10/20 deep river spot

#1| 0

Villian spiller noget 25/22 værk og er ret tricky. Vi har battlet en del i denne session, hvor sol og vind er blevet fordelt nogenlunde lige.

Til hånden:

10/20 Texas Hold'em Game Table (NL) - Tue Mar 10 09:56:01 EDT 2009
Table Deep Stack 1416430 (Real Money) -- Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: barstolen ( $4238)
Seat 2: Hero ( $4763)
Seat 3: Alex220783 ( $2537)
Seat 4: Mr__M0nk ( $2000)
Seat 5: srslyFML ( $7416)
barstolen posts small blind (10)
Hero posts big blind (20)
** Dealing down cards **
Dealt to I_SpooK_Y [ 7, 4 ]
Alex220783 folds
Mr__M0nk folds
srslyFML raises (60) to 60
barstolen calls (50)
Hero calls (40)
** Dealing Flop ** : [ 6, A, 5 ]
barstolen checks
Hero checks
srslyFML bets (133)
barstolen folds
Hero raises (306) to 306
srslyFML calls (173)
** Dealing Turn ** : [ J ]
Hero bets (475)
srslyFML calls (475)
** Dealing River ** : [ 8 ]
Hero bets (1100)
srslyFML raises (2985) to 2985

Er der andre der foretrækker alternative linier? Bluffer villians nogensinde i dette spot?

10-03-2009 16:38 #2| 0

VIP kategorier:

Vores VIP kategorier minder i stor stil om vores normale kategorier, men der er nogle klare forskelle:

- Kun pokerrelaterede indlæg er tilladt i VIP kategorier.
- Alle hand histories skal indeholde pot størrelse, farveikoner, reads og anden information, der hjælper i analysearbejdet. - Der er intet krav om, at man skal være på niveau med en professionel pokerspiller for at kunne deltage i VIP kategorierne, men alle indlæg skal være uddybende og velbegrundet. Kommentarer som "Fold pre-flop" eller "Enig med OP" vil blive direkte slettet af moderator holdet.
- Overholder man ikke VIP kategoriernes retningslinier, så vil man få fjernet sin adgang til dette meget hurtigt.

10-03-2009 16:52 #3| 0

syns vi har et easy fold, din linje er der ikke noget at sige til.

12-03-2009 13:51 #4| 0

Jeg syntes den er fint spillet og nej, uden speciel dynamik, tror jeg ikke villan bluffer her særlig tit og han VB jo ikke nogle hænder du slår, så jeg folder også.

12-03-2009 13:55 #5| 0

Dit navn står ved dine holdcards, hvis du vil slette det.

12-03-2009 14:19 #6| 0

Men hvilken hånd skal han have som han raiser pf og shover river for 100 BB ekstra?

Som jeg ser det er der kun 1-2 hænder han kan have og det er KQs og KTs. Måske QTs. Esset i spar ligger derude og knægten i spar ligger derude, så ret mange highcard/highcard spar kombinationer er der ikke tilbage. Og altså, det er sgu spewy af ham at skovle f.eks. 89 spades eller lignende ind her, da du rigtig meget ligner et flushdraw der er kommet i mål.

Det jeg prøver at sige er, at hans range er ekstremt stram, kun 2-3 specifikke hænder han kan gøre det der med for value. Så er det jo så bare spørgsmålet om han har en af dem?! Eller om han tænker, at din hånd ikke er god nok til at kalde 100 BB af på river hvis han f.eks. tænker at du har et set/2par, så kan han regne med at du folder her. Ville du kalde med 89s ?

Alt i alt kan det jo koges ned til om villain tænker så langt og tror han kan presse dig af de hænder du kan have. For han har enten et bluff eller nødderne. Jeg har ikke nosser til at betale her og tror jeg laver et fold når vi ikke ved mere om ham.

12-03-2009 14:28 #7| 0

Kan villian aldrig have et floppet set her?

12-03-2009 14:30 #8| 0

Villain ville aldrig shoveraise et floppet set her.

12-03-2009 14:35 #9| 0

Tror aldrig villan shover en solid made hand her (set mv.), enten har han air (noget bustet draw) eller monster (min. mellem Flush) og da hero ikke just har vist svaghed, skal der godt nok nosser til at give på nakken i det spot, som et bluff...... syntes det er meget sjældent man ser det fra en sane villan, i hvert fald ikke nok gange til det er +ev at calle.

12-03-2009 14:36 #10| 0

Fold preflop??

Ellers ser linjen fin ud, og jeg folder til hans river shove.

Jeg har ikke spillet med srslyFML, men har hørt han er en bandit, så det kan tippe det til et call. Desuden vil de fleste nok raise nut flushes på turn fordi I er så dybe.

Jørn

12-03-2009 14:53 #11| 0

Jeg mener det er en klar fejl at folde pf 250BB dybe mod 2 villains. Du har en hånd der kan lave nogle giftige skjulte straights og har flushmulighed.

12-03-2009 15:03 #12| 0

@TopperH

Vi er OOP, så det er næppe en fejl at folde 74s.

Jørn

12-03-2009 15:13 #13| 0

@Thyssen
Kan du gå med til at det er marginalt? :-)

12-03-2009 17:05 #14| 0

Meget enig med TopperH - villain's range er ekstremt smal, da jeg også vil formode, at de fleste bare caller bag med 3./4. nøddefarve her... tænk på hero's stærke linie med CR, bet, bet - således antager jeg, at 9/10 høj farve, ikke giver på nakken her.

Desuden giver jeg også TopperH ret i, at med stack sizes i hånden, ville det være naturligt at give på nakken på turn, hvis villain skulle have ramt farveladen, da man må formode, at han gerne at ville spille for stakken.

Som spillet, har hero smidt 41% af sin stak ind før, han får på nakken, så villain må formode at have en del FE. Jeg kan være way off på mit betting read, men da hero siger 1,1K i billetten (efterlader ~2,8K), så er da da oplagt for villain at sætte stakken ind med nødderne eller 2nd nuts, idet hero allerede har vist særdeles stor interesse i potten. Dette synes jeg ofte indikerer et blæs!

Til slut skriver hero, at villain generelt er kendt for at være tricky, hvilket også hiver mig i retningen af et kald.

Jeg tror, at villain ofte dukker op med 78/AK med K, som denne hånd er spillet. K giver obv. lidt mere bluff equity for villain, da hero aldrig har nødderne og Q er lidt svær at kombinere med en anden spar (med undtagelse af 10), som hero normalt spiller OOP... nu har hero aktuelt 7 4, så dette er måske et postulat med modifikationer!

12-03-2009 17:27 #15| 0

TopperH:

Det er marginalt at kalde med 74cc preflop oop, ja.

Når vi er så deep, kalder jeg også.

12-03-2009 19:15 #16| 0

JEG KAN HELLER IKKE SE DU KAN CALL HER, LIGNER MEGET EN FLUSH MEN SOM ANDRE OGSÅ SKRIVER FOLD PRE FOLD.SELV OM JEG SELV GODT KAN LIDE AT MIX DET OP MED SÅDAN EN HÅND DU SPILLER..

12-03-2009 23:21 #17| 0

Er det helt skævt at c/c river her når i er så dybe?

12-03-2009 23:48 #18| 0

@VALO
Tit kan det mod en tricky agg. villan være ganske fornuftigt at c/c, det her spot syntes jeg bare vi afgiver alt for meget value, fordi der er en stor del af villans made hands som vi slår, som caller et bet, men ikke better hvis checket til.

13-03-2009 13:40 #19| 0
OP

Tak for input.

Jeg syntes der er nogle rigtig fine analyser i blandt som jeg har fået en del ud af.

I situationen mente jeg rent logisk, at villian havde den da jeg mente det ville være en stort bluff som reelt set meget sjældent blev praktiseret. Men min gutfeeling fortalte mig, at villains linie ikke rigtig gav mening så jeg callede og han viste KJ

13-03-2009 14:29 #20| 0

@Haarby

WP Sir... jeg er enig i den betragtning om, at det er sjældent, man ser så store bluffs på disse stakes, men mod en tricky villain, stiger frekvensen vel.

Superpost btw!

13-03-2009 14:40 #21| 0
OP

@ Jake

Takker

13-03-2009 15:53 #22| 0

@Haarby

Det er forkert, når du siger, at han linje ikke giver mening i forhold til at have en hånd, som har dig slået.

KQ og KT spiller han fx ligeledes sådan.

Derudover mener jeg også, at et call vil være rigtigt i den aktuelle situation, da jeg kender ham villain en smule. Spillede med ham i 15 min. HU på 25/50 og vandt 15K fra ham for 3 dage siden. Der viste sig meget hurtigt et godt billede af ham. Han er bestemt ikke bange for at floate en masse og bluffe i mange marginale spots.

13-03-2009 16:23 #23| 0
OP

@EP

Vil han ikke ofte raise disse på turn grundet stacks?

13-03-2009 18:00 #24| 0

@Haarby

En hånd som har dig slået kan sagtens raise dig på turn, men et call vil umiddelbart være bedre - specielt med hans image. Hvor ofte han vil gøre det ene eller det andet i et lignende spot er svært for os at afgøre.

Fordelen ved at flatte er selvfølgelig at udnytte sin position, og dermed induce dig til at skyde dine (semi-)bluffs ud i ham. Som 47 (som du aktuelt har), 78 og 34 og måske også air-holdings. Her er det jo klart han derved får mere value i stedet for at raise dig af hånden på turn. Du vil jo meget gerne reppe flushen, og han kan sagtens ligne A god kicker.

Når det så kommer til, hvorvidt han kan få samme value ud af dig, NÅR du sidder med en god hånd (typisk set eller mindre flush) i forhold til at raise turn og bygge potten op og flatcall, kommer hans image ham jo netop ham til gode, da han herved kan skubbe dig AI på river, og du har herved meget svært ved at folde dine gode holdings, da du ved han er tricky og likely til at lave marginale bluffs osv.

14-03-2009 01:14 #25| 0

Hey
Jeg vil mene at det ikke kan komme på tale at calle river her, da vi i længden vil tabe på dette.

Mvh Simon

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar