10/20 HU

#1| 0

Boss, HU, 10/20. Modstanderen er Bertuzzi. Jeg har ikke spillet ret meget mod ham, men har én gang set ham squeeze mig af KK på et Qxx-non draw board med AQ (jeg byder, han check-raiser to mand ret stort), så jeg har lidt en fornemmelse af, at han overspiller marginale hænder.

Spillet indtil videre har været nogenlunde roligt, selvom jeg de sidste 10. minutter har åbnet op for min 3bet range OOP. Indtil videre har jeg 3bettet en 7-8 gange, han har callet alle gange, og foldet alle flops, når jeg leadede.
Kun en hånd har været til showdown, og der sidder vi begge med TP, han parrer hans kicker på river, og undlader af en eller anden grund at valuebette (bundbar var parret, så overpairs ville slå ham) i position. Han virker altså semi-scared, hvilket også aflæses i hans villighed til at spille videre fra floppet i rr pots.

Eff. stacks er 2500.

Han siger 60 fra knappen, jeg siger 220 med 56, han betaler.

Flop: KQ4

Af en eller anden grund får jeg en følelse af, at NU må han sku da være træt af at folde floppet i rr pots hele tiden, så for ikke at blive raised af mit draw, checker jeg. Han skyder 300, jeg betaler.

Pot: 1040. Turn: K

Perfekt moneycard!
Jeg checker, han byder 600, jeg skubber, og han skal nu calle ca. 1500 mere i en pot på 2240.

Det er vel fint nok, right?

- AB

14-12-2006 22:17 #2| 0

HU? ship it

14-12-2006 22:21 #3| 0

Overvejer du et lavt flopbet for at induce et raise? Say, 240.

Din linie er også fin!

EDIT: Jeg forstår dog ikke, hvorfor du sidder HU, når du er i et downswing.

Imo gælder det om at finde nogle spil, hvor man har et solidt edge med minimum varians. Det er ikke tilfældet HU :)

15-12-2006 03:37 #4| 0

Perfekt

15-12-2006 04:11 #5| 0

@pethie

Tager du ikke også gerne et game når du har sådan en egde?

@AB

Som de andre synes jeg os det fint :)

Loool det er flot jeg kan læse hele dit svar pethie. Bare se bort fra min kommentar ;)

15-12-2006 04:35 #6| 0
OP

Okay, jeg mente også nok, den var nogenlunde "standard".

Grunden til jeg poster den er, at han med det samme udbryder i chatten.. "FUCK, 8 high flush".. tænker halvt ned, og ender med at folde. Så sidder jeg der "WTF?!", det er sku da meningen, jeg skal have value fra en K der!

Takker for kommentarerne!

@Pethie: Wtf snakker du om. Når man er på downswing, gælder det sku da om at ØGE variansen, så man hurtigt kan blive unstuck igen!

- AB

15-12-2006 05:41 #7| 0

i <3 ab...

setup kongen

15-12-2006 06:18 #8| 0
15-12-2006 10:23 #9| 0

@Asger_B

Han havde ikke flush.... not in a mio. years.
Spillede mod en svensker, som kaldte ned med 3rd pair i actionfyldte pots, hvor han så påstod han foldede den ene monster efter den anden!! DONKS

15-12-2006 10:35 #10| 0

Myth_Dark

AB nævner ikke noget om, at han har et stort edge, og er villain regular, er det sikkert heller ikke tilfældet.

Derfor vil jeg mene, at det er bedre at sidde 6-max.

Og nej, jeg sidder ikke i et HU game i et downswing, medmindre villain er en donk.

15-12-2006 10:38 #11| 0

@ pethie

Jeg kender Bertuzzi og han er skam en vindende spiller ( især i fl), men jeg ville nu også sætte mine skillinger på AB i en HU - så kritisabelt synes jeg ikke det er. Udover det har det ikke noget med hånden at gøre?

- Tox

15-12-2006 11:55 #12| 0
OP

@Elninho: Det er fint nok du ikke tror ham. Det gør jeg.
En flush er nemlig overhovedet ikke oplagt at nævne her.. - Hvis han skulle sige, han foldede noget godt, så ville han skrive "KJ" i chatten or so - fordi det ville være et stort, men ikke sick stort laydown.

@Pethie:
Du har en pointe, men der er flere grunde til at jeg vælger at spille ham.
For det første, så er kl. 5 om morgenen, og han er lige logget på. Selvom det ikke var tilfældet, så er det sandsynligt at han på det her tidspunkt er småstiv og lige vil sidde og donke den lidt i noget HU. Alternativt vil han måle tissemand mod en anden regular (mig).
For det andet, så var spillene gået helt i stå, så det var lidt tyndt med gode alternativer.

- AB

15-12-2006 12:49 #13| 0

"Du har en pointe, men der er flere grunde til at jeg vælger at spille ham.
For det første, så er kl. 5 om morgenen, og han er lige logget på. Selvom det ikke var tilfældet, så er det sandsynligt at han på det her tidspunkt er småstiv og lige vil sidde og donke den lidt i noget HU. Alternativt måle tissemand mod en anden regular."

@AB
Du kan da ikke have en edge på en du vil måle tissemand med hvis du siger at hans er småstiv....
Eller har jeg misforstået indlægget :-)

Mvh Slot

15-12-2006 16:28 #14| 0

@AB

Det er helt i orden, at du spiller ham, jeg foreslog bare, at der måske var bedre spil. At det så i det givne tilfælde ikke er muligt er en anden sag.

@Tox

Det er fint nok, at AB har et edge, men hvis han kan få et større edge ved at spille en anden, er det givetvis bedre.
Relevans til hånden? Tjah, AB kommer i tvivl om en ret simpel hånd, og det kan grunde i et uheldigt valg af modstander eller andre faktorer.

Jeg prøver at hjælpe manden yo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar