På FT i Ongames 4K 108$ kl. 15.15
Blinds: 250/500/50
Hero er BB og villain sidder MP1
Reads på villain: Villain er dårlig. Callish /limpish / clickish preflop og kan finde på alt postflop. Han clickCR mig bl.a i 3way pot hvor jeg c-better halv pot med KJ på K75 twotoneflop, hvor villain har AQo (som han flattede pre). Han caller desuden ned (flopbet, turncheck, riverbet) med 55 på et AT72K board. han folder helst ikke post.
Til hånden. Hans clickopen kan være alt han umiddelbart har fundet marginalt spilbart. Jeg 3better for value og forventer at han aldrig folder og flatter en stor del af rangen. et 4bet bliver snappet.
Seat 1: Lakridsn (15,575 in chips)
Seat 2: Not Reve (8,305 in chips)
Seat 4: lavrenov (12,866 in chips)
Seat 5: stanlaur (2,803 in chips)
Seat 6: Hero (18,621 in chips)
Seat 7: gengiskhan20 (12,338 in chips)
Seat 8: kukakluge (2,988 in chips)
Seat 10: louk1978 (24,004 in chips)
PRE-FLOP
2 folds
louk1978 raises to 1,000
4 folds
Hero raises to 3,100,
louk1978 calls 3,100.
FLOP [board cards: 3♣,J♦,7♦ ]
Hero bets 3,690, louk1978 calls 3,690.
TURN [board cards: 3♣,J♦,7♦,7♣ ] pot 14Kish
Hero bets 11,781 and is all-in
kommentarer til alle streets er velkomne...
1010 på FT mod callish donk
Kan godt være jeg er blevet blind, men jeg kan ikke se du har skrevet dine holecards noget sted?
TT står der i overskriften.
tror hellere jeg vil flatte pre, og spille lidt postflop med ham, specielt da din stack er relativt fin. Så vil jeg hellere vente med marginale spots, som dette bliver, til lidt senere... Men han kan jo have alt fra flushdraw til AQ høj.
Werders bud med flatte pre giver god mening når man tænker på din beskrivelse af Villain.
Altså i situationer som den her, vil jeg meget hellere lade villain spazze ud, end gå hele vejen med en marginal hånd mod en donk der alligevel ikke kan folde Jx :)
Ergo - flat preflop og lad donken skyde tre barrels med sine rags i stedet for at gør en forholdsvis marginal situation til en double or nothing situation på et FT, hvor vi misser massiv value hvis vi ryger ud, når nu vi har den næststørste stack.
@Mads
Nu er min hånd altså ikke marginal. Tænk på den massive value vi misser ved ikke at få fat i villains chips før de andre gør det. At få villain til at spazze ud er jo ligepræcis det jeg forsøger at gøre. Villains spaztendenser går langt mere på at han caller for meget post mere end han skyder tre tønders luft. Synes din tilgang til hånden er meget resultatorienteret og scared.
Raiser heller aldrig preflop ude af position her. Men som spillet preflop mod en callish villain går jeg også død på turn. Better nok lidt mere på floppet i så fald.
hvis du er villig til at smide alle skillinger på river, synes jeg det er et lidt skidt bare at skubbe all in. Selvom han er callish kan jeg ikke se hvilke hænder han skal calle dit all in med, som du har slået.
Hvorfor ikke bare checke til ham og håbe på et check bag.
Ydermere inducer vi jo også et bluff fra flushdraw ved at checke til ham
Jeg kan muligvis være helt væk, men jeg kan ikke se, hvordan det nogensinde kan blive et flatcall preflop som beskrevet. Vi sidder ude af position og bliver owned på så forfærdeligt mange flops, hvor vi så skal ud og lege gætte-gætte købmand med KIKKERT information og uden initiativ på noget der ligner 70% af alle flops. Specielt taget i betragtning af, at Villain er lidt af en spewy fætter. Så er det altså ikke specielt fedt at skulle kalde 3 tønder på et A/K/Q/J højt flop, som Mads argumenterer for.
Mener kun der er en måde at spille hånden på, og det er som du gør. Turn er mere eller mindre ulækker, fordi en 7'er uden tvivl er i hans range. Men mener stadig der er value i et skub, som du har beskrevet ham. Dels for, som nævnt, value og dels for protection mod hans float, lille par eller whatever han nu har.
Jeg tænkte på samme måde som Mhau. Jeg vil meget hellere sætte ham i defensiven og lade ham stacke for light af mod min range end jeg vil håbe på at han kører et 3barrelbluff (slet ikke hans stil)
@ The Machine
læs min beskrivelse af villain... Jeg tror han kan kalde den af med værre hænder som 22,44,55,66,88,99 + alle farvetræk + nogle gange AK/AQ da han virkelig er donket callish og ikke ønsker at smide sin hånd. Og jeg har da ingen intentioner om at checke til ham for at håbe på han selv sætter sine penge ind med farvetrækket. Det er et obvious spot hvor man virkelig kan få value ud af at valuebette tyndt. og eftersom jeg, som du skriver, gerne vil gå død her, er det et must shove i mine øjne. Alle de spekulative callinghænder jeg slår checker behind mens alle hænder der slår mig eller har gode outs mod mig skubber. Ergo skubber jeg selv for at komme ind mod hele hans range og ikke bare hans valuerange mod mig.
Til de interesserede valueownede jeg mig selv mod QJo
@ fredemann
At han ikke er typen der bluffer flere streets, synes jeg sådan set mere er et argument for at flatcalle pre, da du så har nemmere ved at komme til showdown og har nemmere ved at definere hans hånd såfremt han netop skyder flere streets.
Preflop er fint, godt at få value fra random calling station med høj PP preflop.
Synes du spiller fint lige indtil turn, hvor du ikke altid skal skubbe, da han både kan have J og en 7, som det er ganske klart han ikke folder noget af. Jeg ville nok prøve at checke den ned fra turn af. Det lyder ikke til at han spasser ud med underlige bluffs hvis man checker på turn, siden du vælger at bette for value, og selvom manden tidligere har callet med mærkelige hænder er det ikke sikkert han gør det igen, pot control ftw! Men som sagt, jeg kunne også finde på at bette videre, nogle gange. Hvis du checker turn og han checker hurtigt bagved har du sandsynligvis den bedste hånd, og du kan nu value-bette river (afhægig af hvad den er selvfølgelig).
@fredemann
Din tankegang er alt for cashgame-orienteret..
Spottet her er et glimrende eksempel på, at de chips du allerede har, har større værdi end de yderligere chips du kan akkumelere vil få. Du er på nuværende tidspunkt næststørst på et finaltable, og går ud fra du stiger ganske komfortabelt i prizes hver gang en af de små stacks ryger ud. Du misser så massivt meget value ved at spille for stacks her, når du ligger som du gør. Villain er den eneste der kan slå os ud, og alligevel vælger vi at 3-bette pre OOP og gå død på et J-high flop, det er altså way off, sorry to say.