Jeg kender ikke villain overhovedet. Han er kommet ind til bordet med noget ala 17xx.xx, så jeg forventer ikke han ligefrem er en regular eller kæmpe god.
Jeg har spillet relativt friskt med noget 31/24/5 værk, men siden villain er ny ved bordet, ved han det ikke.
Først udspilles denne hånd vs. villain:
** Game ID 617539368 starting - 2006-11-11 03:34:03
** Acrisius [Hold 'em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- juliela sitting in seat 1 with $827.45 [Dealer]
- Fragell sitting in seat 2 with $1537.50
- AB_illusive sitting in seat 3 with $1980.00
- Big_Bok sitting in seat 4 with $2690.47
- cenkon sitting in seat 5 with $3104.00
- Smartydog sitting in seat 6 with $1532.19
Fragell posted the small blind - $10.00
AB_illusive posted the big blind - $20.00
** Dealing card to AB_illusive: 7 ♥, Ace ♣
Big_Bok folded
cenkon folded
Smartydog raised - $40.00
juliela called - $40.00
Fragell called - $40.00
AB_illusive called - $40.00
** Dealing the flop: Ace ♠, Jack ♠, 6 ♣
Fragell checked
AB_illusive checked
Smartydog bet - $78.50
juliela folded
Fragell folded
AB_illusive called - $78.50
** Dealing the turn: 7 ♣
AB_illusive bet - $215.00
Smartydog went all-in - $1413.69
AB_illusive called - $1413.69
** Dealing the river: 9 of Spades
Smartydog shows: Jack of Clubs, Jack of Diamonds
AB_illusive mucks: 7 of Hearts, Ace of Clubs
Smartydog wins $3141.38 from the main pot
End of game 617539368
Okey, villain fastplayer ret gode hænder - den er noteret.
Omkring en orbit senere spillere vi så den her:
** Game ID 617542285 starting - 2006-11-11 03:41:48
** Acrisius [Hold 'em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- juliela sitting in seat 1 with $1615.90
- Fragell sitting in seat 2 with $1534.50
- AB_illusive sitting in seat 3 with $1840.00
- Big_Bok sitting in seat 4 with $2767.47
- cenkon sitting in seat 5 with $2961.00 [Dealer]
- Smartydog sitting in seat 6 with $2460.93
Smartydog posted the small blind - $10.00
juliela posted the big blind - $20.00
** Dealing card to AB_illusive: 9 ♥, 7 ♥
Fragell folded
AB_illusive raised - $75.00
Big_Bok folded
cenkon folded
Smartydog called - $75.00
juliela folded
** Dealing the flop: 10 ♠, 8 ♦, Jack ♦
Smartydog bet - $167.00
AB_illusive raised - $455.00 (Det her raise er umiddelbart for lavt, både fordi det giver ham fine odds, og fordi stacks passer dårligt på turn - jeg giver det nye Lads software skylden ;-) ..).
Smartydog called - $455.00
** Dealing the turn: Ace ♦
Smartydog bet - $1077.00
AB_illusive ??
- AB
10/20, action!
Tak for analyserne, drenge. Lækkert med lidt godt feedback. Oh forresten.. hvad har villain?
aj...call
Sorry - men hvad betyder "31/24/5 værk"
Er det 31% flop seen og så noget med agressivitet eller er jeg helt væk?
31 er VP$IP (volutarily put dollars in the pot). 31% er pænt loose
24 er preflop aggression. 24% er pænt aggressivt
5 er postflop aggression. 5 er meget aggressivt.
Med de stats, forstår jeg bedre de kæmpeswings du tager dig AB :-)
Synes at hans bet lige ind i smasken på dig virker lidt underligt, virker mere som han vil have dig af hånden, end han vil ha action.
Jeg caller (skubber det sidste) da jeg vurderer at han har en hånd som JQ med draw, AJ, set eller ren skæg, ofte nok til et call kan betale sig.
@Gene: Mange af Lads bordene er ufatteligt passive preflop, med mindre man rammer ind i et tyrebord med HG, Kalash, J_Knish etc., hvorfor det giver rigtigt god mening at spille meget LAGish preflop. Men ja, du har da ret i, at det koster lidt swings hist og her.
De 24 er i øvrigt preflop raise (misclick Gene).
@Tune: Ja, det var også den argumentation, jeg brugte i den første hånd, hvor han skubber 1300 i 700. Men du har fuldstændig ret i, at der er en forskel i forhold til, hvad jeg repræsenterer i de to hænder parallelt til hvor inclined jeg er til at calle et fastplayed monster. Tak for input.
- AB
Synes der er ret stor forskel på de to hænder.
Hånd 1 ligger der giftigt mange draws og han ved at du enten har en god hånd = betaler ham af, eller et draw, som han ikke kan give freecard til. Altså et easy raise.
Hånd 2. Der falder et scarecard og du har udfra tidligere action ligner din hånd mest af alt en hånd som QQ/KK
@Tune: Ja, der er forskel. Men tyren sætter sig med 17xx.xx og clicker preflop med JJ. Jeg tror altså ikke, han når at tænke så langt i hånd 1, som du gør der.
Well, jeg brugte nogenlunde samme argumentation som dig egentlig - indregnet hvad jeg selv repræsenterer ved mit flop raise, sammenholdt med alle villains sandsynlige holdings (han kan jo sagtens have AJ eller set hér), og skubbede. River slog en ulækker 10er, og jeg tog hjem. Han muckede.
- AB
1. Den første hånd er i mine øjne virkelig dårligt spillet. Først og fremmest check/caller du floppet. Resultat: Du har en lortekicker og du har ingen info fået, hvorfor du ikke ved, hvor du står i hånden. Derefter catcher du dit andet par - byder ud, bliver raiset all in (nu har du fået besked) og alligevel kalder du. Det giver ingen mening.
2. Jeg folder.
@Asger
Uw :-)
Men for satan hvor ville jeg blive glad, hvis folk foldede TP, hver gang jeg stikker ud på floppet, og foldede turn med top og 3rd par, hver gang jeg skubbede.
- AB
Jeg synes callet preflop er ringe i hånd 1. Resten er vel ret standard OOP spil? Hvis vi raiser "for-at-finde-ud-af-hvor-vi-står" så bliver vi kun callet af en dårligere hånd og lader ham ikke lave nogen fejl.
Synes callet på turn er ret standard også.
Præcis... Hvornår folder man nogensinde til et gayraise i BB...? Ikke særlig tit IMO
ST Tox.
Begge hænder er fint spillet AB. Jeg caller 2. hånd da én tidligere hånd ikke er nok til at konstatere nøjagtig hvordan han spiller. Mod en random Ladbrokes tyr ser man alle mulige kombinationer af hænder her, og din hånd er solid favorit mod en række af dem, ie to par, set, kombo draws osv.