Jeg har repoppet med en bred range pf når villian har raiset min button. Det ved han godt da vi er kommet til showdown en håndfuld gange i reraised pots hvor jeg har vist SC ned.
Dynamikken i spillet er at jeg har spillet forholdsvis passivt på flops jeg har ramt, så det er ikke givet at jeg raiser flush draw på flop.
Det er første store pot vi spiller.
Jeg tror optimal turn er 1400-1500$.
$2000 NL Texas Hold'em
Table Table 126584 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 3
Seat 1: MaybeHot ( $5663 )
Seat 2: foxytrixy ( $4829.51 )
Seat 6: mirarchi ( $0 )
MaybeHot posts small blind [$10].
foxytrixy posts big blind [$20].
** Dealing down cards **
Dealt to foxytrixy [ 6♠ 7♦ ]
MaybeHot raises [$56]
foxytrixy raises [$180]
MaybeHot calls [$134]
** Dealing Flop ** [ Q♥, 8♥, 9♣ ] (400$)
MaybeHot bets [$222]
foxytrixy calls [$222]
** Dealing Turn ** [ K♥ ] (844$)
MaybeHot bets [$555]
foxytrixy raises [$1200]
MaybeHot calls [$645]
** Dealing River ** [ A♦ ] (pot 3244$)
MaybeHot checks.
foxytrixy is all-In. [3207.51$)
Hvor god en hånd skal i, som villian, have for at kalde her. Og har villian en hånd der kan kalde 50% af tiden?
Jeg har ikke postet hænder til analyse på pokernet i en del måneder efterhånden, da kvaliteten på analyserne på det tidspunkt ikke var specielt god. - Så svar bedes være begrundede :)
10/20 dyb - hu river bluff
Hvis du havde raiset lidt mere på turn, havde jeg mucket alt andet end en semi-høj farve, eller måske JT. Som spillet, caller jeg med any 2 pair (da du kan bluffe med 1 par).
- AB
Dette kan være et godt spil mod den rigtige modstander. Det afgørende er om han er i stand til at lægge et set eller straight ned, så det er et read du behøver. Har du ikke dette read lægger jeg mig på turn.
Iøvrigt skal du raise lidt mere på turn for at sætte dit river bluff bedre op. Dit store river bet lugter lidt for meget af et bluff.
Syntes ikke rigtigt du representere noget??
Dit semi klick vs. river push ligner IKKE en flush, jeg vil meget hellere raise floppet 11/10 gange og raise turn ordentligt så mit push ikke bliver så stort...
Caller med to par, set og strit her
"Jeg har ikke postet hænder til analyse på pokernet i en del måneder efterhånden, da kvaliteten på analyserne på det tidspunkt ikke var specielt god."
OMG LOL!
Jeg syntes man bør overveje - hvilken hånd jeg kalder flop og raiser turn med - som ikke har showdown value på river, men er nødt til at bluffe. At kalde her med andet end en flush tror jeg er en ret stor fejl.
Hvorfor? Du ligner IKKE en flushoverhovedet...
Turn er et valueraise, der ligner du en flush, men ikke med river, havde du bettet 1850-2250 på river ligner du IMO MEGET mere en flush istedet for pot skub...
Det kommer an på om du har lyst til at uddybe og komme med eksempler. Men umiddelbart ja.
Ok her et et eksempel:
"Jeg har ikke postet hænder til analyse på pokernet i en del måneder efterhånden, da kvaliteten på analyserne på det tidspunkt ikke var specielt god. - Så svar bedes være begrundede :)"
Mancini: "OMG LOL!"
Tak.
LOL, tager du pis på mig. Du kritiserer folks analyser på PN, men alligevel poster du?
Det er da totalt unødvendigt du skriver det der, hvis ikke du synes om kvaliteten på PN, så lad vær at poste, hvad er problemet?
Hvad har min udtalelse med kvaliteten af analyser at gøre? Det er jo ikke det jeg synes er til grin. Det er, at du skriver, som du gør.
Jeg har ikke svaret på din analyse af hånden.
Selv tak.
Sasuke er vel i sin gode ret til at have sin mening om analyserne herinde? Hvis han ikke føler han før ville have fået noget ud af at poste herinde, men nu synes det er forbedret er det vel fint.
ChrisJ
Rolig nu - lad os få gang i noget håndanalyse i stedet.
Mit første indlæg startede desværre lidt useriøst ud, men jeg vil gerne skrive en bedre gennemgang senere. After all, så er de her dobbelt-barrell bluffs ret tricky at afgøre økonomien i.
- AB
Jeg antager at dit betting pattern er balanceret og med det in mente kan jeg godt lide måden du spiller hånden på. Specielt hvis du (endda flere gange) har vist SC'ere op ved showdown i pots du har reraiset.
Men det kræver selvfølgelig et feel for modstanderen og dynamikken at sige noget konkret om, hvorvidt dette er et godt bluff, men jeg kan fint lide den tekniske del af det.
/Mikael
Jaja, men det er ikke nødvendigt at skrive. Jeg skriver heller ikke min generelle mening om PN når jeg starter en post. Er der indlæg han ikke mener har kvalitet nok, beder man vel bare om uddybelse.
Jeg mener da heller ikke, at jeg får lige meget ud af hver post om analyse, men er det et problem, beder man om redegørelse. At give sig til at pive over standarden af svar på PN generelt er dårlige, og man derfor ikke poster, er ens egen skyld.
Men jeg kan egentlig godt lide han farer sån i flint over jeg skriver OMG LOL, for så har han tydeligvis ikke forstået hvorfor jeg skrev det.
@Mancini: Seriøst - klar diskussionen over PM'ere, og lad den tråd blive til, hvad den var ment som: En håndanalyse.
@sasuke
Naturligvis er jeg opmærksom på at ens raises skal være afbalancerede, og at ømsket om at få maksimal vlue i den enkelte hånd, ikke overskygger ambitionen om at variere sit spil.
Det jeg vil spørge dog om er dog om du med en made flush, NOGENSINDE kunne finde på at semiclicke turn på så drawheavy et board?
falder der hjerter på river dræbes al action, hvis du ikke har nutten.
Har du ikke nutten, kan du frygte at være slået, hvis endnu en hjerter falder bordet.
Parrer bordet sig kan du frygte at være bagud til huset.
med flushen er det altså oplagt at charge ham på turn. Når ikke du gør det, fremstår dit raise som mærkeligt.
Derfor: Hvilke hænder, andet end bluffet der vil give sig selv gode odds, spiller du således?
Jeg kender ikke dynamikken ved bordet, så kan sagtens være der er afgørende elementer jeg ikke er opmærksom på.
Hvad er din modstanders info om din preflop range?
Raiser du kk på samme måde på turn?
Raiser du ikke kombi draw på flop med de her stacks?
Tak for de fine svar - min indledende bemærkning om at jeg ønskede begrundede svar var sådan set bare for at undgå en masse one liner comments til en analyse som gerne skulle kunne opnå lidt dybde.
@Løpenthin
Mit semiclick på turn en tydeligvis en fejl - den skulle have haft 300 mere til 1500 ca. Det havde signaleret større styrke, og havde givet mit river bluff en større værdi de gange villian folder. Jeg syntes det er interessant at tænke over hånden set fra villians pov - hvis han er villig til at gå broke her med dårligere end flush, for 2 buyins - så vil han komme ud i nogle gevaldige problemer i mange store pots oop senere hen.
@mandelir
Som jeg skrev tidligere så har jeg vidst en del SC's op ved showdown i rr pots, da jeg har renakket ret liberalt når han udfordrede min button.
- Selvfølgelig raiser jeg kombodraws engang imellem på det her flop - men når villian better ud som han gør på flop er det oplagt at udnytte den fejl og lade bordet blive endnu mere koordineret. På turn vil der ofte være flere kombinationer af hænder jeg kan repræsentere overfor ham, og jeg vil have mange $ bagved stadig - og herved burde min fordel ved at have position være større. - Jeg har med vilje spillet ret passivt i position pga. de dybe stacks, da han har spillet alt for mange store pots oop mod mig.
Jeg er ret overbevist om at jeg tvinger ham til at begå fejl når han spiller hånden som han gør, og jeg spiller boardet som jeg gør. Jeg skal trods alt have 'air' 50% af tiden her før hans rivercall bliver korrekt - og det er jeg ret sikker på jeg ikke har. Som jeg forstår det tjener vi penge hver gang modstanderen laver fejl.
Mht. om jeg raiser KK på samme måde på turn - når jeg er så dyb som her, så flatkalder jeg turn med KK her, og reevaluerer på river. Umiddelbart mener jeg ikke at top set på turn er tilstrækkelig til at gå bust. Ikke med den dynamik der har været.
Turn: som du selv siger, så tror jeg ikke du laver det her lille klat raise med specielt mange hænder. Egentlig tror jeg kun du laver det med en slags made hænder, nut flush og second nut flush. Tror derfor heller ikke du spiller KK sådan her på turn.
Grunden til at jeg spurgte til din range preflop, det er for at vide hvor mange flush'es din modstander kan sætte dig på. Kan du have AXs eller J9 hjerter her i hans hoved?
Det er self rigtigt nok at der er flere hænder du kan repræsentere på turn hvis du bare caller, men der er også hænder som du ikke kan repræsentere. Ville egentlig bare gerne vide om din modstander tror du raiser stærke draws på flop, for det mindsker jo din ssh. for et succesfuldt bluff på senere streets.
I like, er faktisk ikke engang uenig i turnraiset som sådan, det gir en lækker potsize til riverpush.
@sasuke:
"Jeg skal trods alt have 'air' 50% af tiden her før hans rivercall bliver korrekt - og det er jeg ret sikker på jeg ikke har"
Modstanderen får 3 gange pengene på sit rivercall, så det er ikke korrekt.
Basically kan jeg egentlig ikke se villain calle river her 50% af gangene. Forstået på den måde at jeg nok i villains seat ikke ville gøre det. Jeg skal have en god flush for at calle her.
MEN, MaybeHot caller der. Ofte vil jeg tro.
@DS
Det er korrekt, my bad. - For mit vedkommende skal han dog bare folde 50%.
@J_Knish
Ja, jeg tror også jeg har undervurderet han callingtendenser i den her hånd...
Jeg synes MBH caller en del ned i mindre pots, men jeg har aldrig set ham calle for stacken (eller 2*BI) med noget, der ikke var rimeligt at gøre det med. Det er i øvrigt en generel tendens ved ham - han bluffer heller ikke ret tit for stacken IMO.
- AB
Raiser du turn ordentligt og skubber river synes jeg dit bluff er fint. Især fordi villian må tænke at du mener at have en meget lille fe, og at bluff derfor er meget usandsynligt.
At du så er en tyr der lige skal forsøge bør ikke få ham til at calle med mindre end en god flush.