Edit: jeg har ændret hånden så hero er i position på villian, da det var det jeg i virkeligheden ville diskutere, og bare stener grumt.
Nebuchad sitting in seat 1 with $2136.00
- Big_Bok sitting in seat 2 with $2388.00
- fish-x sitting in seat 3 with $3439.50 [Dealer]
- Gurtha sitting in seat 4 with $5684.71
- hahila sitting in seat 5 with $4620.53
- Toreboda sitting in seat 6 with $2626.00
** Dealing card to hahila: K♠ 10 ♠
fish-x(co) called - $20.00
hahila (button)bet - $100.00
fish-x called - $100.00
** Dealing the flop: 9♥ J ♠ 7 ♠ pot 220
fish-x checks
hahila bet - $188.00
fish-x raised - $774.00
hahila ?
1) calls 586. potten vil i så fald være ca 1770. og effektive stacks ville være ca 2600.
2) raises AI(eller comitter os) ville være 2600 mere for villian for at vinde pot på ca 6900.
Hero spiller sit standart 26/20/3 agtige. Villian er ny på netværket, og svinger helt vildt mellem en meget passiv limp call stil. og en super aggresiv stil med mange Reraises pf som post. Jeg ved ikke hvilket mode han er i da hånden spilles.
Jeg har intet read på hvad det store reraise betyder.
på floppet er vi dog til
sets 60-40
A høj farvetræk 65-35
floppet str8 65-35
coinflipper mod 2 par.
godt inde mod:
AJ 37-63
kombo draw [8♠-9♠ 45-55
random J10 37-53
hvilken linje vælger PN og hvorfor
10/20 165 bbs, linjevalg
Vores equity falder vel drastisk på turn, hvis vi caller og ikke improver, og så bliver det pænt kedeligt, hvis han er i sin aggressive mode.
Jeg tror jeg skubber floppet / 3better floppet.
Ude af position er callet ikke en mulighed i mine øjne. Jeg skubber nok stacken eller laver et reraise der comitter mig.
Der er super god FE i denne situation, og det skal vi udnytte med vores relativt stærke hånd.
Callet mener jeg er rigtig svagt ude af position. Mener at det er super donket at skubbe på en blank turn eller bare en turn der rammer os, da det entet giver ham et forholdsvis let call eller fold. At check raise turn er også donket da villian vil være comitted med en bred range. At check/call turn er endnu mere donket, da villian bør kunne smide hvis vi rammer, og det er desuden tvivlsomt om vi får odds. Checker han bagved på turn kan vi måske få et lille valvue bet ind på river, men der er klart mest EV i et push.
dobbel gutter + 1 overkort + FD. Temmelig stærk flop.
Eftersom du har rulle til det her flip, smider jeg den AI. Kan du ikke se du har den store FE, med mindre han gør det her med nottingham. Du kender ham ikke og det siger for et flatcall, men du får stensikkert ikke to kort for den pris. Men min dårlige position gør at jeg må smide den rest selv du ikke repper en stærk made hand men en draw.
Over mit limit BTW
Vi har næsten pot odds til at kalde hans raise - og helt sikkert implied. Spørsgmålet er hvad villain er villig til betale med hvis ♠ 8, D kommer på bordet. Med en FD går han sikkert hele vejen hvis spar kommer på bordet, men det gør han måske også hvis du skubber og der er du (nok) oftest favorit.
Imod et set og straight for måske også et bet på turn når du rammer?
Jeg synes tit folk limper pp samt suited aces og connecters.
--
"Villian er ny på netværket, og svinger helt vildt mellem en meget passiv limp call stil."
Det sammeholdt med din aggro stil og self styrken i din hånd gør at jeg skubber, da der også allerede er lidt over 50bbs i puljen.
Underlig tendens der er kommet til at poste hænder som dem her, specielt fra de højere spillende spillere. Du kan vel ikke for alvor være i tvivl om du skal ind med butikken, han raiser et cbet, og du har en kæmpe handske ikke voldsomt dybt. Det er rart pokernet er blevet lidt mere aktivt og debat søgende, men vi bør måske finde nogle debaterbare (er det et ord?) hænder at gøre det med :)
Har spillet mod ham her på 1K inden jeg fik smæk over næsen og rykkede ned. Mit indtryk er at han er semidonket åbnede tit for 10xbb first in.
Fik ham bla all in i en 500bb pot med Q5s på et J109 flop hvor jeg havde KQ ... han havde flushdraw også.
Så jeg tror ikke han smider ret meget og jeg tror også du kan finde bedre spots mod ham.
på den anden side er det umuligt at smide og et flat call OOP stinker.
Så all in er nok det mest sane, men jeg forventer at villain caller 10/10 gange :)
okey, vi er alle enige om at det eneste move ude af position er ind med stacken, hvilket jeg også er.
jeg stener ... lykkeds mig og ligge hele hånden ind uden at fatte vi ikke er i position. jeg laver lige den rigtige hånd om til en hypotetisk hånd hvor vi er i position-.