500 mands cap (fyldt op) 50 dollar (6 mands) turbo på stars
FT lige startet og villain er ret ukendt, han har halvdårlige stats. Går udfra 1010 uden reads slår hans range pænt, trods han pusher 15bb utg, da han vel ofte har 2 overkort eller et underpar her, men han må trods alt have en habil hånd og er det risikoen værd med bigstacken efter os, da jeg og bigstacken ligger noget før de andre og mulighederne for en top 2 ser pæne ud, trods en lidt dum position med bigstack i pos. på mig. Og ikke mindst, kan det evt. nogensinde forsvares at flatte for at folde hvis bigstack pusher ind over (da han jo immervæk også må være bange for os, tvivle på fe, samt skal føle han får ret solide odds mod 1. villain, der trods alt også må have en rimelig habil hånd her). Bigstack virker (har ikke spillet så meget på bord med ham) som en god spiller der gerne vil udnytte sin stack også mod mig, men har dog ikke set ham i noget vildt agressivt der kunne indikere at han evt. ville prøve at pushe mig ud uden en superhånd hvis jeg skulle flatte. Men man ved selvf. aldrig, ikke mindst da jeg har set en anelse weak ud i 2 hænder mod ham på det sidste hvor vi har været de 2 bigstacks, hvor han 3 better mig fra sb begge gange og jeg den ene gang folder preflop og den anden gang flatter floater flop og folder turn. Bigstack er i øvrigt vindende, men dog langtfra storvindende så vil tro han også skæver lidt til ikke bare at overbullygamble en sandsynlig ret sikker top 2 væk her hvis jeg flatter.
Payouts:
5000, 3700, 2750, 1900, 1387,5
Blandt de andre spillere 2 er mushroom donket og ugotblufd storvindende og solid, og alt i alt føler jeg, jeg har rimelig styr på bordet hvilket så taler lidt for et evt. fold.
Hånden:
PokerStars Game #70456990364: Tournament #464356917, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level XXX (5000/10000) - 2011/11/13 2:14:17 CET [2011/11/12 20:14:17 ET]
Table '464356917 23' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: mushroom7707 (185160 in chips)
Seat 2: villain (155252 in chips)
Seat 3: ugotblufd (96240 in chips)
Seat 4: HERO (455168 in chips)
Seat 6: jack00420 (608180 in chips)
mushroom7707: posts the ante 1250
villain: posts the ante 1250
ugotblufd: posts the ante 1250
HERO: posts the ante 1250
jack00420: posts the ante 1250
jack00420: posts small blind 5000
mushroom7707: posts big blind 10000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO T♥ T♦
villain: raises 144002 to 154002 and is all-in
ugotblufd: folds
HERO: fold/call-fold/push ?
1010 på ft møder 15 bb push med bigstack efter os
Det er vel et std fold/call spot.
call fordi du som du selv siger er fint inde mod villians range, men os så du kan folde hvis sb kommer toppen, så har vi stadig en fin stack.
Fold hvis du bare ikke gider risikere 33% af stacken her, hvis sb kommer over toppen mener jeg du står i et mega klamt spot, hvor jeg folder medmindre villian er Djoffer , eller Løphentin.
meh nu jeg sidder og skriver bliver jeg sgu lidt i tvivl, man kunne jo os sagtens komme over toppen her, og så slippe for grimme beslutninger sener i hånden hvis SB feks flatter os. hmm
Det sgu et fint spot det her! glæder mig til og se andres råd.
Jeg flatter her, og folder til action fra sb.
Min første tanke var, at det er et auto-shove, men den er mere close end som så. Jeg synes faktisk, alle væres options virker halvgrimme. Det er lidt sært. Lets pick the lesser evil.
call (for at folde til et shove fra CL) > fold > shove
Argh. Jeg kan ikke bestemme mig. Jeg tror, jeg lader den stå sådan der. Der er kæmpe forskel på at have 45 og 30 bbs, så jeg har ikke vildt meget imod bare at mucke, hvis vi tror, vi kan stjæle løs. Med to kompetente modstandere ved bordet (de to solide storvindere) er det dog måske ikke nødvendigvis tilfældet. Det kan godt være, der skal byttes om på call og shove.
Interssant spot imo.
Hader at calle for at folde til et shove - han skal ikke shove mange Ax kombier for at det er en mindre katastrofe at folde med de potodds. Kan ikke rigtigt se hvad han skal gøre med AK - AQs ect. Derudover bliver det rigtigt klamt at skulle spille mod ham OOP såfremt han flatcaller og vi skal spille en tør sidepot. Jeg shover og kalder det et setup såfremt BB skulle vågne op med en hånd han kan betale med.
Jeg vil sige Shove>Call>Fold
Jeg kan virkelig ikke se det store problem her. TT er massiv hånd her. Shov nu bare. Som Burnz er inde på, virkelig bad luck sgu bagved dukker op med en hånd.
Du kan også se det sådan, flatter du, hvad gør CL så med hænder som AQ og AJs. Ved at flatte gamlber du faktisk mere i spottet, for du giver dit intiativ væk og mulighed for at udnytter det. Du vil jo fx. også hadet at se at blive shovet bagved og folde og så se par 77-99. Eller at CL også flatter med par 22-99 og så rammer set.
1) Jeg kunne aldrig flatte her, og det er netop med den begrundelse at kommer bigstack over toppen, så kan vi aldrig kalde og vi har trukket 154000 ud i lokkumet!
2) at smide her ser jeg heller ikke som en option, da vi spiller for at vinde (forhåbentligt) ergo er 1010 en super hånd i spottet, og vil meget gerne tage det flip det formodentligt er.
3) jeg shover! .. det er en del af Cl stack der skal til for at lave et move, og det gør han KUN med top hænder AK - KK - AA - QQ og ikke så meget andet tror jeg .. vækker han op med en af de 4 kombies er der ikke andet end at bede :)
Hvor er det vildt at fold er inde i billedet. Det 5 vejs TT med to mand bag os - LOL! Jeg AI hurtigere end du kan sige Ib. Surt show SB har AA (vel derfor du poster?)...
// KD
Altså sandsynligheden for, at blinds vågner op med JJ-AA er jo minimal, og vi knuser villains range.
Shoooooooooooooooooooooooooooooooooooooove.
Eller CIB?
Nej shove!
Løpenthin +1
Hvis vi har godt kendskab til villain og modsat, så kan call-call eller call-fold måske overvejes. Men der skal altså være meget historie så readet er spot on, og vi ved, hvad villain tænker om os :o)
Men, det er vi jo ikke i nærheden af, så shove virker sandsynligvis som bedste move her :o)
Kommer vi ind mod bigstacks worst case range (AK,JJ+), betyder det -125k i cEV for os.
Kommer vi ind mod bigstacks AJs+,AQo+,88+, betyder det ca. 0cEV for os, hvilket vil sige pænt -$EV, som stacks er.
Skal man så pushe, da et call-fold isoleret giver -150k i cEV?
Jeg vil gerne undskylde jeg har været kraftigt medicineret i hjernen i nat, og åbenbart os drukket noget gulv lak.
den hedder obv shove>fold i dette spot.
sry for retardo råd i første omgang, men lader den sgu stå så i har lidt og hygge med.
God søndag.
Jeg forstår slet ikke at der i nogle posts advokeres for et call/fold?!
For mig at se må Villians range være 77+, ATs, KQs (kan være den skal ændres en smule, men jeg mener den er forholdsvis rammende) og mod den range elsker jeg mit pokerliv og skubber!
Hvis jeg flatter her er det for at induce Bigstacken til at skubbe (77)88-99 og snapcalle derefter. Vi er altså 5vejs på FT, og så er man altså for moneyscared, hvis man folder TT i dette spot, det på trods af at vi ligger godt til! Der er trods alt kun 4 hænder vi brækker os over at se hos SB.
Skub, og vind det flip mod Villian ;)
Call/fold er godt nok ringe. Shove hver gang, du er milevidt foran villains range. Og hvis big stack bagved vågner op med JJ-AA, ja så er det bare uheldigt også må du suge ;)
Tak for foreløbige svar.
Ser ud til der er klart mest stemning for push, mens call-fold eller fold ikke har meget opbakning, og ligefrem ryger i superskidt kategorien i flere indlæg.
Men synes dog stacksizes, hvor jeg og villain i sb er langt foran de andre 3 ikke bliver meget nævnt, specielt i og med præmiestrukturen ikke er superstejl. Det bør vel have lidt indflydelse i forhold til tanker om at det bare er et (uundgåeligt) setup hvis han vågner op med noget der kalder og slår os, hvis vi pusher. Synes selv risk-reward bliver lidt tvivlsom ved at push, da vi jo også lige skal vinde potten mod villain 1 samtidig med at vi risikerer hele vores topstack.
Så er call-fold virkelig så skidt? Hvilken range tror folk bigstacken udfra beskrivelsen pusher ind over her hvis vi flatter? AK/AQ sikkert ofte (omend aq vel er tvivlsom) hvor han også kunne have kaldt et push med, hvor tabte potodds i 3 vejs puljen selvfølgelig er skidt men hvor vi samtidig gerne er fri for at flippe med de resterende 300000 chips, og så måske 99+ max, men vel næppe mere end det. Eller hvad? Klart nok ville der være nogle villains hvor call-fold i spottet ville være superskidt da de ville pushe meget løst, men mit indtryk i spottet var ikke at han decideret var den type der bare ville risikere det meste af en supergod stack ved at pushe light, bare for at få et +ew spot mod villain1 der trods alt også måtte have en ret solid hånd i spottet. Men mit read var dog kun en fornemmelse og udfra hans stats som vindende på et niveau hvor pengene her var betydelige. Og mht. at han evt. skulle flatte os så vi ville få et skidt flopspot, tror jeg det ville være meget sjældent når han er vindende, og vel i så fald kun med QQ måske?
Med andre ord er call-fold selvfølgelig exploitable men tror sjældent det vil blive exploited her, da det både er risikabelt og marginalt profitabelt for sb at gøre det, men det er så bare min vurdering, og vil da gerne høre en anden mening hvis folk mener det er tilfældet. Poster hånden da jeg selv valgte call (med henblik på fold til evt. sb-push) men var noget i tvivl om det kunne forsvares, da det ofte vil være no go at kalde 1/3 stack for så at folde, men at det her måske så var spottet det kunne gøres i?
Ser vist ikke ud til der kommer flere svar her, så kan da afsløre at jeg som nævnt valgte kald for at folde til et sb-push, da jeg vurderede sb i spottet kun ville komme over med max 99+/AQ+ og formentlig mindre, QQ+/AK ville ikke undre mig, da han jo også let kan frygte jeg ex har KK/AA med et flat her eller han ingen fe har mod mig samt at han også skal være habilt inde mod den første 15bb pushers solide range og i det hele taget risikerer en rigtig god situation. Sb foldede ellers, mens villain viste 99 og mine 1010 holdt hjem og jeg vandt touren senere.
Ellers stadig lidt i tvivl om det var skidt eller ej, stacksizes mm taget i betragtning, hvor både jeg og sb har meget at risikere ved et push, selvom der vist er mest konsensus om det i tråden her. Men hører i hvert fald gerne flere argumenter imod linjen og også gerne en vurdering af den range som bigstacken skulle pushe ind over mit flat (hvor jeg måske er helt forkert på den)
da jeg nåede halvvejs ned i den her tråd sad jeg og rev mig selv i håret og stak en gaffel i låret.....
dog begyndte folk at komme til deres sanser igen :)
call/fold wtf 5 handed, noWAY
fold pre, venter vi på AA og spiller uber safe eller?
nemmeste shover EVER :)
Ser vist ikke ud til der kommer flere svar her, så kan da afsløre at jeg som nævnt valgte kald for at folde til et sb-push, da jeg vurderede sb i spottet kun ville komme over med max 99+/AQ+ og formentlig mindre, QQ+/AK ville ikke undre mig, da han jo også let kan frygte jeg ex har KK/AA med et flat her eller han ingen fe har mod mig samt at han også skal være habilt inde mod den første 15bb pushers solide range og i det hele taget risikerer en rigtig god situation.
Jeg er helt enig, men det kræver bare at vi har et read på ham. Altså, tror han vi har AA, KK her hver gang? Skubber han kun top 2% eller kan han skubbe ret bredt, fordi han ser flattet som svaghed. I så fald kan han måske skubber 66+Aj+ og så vil fold være rigtig skidt.. Derfor er fold det, der gør vores liv nemmest og fjerner risikoen for at lave fejl..
@Asptrll`d
Jeg er som sagt selv i tvivl om det kan forsvares med call-foldet, hvorfor jeg altså postede, men det ville være lettere for mig at erkende for alvor det skulle være skidt, hvis der kom lidt flere konkrete argumenter på banen, som for eksempel en range på hvad en gennemsnits sb skulle pushe over mit flat her. Samt lidt forholden sig til stacksizes hvor jeg ligger ret lunt i svinget til en 2. plads med en ikke særlig stejl præmiestruktur.
Ellers enig med madsmk i at et lidt stærkere read ville være på sin plads i forhold til et call-fold, kan kun igen sige grundlæggende at han virkede god, formåede at bruge sin stack men modsat heller ikke virkede overagro ligesom at pengespringet til en ret sikker top 2 burde betyde en del for ham udfra hans svagt vindende stats. Og min vurdering er så bare at det alt i alt oftest vil give ham en ret tight range for at pushe ind over så at jeg kan call-folde med rimelig god samvittighed i spottet, men igen her er jeg altså åben overfor at jeg tager fejl. Kan jo så kun sige at jeg som i sbs spot selv ville pushe nærmere QQ+/AK+ end eksempelvis 66+Aj+, da jeg netop både ville frygte manglende fe samt en monster hos "mig", samt ikke ville se nogen grund til at risikere at smide en så god position væk hvis ikke jeg dertil også var solidt inde mod villain1 (der pushede 15bb)s solide range.
Jeg må også hellere lige pointere, at jeg åbenbart var helt væk i min reply. Skub det ind.
Du er ca. 57/42% vs AQ og AK, hvis CL har en af dem.
Men alligevel vil du ikke ønske at sætte CL i den situation at han pluselig får kontrollen over hånden. Det gør han når du vælger at kalde. Så kan han nemlig sætte dig under max pres med netop en hånd som AQ - AQs - en hånd han folder hvis du skubber indover. Eller i hvert fald de fleste gange.
Som jeg skrev i mit første indlæg, så er TT massiv her. Jeg synes du spiller den lidt scared, men heldigvis for dig, slap du uden problemer her.
Hvis du prøver læse postene igennem, er der vel også ca. 10 svar i træk der argumentere for skub.
@Toffees
Som nævnt er AQ og AK hos sb de hænder jeg selv ser det være skidt imod, og selvfølgelig ville jeg gerne have pushet eller kalde mod dem, men mener dog ikke det er decideret katastrofalt at folde i stedet for, da vi bestemt ikke ønsker et så stort flip her og da vi også lige skal slå villain1, men tilgengæld kan vi jo så med call-fold undgå at komme ind mod JJ+ og bevare en stadigvæk rigtig solid stack, ligesom vi også skal tage højde for, at vi også skal slå villain 1. Men igen, hvor skidt eller ej call-fold er afhænger vel først og fremmest af SBs push range når jeg flatter, og her ser jeg den altså selv ret tight, og i øvrigt nok rimelig tæt på den range han ville have kaldet et push fra mig med, da han som nævnt både kan tolke mit flat som mere stærkt end push (ville jo altid flatte KK/AA her), da han nok er meget i tvivl om evt. fe (da mit call-fold play jo ikke er et standardplay, samt da han nødvendigvis også bør føle behov for at være godt inde mod villain1 der immervæk pusher 15bb), men er som sagt åben over for andre vurderinger, og ville da gerne høre lidt andre bud på ranges end mine der går fra et sted mellem 99+/aq+ til QQ+/AK, og nok nærmere det sidste.
All-Out-Put, det er jo ikke en katastofe at du kalder. Men hvad havde du selv gjort med AQ, AQs bagved hvis du var sb?
Jeg mener ved du skubber har han et let fold med AQ/AQs, hvorimod du giver ham serven ved at kalde, da han kan komme over toppen og sætte dig i dilemma. Og så det jo netop at det er skidt at du skal finde fold frem, for at have invisteret så meget så for at trække sig.
KK og AA behøver vi ikke snakke om, de bliver selvfølgelig snappet. QQ bliver nok også spillet. Men derimod sætter du ham nok også i svær situation med JJ - en hånd som han nok også kommer over toppet med, hvis du kun kalder, men muligt han folder til dit skub.
Altså jeg ved ikke rigtig hvad det er du gerne vil høre? Jeg siger at TT er meget stor hånd her, at indtil den kommer til dig er det perfekt setup, hvor du i min bog bare skal gøre arbejdet færdigt ved at skubbe.
Der er 2 hænder, KK-AA sb bare ikke må dukke op med, ja det sker fra tid til anden, men det må man ikke frygte her.
Jeg tror ikke rigtig der er mere kød at hente her.
@Toffees
Hvis jeg var SB her havde jeg formentlig kun kommet over toppen med QQ+/AK, af alle de grunde jeg har opremset.
Jeg er så nok til den tighte side selv i det spot, men tvivler på de fleste villains vil være meget løsere end det, da hans risk-reward ved det ikke er særlig god, da jeg let kan have AA/KK og da bla. også paystrukturen ikke er stejl og da han også skal slå villain1 der med et 15bb push må have en solid range, men det er så her jeg gerne hører andre bud på sbs push range fra alle dem der mener det er superskidt at call-folde i det konkrete spot.
I øvrigt nu du nævner det, vil jeg da stadig foretrække et call-fold såfremt han har JJ fremfor et push som han "kun måske" kalder. Jeg tror som sagt ellers ikke der vil være ret stor forskel på hans call range såfremt jeg pushede og på hans push range såfremt jeg flatter, og kan sagtens se ham folde JJ også til et flat.
"I øvrigt nu du nævner det, vil jeg da stadig foretrække et call-fold såfremt han har JJ fremfor et push som han "kun måske" kalder. Jeg tror som sagt ellers ikke der vil være ret stor forskel på hans call range såfremt jeg pushede og på hans push range såfremt jeg flatter, og kan sagtens se ham folde JJ også til et flat.
Det jeg ikke enig i. Personligt havde jeg helt sikkert kommet over toppen med JJ her i sb spot, hvis du bare havde flattet. Hvorimod et skub fra din side havde gjort det mere tvivlsomt hvad man havde gjort i spottet. Hvor jeg nok havde gået i retning af et fold.
Men det som jeg har været inde på i alle mine post om denne hånd - det er hvor kontrollen ligger i hånden. Og det der jeg mener du tager en forkert beslutning med så stor hånd som TT er på tidspunktet og setuppet i den aktuel hånd ved kun at kalde.
I det hele taget virker det som du har svært ved at lytte og du modsiger også dig selv lidt synes jeg:
"og da han også skal slå villain1 der med et 15bb push må have en solid range"
"villain er ret ukendt, han har halvdårlige stats. Går udfra 1010 uden reads slår hans range pænt, trods han pusher 15bb utg, da han vel ofte har 2 overkort eller et underpar her".
"I det hele taget virker det som du har svært ved at lytte og du modsiger også dig selv lidt synes jeg:"
Jeg har endnu kun hørt at det er et nobrainer push og at call-fold er skidt men det konkrete jeg efterspørger er er det småt med. Primært ranges på hvad sb pusher over med her. Du tilføjer så AQ og JJ til rangen hvilket er fint og da også indenfor de rangeintervaller jeg selv satte. Jeg er eller med på villain kan have hænder hvor call-fold er ret skidt i praksis (AK, samt måske AQ (der også kan folde) primært) Derimod vil der jo også være hænder hvor der er hensigtsmæssigt. QQ+ da vi så ikke går død med stor sandsynlighed og stadig har 300000 chips, samt JJ omend jeg da også vil give dig ret i sb måske med netop JJ måske vil pushe her mens han måske ville folde hvis vi pushede, men han kunne jo altså også let kalde et push også med JJ i så fald. Så vil mene det går mindst lige op i forhold til JJ. Om hans range for push så er meget større end min egen i hans spot eller min vurdering er jo så en anden sag, og det er derfor jeg så gerne hører vurderinger af denne range, da det jo er den range der er afgørende for om call-fold kan forsvares i spottet eller ej.
"og da han også skal slå villain1 der med et 15bb push må have en solid range"
"villain er ret ukendt, han har halvdårlige stats. Går udfra 1010 uden reads slår hans range pænt, trods han pusher 15bb utg, da han vel ofte har 2 overkort eller et underpar her".
Sbs-pushrange vil jo afhænge også af hans risk-reward i forhold til den risk han løber mod mig i forhold til det potentielle +ev spot han evt. kan få mod villain1 såfremt han altså tror han har fe mod mig (hvilket han må betragte som ret tvivlsomt (da mit call-fold er utraditionelt, alene jævnfør denne debat)) Derfor er det jo så stadigvæk en range som gør, at sb ikke kan pushe for light alene baseret på en evt. tanke om fe mod mig og superpotodds mod villain1, da disse potodds er nødt til at være at en vis karakter hvis det skal være hans risiko værd. Var villain 1 i et atc-pushspot så ville hans range jo være langt bredere for at pushe over. end her, hvor villain1s range altså må være ret solid ala noget i retning af 22-JJ/+A10+ ex.