havde callet, men kan ikke sige om jeg havde callet hvis jeg var dig da jeg ikke ved nok om dynamikken..

repsak

11-06-2008 11:32 #10| 0

Jeg folder nok også her, men den primære grund er faktisk fordi det er chipleader og vi ikke har noget read på ham. Så hvis vi caller her spiller vi jo ikke poker, men lotto - right? Hvis vi folder kan han blive overmodig en anden gang og så haps!!!

11-06-2008 13:21 #11| 0

Den folder jeg, TT er en marginal hånd der meget let bliver slået ved en showdown.
Find et bedre spot...

11-06-2008 13:33 #12| 0

Klart fold fra min side også. Uden nogen fe som du kan udnytte er du oftest bagud her, og i bedste fald måske coinflip.! Sagtens finde et bedre spot imo...

x

11-06-2008 13:37 #13| 0

Det er ikke uvæsentligt hvor meget de to spillere i blinds sidder med. Hvis der er flere spillere med en stack der kan såre CLs stack udover din, så skal CL have en væsentligt bedre hånd for at lave dette move end hvis fx begge blinds sidder med stacks på 20-30k.

Når dette er sagt så ser du næsten altid AK/AQ i et spot som dette. Folk vil typisk lave mindre raises med QQ-AA, men på den anden side næppe overbet pushe fx 88 i et spot som dette mod en anden big stack.

Jeg synes ikke rigtigt man kan tage beslutningen ud fra de oplysninger der er givet. Det kommer fx også an på hvor meget man ellers har fået lov til at stjæle af blinds, hvilket dog kan have ændret sig væsentligt siden CLs ankomst til bordet to pladser til venstre for dig.

11-06-2008 13:48 #14| 0

@Kojgysto spot on

væsentlig mere end det jeg fik "rodet" sammen..

11-06-2008 14:00 #15| 0

Det kan i øvrigt anbefales lige at åbne de andre borde når man når ned på 2-3 borde så man kan få lidt overordnede reads omkring hvor aktive de enkelte spillere er.

11-06-2008 14:40 #16| 0

Tak for interssante input. Det var mig der spillede hånden.

Normalt vil jeg altid sige fold her, og udnytte min FE. Men et eller andet gjorde mig i tvivl her. Disse spots afhænger enorm meget af egen feeling med den enkelte turnering synes jeg. Det der gjorde udslaget her for mig (har jeg fundet ud af efter en nats søvn) var at efter boblen var sprunget ved de 20, var der bustet 7 spillere på ca 10 hænder på de 2 borde samlet. Chipsene fløg mildesttalt til midten ligtht. Jeg havde dog ikke noget specifikt på ham der skubbede.

Følte også jeg ville miste for meget momentum hvis jeg foldede. Jeg ser kun gutten gøre dette med JJ som pakker os helt sammen. Ellers er det jo et perfekt spot for ham at skubbe mindre par, eller to random overs. Eller endda noget der ligner anytwo. Hvis han er tænkende ved han jo godt det ligger enormt pres på Hero når han skubber.

Til info ligger der er 543k chps i spil. Der ligger ca 150k i puljen hvis vi kalder.

@Koj
Sb sidder med 65k og ligger 3er samlet, bb ca 40k

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar