1020 HU turn C/r plan

#1| 0

Players Seat 3:xx. ($7,247.50 in chips)
Seat 8: Hero ($3,497 in chips) MED K J

Antes/Blinds xx posts small blind ($10), hero posts big blind ($20).

Pre-Flop XX bets $50, Hero calls $40.

Flop [ A,7,K ] pot 120

Hero checks, XX. bets $90,hero calls $90.

Turn [ A,7,K,6 ] pot 300

hero checks, XX bets $240, hero raise 750

evt river pot hvis villian kalder vil være 1800, med ca 2500 effektivt bag ved.

villian er en god aggresiv regular der skyder en del secondbarrols. kan folk lide turn C/R med intentionen at skyde alle K +J + KLØR + alle kort der ikke compleeter farven fra floppet og ikke parre bordet.

30-04-2009 14:44 #2| 0

Jeg er ikke specielt vild med turn c/r med de stacksizes, med mindre du har tænkt dig at insta-snappe et shove.

Jeg synes stacksizes på ~3000-3200 er bedre til et turn c/r da vi så kan 3/4 pot shove river, og med 2000 stack kan man måske CRAI på turn (lidt stort, men ikke mega-stort).

Jeg tror bare jeg c/c'er turn og går nok efter c/r på og K rivers. Hvis villain er meget aggressiv på river kan vi overveje at "bluffe" rivers (nogle gange må man bluffe selv for at stoppe et bluff).

Men c/c er nok aldrig skidt da backdoor draws ofte har gode implied odds. Desuden har vi showdown value med 2nd pair.

Jørn

30-04-2009 15:50 #3| 0

"nogle gange må man bluffe selv for at stoppe et bluff" - say what?

Derudover er jeg dog enig med Thyssen.

K

30-04-2009 15:55 #4| 0

Er også på call.

Det hænger heller ikke helt sammen at bluffe blanke rivers men vb'e hvis du rammer en J.

30-04-2009 16:18 #5| 0

Sakset fra Thyssen:
"Jeg er ikke specielt vild med turn c/r med de stacksizes, med mindre du har tænkt dig at insta-snappe et shove."
Helt enig i den betragtning.

Hvad med evt. at raise lidt større på turn så du kan få stakken lidt 'nemmere' til midten på river? like hvis du siger 950 i stedet for 750, så får vi en pot på ca. vores effektive stack bag.
I dit spot synes jeg vi må check/folde for mange river kort, da jeg fx ikke tror du profitabelt kan leade river hvis hjertertrækket ikke completer.

Hvis du caller og completer dine farve har du stadig chance for fin betaling, da den trods alt er trukket som løber, og samtidig må du have lidt showdown value med kongerne der.

(over mit limit, nok derfor der listede sig et spørgsmål ind også ;))

30-04-2009 18:50 #6| 0

Det samme som alle dem der vil kalde.

30-04-2009 23:55 #7| 0

Kalash,
""nogle gange må man bluffe selv for at stoppe et bluff" - say what?

Du bluffer aldrig for ikke at blive bluffet?

01-05-2009 00:14 #8| 0
OP

hmm tråden er egentlig et produkt at en diskussion mellem mig og Sasuke hvor han mente jeg var way off og alle(chefer) var enige med ham(hvilket han forholdsvis ofte påstår) men han havde så ret denne gang...

01-05-2009 00:49 #9| 0

"hmm tråden er egentlig et produkt at en diskussion mellem mig og Sasuke hvor han mente jeg var way off og alle(chefer) var enige med ham(hvilket han forholdsvis ofte påstår) men han havde så ret denne gang..."

OGSÅ denne gang :)

01-05-2009 00:58 #10| 0

så der blev jammet på dig? :)

01-05-2009 03:13 #11| 0

"Du bluffer aldrig for ikke at blive bluffet?

....ike hvis jeg har 2nd pair og mener villain ikke bluffer toppair.

Det er lidt en anden historie hvis jeg har 7 høj.

01-05-2009 03:39 #12| 0

Behøves vist ikke sige call, men jeg forstår slet ikke logikken i at du vil valuebette any K og J, men samtidig bluffe alle blanks, og specifikt IKKE hjerter... ?

01-05-2009 04:03 #13| 0

Har det nogensinde været mere oplagt at gay'e den? Hvis han reraiser er han obv på skum og man isntabetaler hans 2 tønder. Hvis han skubber er han på draw, og ens K slår den nok, og hvis han caller kan man tage den på riven med et overpotsize-shove.

Nogle gange skal man være lidt gak gak! ^^

01-05-2009 10:04 #14| 0

Holder også klart på call. Specielt hvis villain tit skyder 2 barrels afsted. Du er jo tit foran, og ingen grund til at sætte dig selv i et svært spot med så meget equity i potten.

Jeg checker også enhver river for at CR, Donker nok ud på any K, eller J river. Alt afhængig af hans forventede respons bliver det nok 2/3 til helpot donkbet på riveren.

Når du så har c/c turn, riveren er blank og villain byder ville jeg nok bare c/f. C/R river som bluff synes jeg ikke gir så meget mening og medmindre villain er "weaktight" nok i sådan spots, kan det nok ikke svare sig at prøve at få ham væk fra et stærkt A.

Synes Zupps line med at minraise turn er helt væk. Skulle man minraise turn og villain har draw vil han nok bare kalde fordi han får sådan en god pris, ikke skubbe for så mange bbs.

01-05-2009 10:22 #15| 0
OP

, kan godt se jeg var skævt ude igår :).

hvad hvis vi har Q J kan folk så lide det?

iøvrigt mange gode argumenter for en gang skyld.

01-05-2009 15:46 #16| 0

gir helt sikkert mere mening at bruge samme træk med QsJs. Dog vil jeg sige at jeg foretrækker at CR flop og skyde turn og muligvis river.

Der er 2 gange flushdraws derude, så chancerne for at han sætter dig til et semibluff CR på turn er større og dermed gir han dig mindre kredit.

Plus han kalder dig nok med alle hjerter og store esser eller bedre og derved står du til en svær beslutning på riveren hvor du ikke rigtig har fået så meget mere info til at gør hans range mere snævert.

SÅ alt i alt, foreslår jeg CR flop med QsJs, skyde turn og river på alle , eller T, dvs 22 kort = Solid bluff/nuts.

01-05-2009 17:37 #17| 0

som binbs i den sidste her..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar