> Dealing Hole Cards(5♥ 4♥ )
> Samuel123 raised for $80
> rekop folded
> Vo2Max folded
> hahila called for $60
> Dealing the Flop(K♥ 7♦ 9♥ )
> hahila checked
> Samuel123 bet for $140
> hahila raised for $380
> Samuel123 called for $240
> Dealing the turn(6♣ ) pot 920
effektive stacks på turn er 1700
villian er en solid dansk regular der spiller noget 19/12 /3.3,
sidder en donk vi bordet som vi 3 ander jagter. mit preflop er diskutabelt. hvad gør hero.
1020 4 handed
Kommer vel meget an paa hvordan villian ser dig. Kan han saette dig paa fx 108 eller et set er et bet vel fint, men godt nok tighte stats.
Ang. villains range. Mon ikke vi hører mere fra ham på floppet, hvis han sidder med AK, KK og KQ? Bordet er næsten så koordineret, som det kan være. Kan han finde på at kalde dit reraise, for at skubbe dig af en non-♥ turn? Hvordan spiller han draws?
Hero: 17 outs, så jeg siger CRAI, det burde få ham til at folde par og to par (hvilket er highly unlikely), alternativt et lead på 6-700, selvom det sætter os i en skidt situation, hvis han kommer ind over...
C/F i for weak imho, men det er også en del over mit vante niveau.
Tja, der er jo super readbetinget. Nogle er likely til at smide Kx hvis du better og andre til et CR. De fleste blir nok mest i tvivl til et follow-up bet, så ville nok bette 720 eller lign.
Kan ikke lide at raise floppet ude at position med et weak flushdraw da du netop kommer i dette svære spot ofte. Her er du så heldig at fange 8 ekstra outs på turn også er det jo bare at følge op med en 2nd barrell. Jeg better små 700 turn og insta caller self et push.
Mht. til din linie vil jeg mene det er langt bedre enten at leade floppet eller C/C floppet og evt. lave noget tricky på turn. Dit C/R på floppet turner på en måde din hånd ind til et total bluff, da du ikke har nogen anelse om hvad du gør på en blank turn, og villian næsten altid folder turn hvis ♥ falder.
måske for readbetinget. men jeg er enig becks i at det lave træk nok er lige frisk nok og c/r ude på position
efterfølgende duer et dobbelt c/R ikke rigtig hvis han better op mod pot folder han vist ingen ting.
jeg siger pot på turn. han skubber KQ off, og jeg suger ikke.
Jeg har nu kigget en del af dine postede hænder igennem, og tror den måde du spiller denne hånd på er en nødvendighed for at din spillestil fungerer. Du bliver betalt /bettet imod fairly light, så at sige i flere af dine postede hænder: denne er dog ret std. Men i sidste ende er det jo dig der sidder med regnskabet for om det er økonomisk rentabelt, det går jeg udfra. Kan ikke se hvordan du uden at skulle ændre radikalt spillestil, ville skulle spille de postede hænder ret anderledes.
Jeg kan godt se hvorfor du definerer nogle af disse hænder som leaks- må du jo på et punkt gøre idet du poster dem til analyse, eller i hvert fald tvivler. Men alle spillestille har forskellige leaks og i sidste ende handler, alt om hvad der er plus ev for dig. Der er 100 andre måder at spille denne hånd på, men til din form for spillestil meget få som spillet wp.
Jeg kan godt følge dig at de hænder jeg har lagt op måske er en smule alternative, som kan virke relativt standart betinget af min overordenet stil på en lille site som ladbrokes hvor jeg ofte sidder i regularfyldte games.
men jeg har en ret induktiv tilgang til spillet og prøver nye ting af hvor jeg tit ender i nogen situationer som jeg normalt ikke har brugt i mit spil, og jeg derfor ofte er ret meget i tvivl hvordan nogen spots spilles optimalt. Derfor jeg tit synes jeg får noget ud af PN fordi der kommer mange forskellige spilletyper og "prædiker" for deres linje, hvilket åbner min horisont tror jeg. :)
som du pointere bliver jeg betalt/betaler selv ret light, og på LAds har man bare meget historie med de andre spillere. Derfor kan nogen af hænderne virke lidt mærkelige fordi jeg ikke kan formulerere mine reads ned i tråden.
det jeg ville med tråden var måske også mere en analyse af flop teksturen. da jeg tror selv jeg har lidt et leak her. nu prøver jeg selv
range på turn for villian AK, KQ KJ k 10 k8 , 810 68, Ax♥ QJ♥ 10 Q ♥ , (777 999 KKK , K9 disse hænder vil han de fleste gange rykke på floppet med)
den er måske en smule snæver, men han folder bare ikke ret mange af den hænder plus en stor del af dem blokker super mange af mine outs. derfor vil jeg for alt i verden ikke give villian det indtryk han har FE, ved at bette fx 5-700 fordi han netop ofte kan komme ind og skubbe draws som tager super mange af mine outs. derfor pot bettet.
hvad siger folk til det?
Jeg synes den som spillet er super fint.
Som du selv skriver har i historik sammen, derfor skal villain som du selv ved også vide at du tager samme linje med tptk to par set osv. Et godt mikstur her er som du allerede ved, forudsætningen for at han mucker stærke/semi stærke draws + i enkelte spots den angivede hånd.
Summa summarum synes jeg linjen er rimelig std. det er bare vigtigt at villain har indtrykket af at denne stil kan tages med alle givne hænder.
Synes jeg har set et par af de hænder hvor du rammer settet og du bliver lidt mere tricky: som udgangspunkt ligner du det du er.
Så hvis du tager en linje med hænder hvor du har alle hænder slået pånær dem river completter, og laver et bet der inducer draws til at calle med % minus på turn så ja så er det et leak.
Men går udfra med det limit du spiller at du mikser dit spil op.
Mht. trådpostingen prøver jeg skam ikke at ikke at indvirke på dette de havde bare same pattern og derfor kommenterede det:)
Som prøvet at blive formuleret påvirker din flop samt turn skyde range, villains range for at spille til bunds. Med historik her og med samme linje taget en del gange, slår vi ham ikke så ofte af de draws der formindsker dine outs.
enig med dig i at frekvenserne er vigtige og altafgørende for at det her play fungere da jeg skal have ham til at folde draws, gør ikke så meget han betaler med KQ osv i denne hånd,
og jeg har muligvis et problem med at tilpasse dem til tider. skal i hvertfald være opmærksom på det.
tak for biddrag.
Jeg synes, dit flop checkraise er problematisk. Jeg donker eller check-caller hellere.
Jeg synes flop checkraise er fint såfremt modstanderen folder en KQ type hånd på turn.
@Ahle + Xizor
Jeg synes bare det er problematisk at kigge på en eksakt løsning, og så konkludere at dette er den måde hånden skal spilles på. Der findes mange forskellige varianter, men mod regulars på dette limit er det vigtigt at ens spil mikses godt op med den linje man tar - med nuts air drawheavy hånd osv.
Call check raise raise call 3 bette er alle muligheder, afhængig af read og hvilken spillesspil man praksiserer i det givne spot.
Man må jo forvente at det ikke er en blind abe man spiller imod, derfor skal spillestil varieres.
Nu skriver hahila intet om historie, dynamik eller hvordan han selv har spillet, men så vidt jeg husker spiller han ret frisk til, og jeg tror det er meget naivt at regne med en 19/12 fyr folder turn ret ofte her. Jeg er helt overbevist om, at han er meget mere inclined til at stikke pengene ind på floppet såfremt han selv har et draw og ellers flatte floppet med en god made hand for oftest at stikke pengene ind på turn.
8T, 86, KT, KJ og den slags mere spekulative hænder (som hahila selv smider ind i hans range), som man kunne håbe på villain drysser på turn, har han iøvrigt ret sjældent preflop-action inmente. Det er altså en 19/12 fyr som åbner UTG. ouch
2hellraiser >
I dette spot hvor en 19/12 fyr åbner UTG behøver man altså ikke bekymre sig helt vildt om at mixe sit flop-spil op.
@ Ahle
Hvis denne stramme nit har set, hahila tage samme linje med set to par osv. på både flop og turn vil du så mene at han vil skyde over med semistærke draws, top par sløv kicker ???
Man skal self. ikke være out of line men mener det er, minus ev bare at lade pokertrackeren diktere ens spil og ikke turde skyde en stram bandit af, i dette spot med egne holdings.
husk på det er 4 handed game og stats er fra 6 handed. og han er en regular der sagtens kan åbne op når det bliver shorthanded
Vi må vel antage at der er en eksakt løsning til hånden? Der er én måde at spille hånden på der er mest profitabel i den givne situation. Når det eneste vi har er at han spiller 19/12/3 6max må vi prøve at finde den bedste måde at spille hånden på ud fra det.
Derfor stillede jeg mit oprindelige spørgsmål: Hvad gør han med KQ hvis vi leader?
Hvis han shover hen over os er det meget skidt af leade turn her med vores hånd og muligvis gør det vores flop CR problematisk.
En del af de villains jeg spiller imod som har stats som ham vil folde KQ på turn og dermed bliver det et rigtig godt spot at CR flop og leade turn.
Der er ingen grund til at mixe vores spil op i dette spot før vi har en idé om at villain adjuster til os, og hvordan han adjuster. I øvrigt vil jeg mene at denne linje er mere typisk for et set, hvorfor vores semi-bluff får lidt mere credit.
Obviously var villain ikke enig, eller også er hahilas image så spewy at han ikke mente KQ skulle foldes.
Folk, og nits i særdeleshed, folder meget sjældent TP på sådan et drawheavy board her. Det er immervæk min erfaring.
Jamen vi må jo så enes om at være uenige. Mener at tidligere spil taget i mente afgør definationen, af hvilken måde det er mest profitabelt at spille denne hånd på. Jeg mener ikke at spillet i dette spot skal mikses op, læs hvad jeg skriver: jeg mener faktisk at for at dette spil skal være +ev og få ham til at folde semi stærke draws osv. skal denne linje tages med stærkere holdings ass well - altså spillet skal være mikses op i tidligere spil.
Linjen kan forssvares udfra tidligere plays.
Og mener som hahila ikke at det er kq vi skal græmme os så meget over, og det egentlig ikke er så spændende. Men skubber han draws indover på turn som minsker hans outs???. Derfor min evaluering af historik osv.
Jeg er ikke så vild med callet pf og flopcr'et mod en habil modstander.
Angående turn better jeg dog altid pga de ekstra outs du samler op. Tror faktisk et overbetAI kan være okay i situationen, da det kan få ham til at folde nogle handsker han ellers ville shove/kalde med. Men det er pretty player dependent.
K