Obbe er regular 27/ 15 / 1.65 over 250 hænder
Mozart123 er donk som beskrevet i den anden tråd 10-20 kq
effektive stacks er 2000.
Netmargin posted the small blind - $10.00
plataoplomo posted the big blind - $20.00
** Dealing card to hahila: 10 ♥, 10 ♣
Obbe raised - $80.00
ripper1977 folded
mozart123 called - $80.00
hahila called - $80.00
Netmargin folded
plataoplomo folded
** Dealing the flop: 7 ♣ 9 ♥, J ♦
Obbe bet - $270.00
mozart123 folded
hahila raise 600 ?
jeg vil ud og prøve ham af, men stadivæk uden at comitte mig, men raiset bliver nærmest et gayraise?.
hvad siger ?
10-20 10 10 i position mod regular
Meh
Det er ikke noget, du skal praktisere ret meget. Jeg kan bedre lide at calle her, da jeg ikke tror, han vil skyde flere barrels med air.
specielt med den aggresions faktor virker der åndsvagt, men hvis hans aggresionsfaktor lå væsentlig højere kunne det så ikke forsvares?
mit standart play ville også være et call.
jeg fik nemlig ikke kigget på stats i hånden og troede egentlig han var væsentlig mere aggresiv. derfor jeg ville ud og prøve ham af da jeg følte mig ret sikker på at han ville skyde turn hvis jeg kun kaldte.
Hvor mange hænder er det lige, som du raiser til 600? Hvis villain er god nok til at finde ud af, at du kun gør det med semistærke hænder, pusher han en god portion af tiden.
ja, det bliver for nemt og gennemskue og er altså en lorteplay.
men hvordan får man så spillet en semi stærk hånd, som denne mod en aggresiv villian, på et flop som du typisk ikke ville kalde ned på med en stærk hånd
hahila:
To grunde til at villain godt kunne have en rimelig staerk handske:
1. Villain skyder pot ud i 2 modstandere, viser umiddelbart styrke.
2. Du skriver at villain er regular, derfor har han vel ogsaa en god ide om at mozart er donk, hvorfor det maa vaere mere sandsynligt at villain har en haand.
Derfor synes jeg ikke dette er et oplagt spot at raise i. Fint med call og evaluering paa turn.
Du skriver at du gerne vil proeve ham af uden at comitte dig. Hvis du endelig vil proeve ham af, er du vel ikke comittet med 10-10 hvis du siger 750 og efterlader 1170?
@SNTB helt enig, jeg gjorde det fordi jeg havde en fornemmelse af hans aggresionsfaktor lå væsentlig højere, hvilket den ikke gjorde og derfor kan det ikke forsvares. og som du pointere er hans raise UTG og hans skud ud i to klart signal for at han er minimum semistærk.
og hvis jeg skal raise skal det nok hedde 750, fik spillet hånden af h. til:
hvis vi så tager turn med
** Dealing card to hahila: 10♥, 10 ♣
Obbe raised - $80.00
ripper1977 folded
hahila called - $80.00
Netmargin folded
plataoplomo folded
** Dealing the flop: 7 ♣, 9 ♥ J♦
Obbe bet - $270.00
mozart123 folded
hahila raised - $600.00
Obbe called - $600.00
** Dealing the turn: A♣ pot 1470
Obbe checked
hahila ?
effektive stacks 1280
Ved første øjekast ser et push jo oplagt ud, men jeg tror vi bliver called superlight ved nærmere efter tanke. Der er meget få hænder vi repper, og der er generelt ikke særligt mange spillere der varierer flopspillet i sådan en hånd nok, til at de kan pushe turn med TT her, og stadig have FE. For at kunne lave det her move til +EV skal du vise dine modstandere at du godt kan finde på at calle med fx. 777 på floppet her.
her er slutningen på hånden så, og i behøver ikke analysere mit river spil, da det kun fuldender mit donkeri i denne hånd...
** Dealing card to hahila: 10 ♥, 10 ♣
Obbe raised - $80.00
ripper1977 folded
hahila called - $80.00
Netmargin folded
plataoplomo folded
** Dealing the flop: 7 ♣, 9 ♥, J♦
Obbe bet - $270.00
mozart123 folded