10/20, interessant HU

#1| 0

Jeg sidder og venter HU på Party, og villain joiner. Nr. 2 hånd hånd forløber således:

***** Hand History for Game 6093307495 *****
$2,000 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 25, 01:02:14 ET 2007
Table Table 126636 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 2
Seat 6: borgouki_madon ( $2,010 USD )
Seat 3: SICK_TILT ( $1,990 USD )
borgouki_madon posts small blind [$10 USD].
SICK_TILT posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to SICK_TILT [ 9h 9s ]
borgouki_madon raises [$65 USD]
SICK_TILT raises [$202 USD]
borgouki_madon raises [$580 USD]
SICK_TILT is all-In.
borgouki_madon calls [$1,335 USD]
** Dealing Flop ** [ 7h, Qd, Ad ]
** Dealing Turn ** [ Ah ]
** Dealing River ** [ 9d ]
borgouki_madon shows [ Kh, As ]three of a kind, Aces.
SICK_TILT shows [ 9h, 9s ]a full house, Nines full of Aces.
SICK_TILT wins $3,979 USD from the main pot with a full house, Nines full of Aces.
#Game No : 6093307901

Herefter reloader villain, jeg folder min SB, og vi er nu ved 4. hånd i denne match, der ser ud til at blive spændende:

***** Hand History for Game 6093308112 *****
$2,000 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 25, 01:03:04 ET 2007
Table Table 126636 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 2
Seat 6: borgouki_madon ( $1,980 USD )
Seat 3: SICK_TILT ( $3,998 USD )
borgouki_madon posts small blind [$10 USD].
SICK_TILT posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to SICK_TILT [ 5 J ]
borgouki_madon raises [$65 USD]
SICK_TILT calls [$55 USD]
** Dealing Flop ** [ A, Q, 4 ]
borgouki_madon bets [$122 USD]
SICK_TILT calls [$122 USD]
** Dealing Turn ** [ T ]
borgouki_madon bets [$322 USD]
SICK_TILT is all-In.

Kommentarer?

25-06-2007 11:16 #2| 0

hånd to kan jeg ik lide, men jeg ender også all in p å turn nu jeg er kommet så langt

25-06-2007 11:31 #3| 0

Nu spiller jeg ikke så meget HU, men er det standard at coldcalle J5s på knappen?

25-06-2007 11:49 #4| 0
OP

@AndreasQ: Njaah.. std er vel så meget sagt. Men ja, det er ikke unormalt i hvert fald. Jeg har position, og de er trods alt sooooted!

25-06-2007 12:08 #6| 0

Jeg caller bare, du må gå ud fra at du ikke har ret meget FE, men normalt vil jeg sige det er std.

25-06-2007 12:08 #5| 0

Kommer vel an på hvor lang en session villain tager, isoleret set kan jeg ikke lide spillet

men er heldigvis numero uno cashdonk silkeborg nogensinde har frembragt, så efter det må vi kunne resonere os frem til at spillet er intet mindre end genialt.

WP

edith siger at det er røv tidligt og de fire ekstra outs egentlig gør en forskel. I like.

og udfra det kan vi så resonere os frem til at spillet er intet mindre end elendigt.

kom igen

25-06-2007 12:17 #7| 0

soooooooooooted rocks. anyways så kan man jo nemt lave matematikken på det og finde ud af hvor tit han skal folde for at det er +EV.

25-06-2007 13:28 #8| 0

Den eneste hånd du umiddelbart kan reppe her er QT - og til nogen grad KJ (AT reraiser du preflop så vidt jeg ved (ellers raiser du ssv. floppet)), og der er en million draws på boardet som du kan semibluffe med, så jeg tror han betaler af her ret light.

25-06-2007 13:30 #9| 0

Jeg folder pref. Og så er jeg med AKP i, at kalde turn. Din hånd er meget skjult hvis du rammer din flush, så du burde kunne få nogenlunde betaling for det.

25-06-2007 14:08 #10| 0

Kan godt være det her er et dumt spørgsmål, men alle de Hu jeg spiller er knappen altid smallblind.

Men er det anderledes når man spiller cash HU?

25-06-2007 15:44 #11| 0

Spændende, at høre dine tanker om flop-callet. Hvilke overvejelser gør du dig dér?

25-06-2007 15:48 #12| 0

Skidt push.

25-06-2007 16:01 #13| 0

_Owner_, på party har de ikke HU borde (af hvad jeg ved af) så det er på normale borde. Og der er det åbenbart BB der har position hele hånden igennem. Ændre lidt på det hele.

25-06-2007 16:59 #14| 0

Jeg vil tro du bliver callet meget light på turn; hvad er det der pludselig overbet shover en T turn som ikke raiser floppet? Du har bare coldcallet preflop og villain har set du felter 99 preflop så han har sandsynligvis svært ved at sætte dig på høje kort.

Iøvrigt tvivler jeg på at det kan være profitabelt at floate floppet kun med nogle tvivlsomme bagdørstræk

25-06-2007 17:14 #15| 0

preflop folder jeg, flop folder jeg, men hvorfor vil i kalde turn ? langt fra sikkert vi får betaling hvis der falder en konge, heller ikke sikkert han er stærk nok til at betale vores flush.

vi kan smide en del hænder af, selvom vores fe måske ikke er stor, imod de hænder der kalder os må vi formode vi har 14 outs.

25-06-2007 19:42 #16| 0

Sådan som jeg ser det, har du noget tæt på intet FE. Ser ud som om han caller med any Q+.

25-06-2007 20:00 #17| 0

I like, villains handrange i en HU er meget meget bred her, og, at han repper esset betyder ikke at han har esset...

Standard float der bliver til combidraw på turn :)

- Dog kunne jeg godt finde på at raise istedet for push, da det virker stærkere...

Edith siger jeg bedre kan lide hånd 2 end første hånd, forstår ikke du pusher ind og tar coinflippet istedet for at spille floppet...

26-06-2007 20:56 #18| 0
OP

Hm, jeg tror, jeg skulle have lavet den her reverse..

Sandt at sige, så tror jeg altså ikke nogen af jer bare sådan lige autocaller A9 i sådan en situation. Hvilken hånd er det lige, jeg skal have, der skubber turn, og som er et draw? (og som ikke var et draw på floppet)

Her er vi helt nede i KQ og QJ, og selv mod disse hænder, er der jo et hav af outs mod Ax. Når man samtidig sammenholder, at jeg skubber samtlige 2 par kombinationer, der nu skulle eksistere på det board, bliver det et yderst marginalt (og i mine øjne forkert) call med Ax.

Endelig er der jo også det faktum, at hvis man kigger på villains range, så kan han altså sagtens være en lille smule sammenbidt af første hånds udfald (den slår jo altså A-A-9! flop/turn/river), at jeg ikke tror, han nødvendigvis har et es i den her situation. Dynamikmæssigt, er der jo generelt en opfattelse af, at jeg (vinderen) af første hånd, skal have en handske for at conteste en pot, mens villain (taberen af første hånd), sagtens kan sidde og bluffe. Når jeg så laver så relativt stærkt move som mig - hvad skal villain så tænke, at jeg har? Stonecold bluff ind i en mand, der kan virke tilted?

- AB

26-06-2007 22:12 #19| 0

pretty spewish efter min mening og jeg tror også du bliver set op af mange marginale hænder. Hvad er din begrundelse for at lave dette move, som mentalt kan sætte villain ind i kampen igen? Har du planer om at vise din hånd såfremt han folder?

26-06-2007 22:30 #20| 0

Hvem siger, du skal have en hånd, der var et draw på floppet for at kunne bluff-skubbe turn. Hvad med netop et -float der samler trækket op på turn? (jeg bryder mig btw ikke om at floate det flop dér).
Desuden er der jo masser af -draws evt. med combo, der kan tænkes at tage din linje. Jeg synes, det virker ekstremt utroværdigt at overbette AI her efter at have smoothcallet det flop. Du repper KJ og QT og ikke ret meget andet.

Enig i din pointe mht. sædvanlig dynamik efter en AI-pot, men for det første kender du stort set intet til villain, og for det andet er han måske allerede semitiltet fra den første hånd og caller derfor ret light.

Jeg raiser eller folder floppet, og som spillet kan jeg godt lide bare at smoothcalle turn, fordi dit draw er skjult, og villain måske er semitiltet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar