11 dollar actionhour rebuy, ca. 200 tilbage avg. 12000 ca. penge til 54. efter rebuyperioden.
Ret standard hånd men i tvivl alligevel :)
Har vist kun været på bordet 1 orbit ca.
Villain 1 er en kæmpedonk som vi ikke er særligt bange for, kalder i hvert fald alt for løst preflop her. Villain 2 er ukendt og pænt vindende. Jeg har vist åbnet et par gange og hånden forinden lidt løst 4-betpushet AQs fra UTG for ca. 40 BB effektivt mod et SB-3bet hvor jeg splitter mod AK. Det kan jo så både tolkes den ene og den anden vej i forhold til villains range her.
Bemærk i øvrigt lidt høje anter i denne tour derfor lidt højere åbning end normalt.
Hvad gør vi her hvor vi møder et squuese (lidt lavt) i et relativt godt squuesespot fra en formentlig god spiller, der lige har set mig 4 betpushe Aqo for 40bbs. Vi kan vel aldrig rigtig flatte selvom hans lave sizing lidt inviterer til det, og er push måske for spewet og fold bedst eller er det for weakt, og er det bare ind med chipsene? Hvad gør folk?
*********** # 1 **************
PokerStars Hand #96717545809: Tournament #710778320, $10+$1 USD Hold'em No Limit - Level XI (125/250) - 2013/04/05 23:44:59 CET [2013/04/05 17:44:59 ET]
Table '710778320 11' 9-max Seat #9 is the button
Seat 1: Gruaiggorm (10741 in chips)
Seat 2: johann2707 (9448 in chips)
Seat 3: hero (22524 in chips)
Seat 4: Cichosza (9845 in chips)
Seat 5: V1 (8359 in chips)
Seat 6: V2 (11916 in chips)
Seat 7: EpicEpicEpic (10256 in chips)
Seat 8: FeaNoR4eG (12515 in chips)
Seat 9: 89rhino89 (8006 in chips)
Gruaiggorm: posts the ante 50
johann2707: posts the ante 50
hero: posts the ante 50
Cichosza: posts the ante 50
V1: posts the ante 50
V2: posts the ante 50
EpicEpicEpic: posts the ante 50
FeaNoR4eG: posts the ante 50
89rhino89: posts the ante 50
Gruaiggorm: posts small blind 125
johann2707: posts big blind 250
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero T♣ T♦
hero: raises 375 to 625
Cichosza: folds
V1: calls 625
V2: raises 1125 to 1750
EpicEpicEpic: folds
FeaNoR4eG: folds
89rhino89: folds
Gruaiggorm: folds
johann2707: folds
hero: ?
1010 møder squueseraise
Jeg folder umiddelbart bare mod en unknown. Synes ikke vi kan calle, fordi vi ikke er dybe nok til at setmine og vi kommer i lidt for mange klamme spots postflop oop. Er desuden ikke vild med at få 45 bbs til midten med TT uden info i de her positioner. Vores raise UTG ser trods alt stærkt ud, så regner ikke med villain 3-better hvad som helst, når du ikke har vist dig som værende loose.
Som jeg ser det....
Er også på fold, selv om det virker lidt weak og man sagtens kan sidde med fornemmelsen af at man bliver taget i røven når man folder 1010 her.
I har kun siddet en orbit.
Du åbner UTG, hvilket alt andet lige for de fleste spillere betyder at du har en hånd der er temmeligt stærk hvis han ser dig som unknown.
Han har lige set dig 4B og komme ind med 40 ish bb med AQ, + der er en fisker med som ofte heller ikke bare lige sådan giver op det gør det vel ikke vildt atraktivt for ham at 3B bluff dig.
Der er en del spillere left to act efter ham. Hvilket gør det lidt mindre atraktivt at 3B bluff.
Stacks passer dårligt til SM.
Du kan ikke rigtigt stacke af mod hans GII range og nogen sinde være foran. Du flipper eller er ude i en 80:20 i hans favør.
Du er OOP, hvilket gør det meget svært at spille hånden profitablet. Du kommer simpelthhen til at folde den bedst hånd for ofte postflop hvis han lægger pres på / eller sidde og betale ham endu mere når du ikke lige kan få dig selv til at folde på et 9xx flop eller lign.
Du har 90'ish BB hvilket er en fin stack at spille fremover. Du skulle nok kunne finde bedre steder at chippe op.
Hvad er der i vejen med bare at kalde. Få den trejde spiller med også ramme den 10er? Du skal lægge 1125 for at vinde knap 6 k. Folder floppet hvis jeg ikke rammer selvom den skulle hedde 7 høj bord
juliuzzzzz skrev:
Hvad er der i vejen med bare at kalde. Få den trejde spiller med også ramme den 10er? Du skal lægge 1125 for at vinde knap 6 k. Folder floppet hvis jeg ikke rammer selvom den skulle hedde 7 høj bord
Som en god tommelfinger regel skal du kunne vinde dine penge tilbage med en faktor 20 for at kunne setmine profittabelt, selv hvis begge villains stakker af hver gang vi er setter den, så er den ikke profittabelt. Og når OP så mistænker v2 for at være ude i en skummer så sker det næppe.
Er iøvrigt også på fold vognen her uden yderligere reads/dynamik, selvom spottet er oplagt(og så oplagt er det vel heller ikke imod et utg raise og et utg+2 call) til et squeese så bliver vi bare lidt ownet uanset hvad vi gør her.
Hælder også til et fold her, da et 4bet ikke kan være godt.
Hvis du havde haft et read at villian var laggy ville jeg ikke have noget imod et call, for at peale de bedre flops. Men at han har 3bet callet AK en enkalt gang, gør ham næppe til en lag. Og langt de fleste spillere er simpelthen ikke light her ever.
Er desuden ikke begestret for at 4bet jamme AQ med 40bb uden nogen form for dynamik :)
"Er desuden ikke begestret for at 4bet jamme AQ med 40bb uden nogen form for dynamik :) "
Helt enig generelt, fik ikke nævnt det før, men havde dog en note på ham før om mange 3 bets, men klart det var til den ret løse side. Hvilket jo så også må spille lidt ind på den næste hånd her, både potentielt så villain tror jeg kan gøre det igen eller modsat at han måske tror jeg nok behersker mig mere nu, især efter jeg lige kom skidt ind før og måske udnytter det med sit squuese.
Den er klam - men jeg tror vi er nødt til at heltefolde her. Han kan næsten ikke vælge en højere sizing preflop uden vi er nødt til at antage at han er comitted - så jeg vil tro at hans lave sizing er for at give dig illusionen af FE ved et repush. Det tror jeg stort set kun han gør med QQ+ og AK som er en range du har 36% imod. Det at han har set dig stikke AQoff ind for light pre for ganske kort tid siden - bekræfter kun dette faktum.
Jeg tror du kan finde rigtigt mange - meget bedre spots at shippe 50BBs ind med i en tour som denne.
Tak for svarene, tror jeg lidt følte spottet var for oplagt for ham at squuese i til at jeg kunne folde, så pushede selvom det var med halvdårlig smag i munden og burde jo nok have lavet det disciplinerede fold i stedet. Villain2 tænkte så pudsigt nok helt i bund før han så til sidst kaldte med JJ.