Villain er relativt ny til bordene.. Spiller et temmeligt TAGish spil, stramt og med aldeles få coldcalls (dvs. 20/18 PT wise ca).
Dynamikken er generelt temmeligt aggro - det er svingende 5/6 handed, og jeg er den løseste ved borde - spillede 28/24 ca. Det er et deepstacked bord, med 4k oplæg, hvorfor der næsten kun spilles 3bettede pots, og folk massakrerer knappen, og der bliver stjålet en del ud af blinds. Det sagt, så er det ikke hjernedødt, idet der er flere 17/14 nits på banen også..
Effektive stacks: 3700. Jeg har 65s.
Han åbner til 70 på knappen, jeg siger 232 i BB, han betaler.
Flop: T52, med farvetræk.
Jeg stikker 272 ud, han betaler.
Turn: 6 i farven. Pot: 1018.
Jeg siger 676, han caller.
River: 7, ikke i farven. Pot: 2370.
Jeg skubber 2520 i 2370. Fint?
- AB
10/20, 2p i rr pot
Jeg tror ikke du bliver kaldt af en ringere hånd her medmindre dynamikken har været til det, hvilket det ikke lyder til. Tror du jammer direkte ind i hans flush så ofte :)
Jeg vil godt give et skud, på nogle indput, selvom jeg kun spiller 1/2 og 2/4$.
Det jeg er i tvivl om i hånden, er om du skubber for value. Villan folder ikke sin flush, og jeg vil heller ikke tro, at villan folder et set her. Dog ville en standard TAGish spiller formentlig RR AKs på floppet. Hans hånd ligner AA-JJ eller et set.
Hvad folder han så:
AA-JJ og andre par der ikke har settet op.
Det er jo netop de hænder vi skal suge value fra, eller er jeg helt gal på den? 1555 bet på river, mener jeg vi kan få AA-KK til at betale, så jeg vil gå efter et mindre valuebet.
Min konklusion må så være, at jeg ikke kan li dit riverbet, da vi kun bliver kaldt af hænder der slår os.
Med de stacks og den dynamik forventer jeg, at villain 4better AA/KK pre.
@Joanna: Det er helt sikkert et valuebet - jeg prøver ikke at bluffe ham af en bedre hånd (for det folder han aldrig). Bettinsizing er sådan lidt underligt at tænke over.. Nogle caller mere, når jeg bare skubber stakken ind, mens andre caller mere, hvis de får gode odds. Et alternativ er at byde 1100 fx, hvilket godt kan hive calls fra overpairs med større frekvens.
@ChrisJ: Du skulle bare vide, hvor god value der er i at smoothcalle AA preflop ;-)
- AB
Haha yea, ingen tvivl om at jeg ville gøre det all day long mod dig, men TAGs har det med at blive en smule scared, hvis ikke de får mere ind preflop så deep ;)
@Chris: Eh.. yea well, ham her bliver ikke scared. Det kan jeg garantere dig for.
Ser temmeligt standard ud. Better nok marginalt mere på turn men whatever.
Hey,
Jeg synes, det ser fint ud. Spiller du OP på samme måde?
Vil du ud med nicket på villain?
Std.
Jeg better en smule højere på turn.
Alternativt syns jeg det er et godt spot at cr turn
Iøvrigt, jeg syns langt oftere jeg ser topset end en flush når jeg er bagude her - kan godt være jeg bare er running hot