Seat 3: hero ($2,436 in chips)
Seat 4: fisti08 ($2,000 in chips)
Seat 7: danielnjld ($450 in chips)
Seat 8: peku666 ($1,188.40 in chips)
Seat 9: weirdfishes ($1,736 in chips)
ANTES/BLINDS
hero posts small blind ($10),
fisti08 posts big blind ($20)
, danielnjld posts blind ($20),
DEALING_HOLE_CARDS
.
PRE-FLOP
danielnjld checks,
peku666 raises to $70,
weirdfishes folds,
hero calls $70,
fisti08 folds,
danielnjld calls $70.
FLOP [board cards: 7♣,Q♠,7♠]
DEALING_FLOP
, hero checks,
danielnjld checks,
peku666 bets $160,
hero calls $160,
danielnjld folds.
TURN [board cards: 7♣,Q♠,7♠,3♠ ] pot 530 ish
DEALING_TURN
, hero checks,
peku666 checks.
RIVER [board cards: 7♣,Q♠,7♠,3♠,7♦ ] pot 530 ish
DEALING_RIVER
, hero bets $280,
peku666 raises to $958.40 and is all-in,
Villian virker donkede til den passsive side limper meget PF osv, ser ham aldrig reste en Q her. hvis gutfeeling siger det kan man så folde river? og vil i så fald hellere check -kalde/folde?
1020 bet/fold hus på river til syge odds?
Hvorfor i al verden skulle villain ikke sende stacken ind med en Q her?
Hvis han er til den passive side, tror jeg du med sindsro kan smide dine fulde gardiner under Qx - med de info, du har givet, slår han mig ikke som en spiller, der bliver alt for fancy i dette spot. B/F ca. ½ pot som du gør er formentlig det overlegne spil, hvis du mener, at han IKKE vil reste en Q her (hvilket jeg stadig ikke forstå)...
med en Q er den close, han har jo en Q eller bedre, dvs du kalder dor at splitte at best.
SOm dig ser jeg heller ikke en passiv limp fisk få en hjerneblødning her, men ville gerne vide hvad du sidder med i stedet for at gætte
Altså hvis jeg var villain ville jeg selvfølgelig anerkende, at du er capable of flatting AA/KK/QQ pre(ah du er i blinds..utg posteren forvirrede mig-dem har du sgu like never så) og flatte dem eller en 7'er på flop, lige så vel som du kunne valuebette den range lidt small-ish.
Men jeg ville alt andet lige mene, at din range var helt sygt vægtet mod en nøgen Q, hvorfor jeg egentlig meget godt kan lide et rastapush med en Q fra hans side, da hans linje sagtens kan ligne AA/KK og et b/c sgu ikke ser ret lækkert ud for dig med en dame.
Nu lyder villain som bordfisken, så ville egentlig bare b/f uden at tænke videre over det. Jeg tror for ofte han caller med noget a la 99 eller en protestflush til, at du skal undlade at valuebette. Jeg kan virkelig ikke lide at c/c, da vi imo får et bet mere ind med en dårlig del af hans range. Og da han nok godt kan se, at du vildt ofte har hus her, tror jeg sgu ikke han lige fyrer et stone cold af, hvis du checker til ham.
Kender villian og 99/100 gange er du slået.
Så det er bare et fold også tænker jeg ikke længere over den.
ja, det synes jeg
og vil i så fald hellere check -kalde/folde?
næ... det er jo nemt at være bagklog, men de der typer betaler tit med alt muligt , som de formentlig også checker bag, fx 88-JJ. Så bf er stadig bedre imo.
---
jeg har virkelig prøvet at lave matematikken bag dette call, men jeg er åbenbart pinligt ringe til det og kan bare ikke helt få det til at fungere :/
Er der nogen der lige gider lave det?
btw jeg fik det til at pot odds var 55%, hvilket gør at villain skal skubbe 11 kombi af Qx, før det er neutralt ev at kalde forudsat han skubber sine overpar (9 kombi)
det betyder at villain skal åbne pre med +Q9s, +KQ og skubbe dem alle på river.
han kan jo også have 1-3 kombi af 7x, hvilket gør at at han skal åbne løsere med sine Qx pre for at vi skal kunne betale.
ret mig endelig, hvis jeg tager fejl!
680:1770 = 1:2,6 = 28 %
Super odds, men vi splitter at best og det lyder ikke til at villian er typen der laver meget spas. Jeg folder og klager over villians skrub...
28% er du sikker på det?
vi skal vel kalde 678 for at vinde 1223 (antaget at vi aldrig er bedre end et spilt her)
Det virker dumt at antage at villian aldrig bluffer her? Hvis du overvejer at folde Qx her, så må der da være en sandsynlighed for at villian overvejer at bluffe. (Giv ham lidt kredit).
Du er bagud til omkring 10 kombinationer af hænder. Giv villian et par kombinationer af air + en masse Qx og et call ser fint ud.
Hvis jeg vil bet/folde river better jeg 380-420. Hvis jeg vil induce bluffs better jeg 280. Ser ingen grund til at balancere her mod en donket villian. Med din river betsize kan jeg ikke folde, men jeg er også en callinstation.
Fisken better floppet 3/4 pot, så han har vel aldrig en 7'er, da fisk ofte potter eller byder lavt med stærke hænder og nogle gange checker han en 7'er bag for at slowplaye.
Jeg er heller ikke overbevist om at han jammer river med AA/KK. Som oftests vil han vel klikke eller blot kalde.
Jeg betaler helt klart river.
Jørn
28% er god nok jo
Jeg kan ikke li at checke til ham på river, jeg tror han checker for mange hænder vi har slået bag, især hvis han er passiv. Jeg kan godt li at bet-calle hvis vi ved han kan lave den slags, men jeg er selv i tvivl når dit read er at han er så passiv.
Jeg caller, fordi jeg er en station, og fordi vi alt andet lige får værdifuld info til senere spots og vores odds er så gode. I min pstove har vi 30% vs AA, KK, Qx og 7x og den er fin vs potodds.
Din riversizing er semi-skidt, og med resten af din beskrivelse, skal du jo nok folde her så.