vilian er dochholiday1 på ladbrokes, selvom der sidder flere ved bordet er det HU. vi har spillet et par enkelte hænder i denne forholdsvis korte session, som er de 2 første hænder, jeg spiller dem begge lidt alternativt men ikke det jeg gerne vil diskutere men den sidste hånd med farvekoder:
Seat 1: docholiday1 ( $4479.00 USD )
Seat 3: hahila ( $1900.00 USD )
Seat 6: donemybollox ( $1315.00 USD )
hahila posts small blind [$10.00 USD].
docholiday1 posts big blind [$20.00 USD].
Dealt to hahila [ Qh Kc ]
hahila raises [$60.00 USD]
docholiday1 calls [$50.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Qc, 5d, 9h ]
docholiday1 checks
hahila bets [$100.00 USD]
docholiday1 calls [$100.00 USD]
** Dealing Turn ** [ As ]
docholiday1 checks
hahila bets [$280.00 USD]
docholiday1 calls [$280.00 USD]
** Dealing River ** [ 4c ]
docholiday1 checks
hahila bets [$555.00 USD]
docholiday1 calls [$555.00 USD]
hahila shows [Qh, Kc ]
docholiday1 shows [Ac, 9c ]
docholiday1 wins $2009.00 USD from main pot
docholiday1 posts small blind [$10.00 USD].
hahila posts big blind [$20.00 USD].
Dealt to hahila [ As Js ]
docholiday1 raises [$60.00 USD]
hahila calls [$50.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Kh, Qc, Ah ]
hahila checks
docholiday1 checks
** Dealing Turn ** [ 3s ]
hahila bets [$100.00 USD]
docholiday1 calls [$100.00 USD]
** Dealing River ** [ 9d ]
hahila bets [$300.00 USD]
docholiday1 calls [$300.00 USD]
hahila shows [As, Js ]
docholiday1 shows [Qd, 9s ]
docholiday1 wins $939.00 USD from main pot
Dealt to hahila [ 7s Js ]
** Dealing Flop ** [ 7c, Ad, 9d ]
hahila checks
docholiday1 bets [$70.00 USD]
hahila calls [$70.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7h ]
hahila checks
docholiday1 bets [$180.00 USD]
hahila raises [$720.00 USD]
docholiday1 raises [$2260.00 USD]
hahila calls [$984.00 USD]
** Dealing River ** [ 9h ]
hahila shows [7s, Js ]
docholiday1 shows [7d, As ]
docholiday1 wins $3687.00 USD from main pot
docholiday1 wins $736.00 USD from main pot
Seat 1: docholiday1 ( $7503.00 USD )
Seat 3: hahila ( $3970.00 USD )
Seat 5: Dylan_McKay ( $2000.00 USD )
Seat 6: donemybollox ( $1315.00 USD )
Dealt to hahila [ K♦ A♥ ]
** Dealing Flop ** [ 3♥, 8♥, K♠ ]
hahila checks
docholiday1 bets [$70.00 USD]
hahila raises [$225.00 USD]
docholiday1 calls [$155.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9♥ ]
hahila bets [$420.00 USD]
docholiday1 calls [$420.00 USD]
** Dealing River ** [ 4d ] pot 1430
hahila bets [$1150.00 US♦]
docholiday1 raises [$4880.00 USD]
Hero har 2105 tilbage på river og potten er på 1430+1150=2545. hero har reloadet til 200 bbs, delvis ved en fejl delvis frustration. Jeg har ingen stats på villian der er brugbare.
Han har jo so far kørt mig over, og matchen har ikke været aggressiv pre flop med 3 bets, men givet den gas post flop so far. Jeg tænker de fleste spillere vil raise turn med lav flush(i og med jeg kan udelukke nut flush da jeg har A♥). ud fra overstående hænder er jeg ret sikker på han ikke jammer et set eller 2par kombi på river. hvad siger PN?
1020 AK 200bbs
argh, semi-klamt, når man ser at han f.eks. kun kalder med to par i hånd 1.
Jeg tror jeg folder og forlader bordet...
Jørn
Det er klamt at skulle folde riveren, men ud fra ovenstående hænder, så er det en meget stærk hånd, der raiser her. Han vil jo åbenbart ikke raise med to par.
Men på den anden side så burde han blot kalde riveren, når han ikke har nut-flush.
Jeg vil dog lige sige, at jeg har lagt mærke til, at visse donks lige skal se, om der kommer en mere i farven, før de smider pengene ind. Nogle gange slowplayer de en floppet (lav)flush for så at raise riveren.
Den eneste bluff-mulighed, jeg kan se være sandsynlig, er K♥x, men han ville nok blot kalde med den hånd.
Det ligner derfor et fold.
Med den historik, så fold, river er så ufarligt et kort som det overhovedet kan være, så det er ikke et godt bluff kort. Du har vist styrke igennem hele hånden og villian må se dig som semitiltet grundet dit bad run mod ham, så jeg tror han bluffer tæt på 0% i det spot, da det er mere sandsynligt, at du vil lave et "tilt" call med almost any made hand.
Endvidere bryder jeg mig ikke om dit river valuebet, da du imo ikke kan calle et raise, så vil jeg hellere check-calle, ikke mindst for at induce et bluff, da der er mange draws som misser.
Han er satme svær at sætte på noget.. Tror ikke 4´eren har hjulpet ham. En flush sku man mene han raiser på turn, men den lugter helt sikkert af flush.. Jeg smider den også, og som Jørn forlader bordet efter den omgang
Nope, sorry ;) Kan simpelthen ikke se hvad han skal komme til river med som du er foran.
jeg syntes da ikke det er specielt donket ikke at raise en lille flush på turn.
Enig i at du ikke beskytter din hånd, men tilgengæld holder du din hånds styrke skjult, og forvirrer modstandere som tænker " han skal da raise en flush på turn "
Det er nok det der sker her :)
Fold river. Og derudover som Kochman. Han kan da sagtens sløvspille på turn. Derudover gir du ret meget gas som std. når du tager denne linje, så han forventer nok et bet på river 9/10 gange hvis han bare caller.
jeg folded, selvom jeg stadig ikke helt glad ved det... men gjorde PN glad! :)
Er der ikke et gammelt ordsprog der siger at man cc sine nut draws og better sine non-nut draws?
Med det momentum der er i matchen tror jeg, jeg foretrækker at cc turn. Hvis han er så scared at han kun kalder 2par i ovenstående hånd kunne det være frækt med en bet turn linie og cr ai any river. (han har ikke nut fd, og det lader til han ikke better set/2par på turn)
@sasuke
Jeg ved ikke hvor gammelt det er, men det er i hvert fald gentaget i Sklansky&Miller NLHE TAP
Concept #38: be more apt to semi-bluff when your draw isn't to the nuts than when it is
Jørn
Jeg antager at det er fordi at det er koster os flere 'implied-dollars' at blive raiset af et nutdraw end af et ikke-nutdraw.
Ja, netop
Det vil jo f.eks. være katastrofalt at bliver raiset af sit nutflush draw af en non-nut flush draw. Eller hvis du bliver raiset af dit nut flush draw hvor villain har QJ på et Jxxx board og river er Q i din farve -- hvis du istedet har et baby-flush draw så er der ikke så mange kort som giver villain TTP og desuden kan du være oppe mod et bedre flush draw, så implied odds er lavere.
Andre eksempler er at semi-bluffe et sit flush draw på et parred bord hvor du typisk ikke har særlig gode implied odds, kan være drawing dead og har en del reverse implied odds hvis villain spiker en boat når du rammer flushen. Her koster det ikke særlig meget at blive raiset af sit draw og det vil derfor være mere oplagt at semi-bluffe.
Det samme gælder når du har OESD på et two-tone board. Du har færre outs til nuts, så det er mere oplagt at semi-bluffe. Samme hvis du har idiot-enden af et OESD på et rainbow/twotone board etc.
Dvs. jo dårligere et draw jo oftere vil man semi-bluffe og jo bedre draw (og jo bedre) implied odds jo bedre er at det undlade at semi-bluffe
Jørn
Edit: jeg færdiggør lige sidste sætning
Det han hentyder til er et full ring eksempel fra en af de gamle sklansky bøger. Tror der er for meget value i at bette her, da han indtil videre har spillet meget aggro og måske også virker frustreret over de amdre hænder.
Folder til skubbet på river. Tror faktisk ikke han er god her 1/10...
Fint fold, kan også godt lide de andre hænder. 3bet AK?
@Thyssen: Det er egentlig interessant, at du har så mange tanker om den situation, når semibluffing primært har noget med modstanderens hånd og boardet at gøre. Det virker som om, du griber det lidt forkert an (bare en strøtanke, no offence).
I øvrigt et fint riverfold. Ikke så meget fordi, at det er oplagt hvad han har (altså, han repper ret få hænder), men nærmere fordi han nok aldrig bluffer i det spot. Turn cr i J7 hånden er for stort imo, ellers fint.
- AB
Klam hånd, som de andre hænder har udspillet sig, har jeg svært ved at se han sætter dig all in uden at have dig slået.
Min løsning er lidt ligesom Thyssen.
Jeg slukker computeren instant (Disconneter;D) og finder ud af resultatet næste session :P