10/20, KK i mærkeligt spot.

#1| 0

Villain har position på mig på et par andre borde, og har derfor fundet en 3bet kanon frem, da jeg spiller lidt løsere end de fleste ved bordet. Vi har dog ikke haft nogle voldsomme clashes indtil videre, da vi kun har spillet en halv times tid. Han spiller 21/17-ish, men det er målt over få hænder.

Effektive stacks: 4000.

UTG åbner, jeg peeler i KK, villain i BB siger 320, UTG caller, og jeg siger 989 da den kommer tilbage til mig.. Villain mere eller mindre snapper den (?). UTG folder.

Flop: Q95 - alle hjerter. Jeg har ingen hjerter.

Han checker, jeg checker bag.

Turn: 3x.

Han stikker 1200 ud... Std butikken?

- AB

01-08-2008 04:28 #2| 0

Fuldstændig std :)

01-08-2008 04:49 #3| 0

Synes det ser fint ud. Hvad gør du, hvis han checker turn? b/c ?

01-08-2008 04:51 #4| 0
OP

Hvis han checker turn, checker jeg bag.

01-08-2008 04:52 #5| 0

Med dit image, ja std

checker du bag med den intention om, at folde hvis slår, og gå broke hvis en blank falder?

I like that plan, if so.

01-08-2008 04:57 #6| 0
OP

Jeg har ikke nogen elaboreret plan for, hvad jeg gør på nogen streets, og jeg har ingen anelse om, hvilken range man har for at calle 1K af en 4K stack, som en fornuftig 21/17 vindende spiller mod en der smoothcaller-reraiser. Altså, no fcking clue. Husk også på, at han har action bag sig - dvs. UTG er stadig med i hånden, da han caller 1K pf.

- AB

01-08-2008 06:10 #7| 0

Tror det bedste er at folde turn. Hans calling range pre burde vel stortset kun være AA og KK. Boardet er desuden helt forfærdeligt for din hånd.
Han kan jo ikke forvente at have meget FE efter et CB fra dig på langt de fleste flops så hans holdings er bør være for value. AK pusher vel pre så du kan kun slå JJ der er stædig og stadig har 11 outs.

01-08-2008 06:35 #8| 0

Hvorfor skulle han flatte AA anden gang?

01-08-2008 06:47 #9| 0

For ikke at miste action fra evt bluffs, der ikke kan calle et push. Betyder i langt de fleste tilfælde ikke særligt meget hvad der sker hvis Asger har en stor hånd og de ser et flop, så kommer pengene nok ind alligevel.

01-08-2008 06:56 #10| 0

1 guess...

AKh ;)

Anyway.....Med Baeist det meste af vejen. Langt fra enig i at det er auto-push. Dynamikken (som jo altid er pænt skruet op med AB på bordet), skal altså være ret syg her for at jamme og mener det er helt din egen mavefornemmelse der afgør den sag Asger.

Med Q højt board og uden træk synes jeg sgu den er kritisk. Du bør kun slå JJ stort set-

/Kimo

01-08-2008 11:29 #11| 0

Hey,

Er det på lads - hvem er villain? GulBritt?

AB, hvorfor vælger du så weak en linje postflop?

Hvis river er blank, så kalder du vel, hvis han shover, så du kan lige så godt selv shove nu.

01-08-2008 11:46 #12| 0

Jeg tror, jeg drysser turn ret hurtigt. Men jeg er også weak :)

01-08-2008 11:52 #13| 0

Hvis han har AA/KK så snapper han vel ikke preflop. Han burde da bruge lidt tid på at overveje om han vil jamme eller kalde. Specielt hvis han multitabler og ikke har tid til at tænke fremad. Han burde da bruge bare 5 eller 10 sekunder.

Jeg tror ikke han har en stor hånd preflop, men derfor kan han jo godt have connected med boardet (99,floppet flush, AQx, måske QQ og endda 55).

Hvis vi betaler turn er vi jo næsten "tvunget" til at betale de fleste rivers, men da der er mange scary rivers (any , any A, any J, måske flere) så jammer jeg bare turn.

Jeg tror jam turn > fold turn > call turn

Jørn

01-08-2008 12:01 #14| 0

@Tinamus

At AB vil calle et push på river kan da aldrig nogensinde blive et argument for selv at pushe?

At jeg så mener vi skal pushe turn er en anden ting. Vores linje er lidt fucket og han må trods alt have en del kombis i sin range vi slår pænt.

At han insta caller pre er sgu et godt tegn imo. Har han GIGA vaffer skal sev en god spiller som regel lige tænke over om han kan pushe pre.

Hans range må være AA/KK/QQ/JJ/TT-ish og AK med og AQ samt måske lidt andet gøgl. Med de døde skillinger i puljen er vi rigelig fint inde til at pushe.

01-08-2008 12:05 #15| 0

"Hvis han har AA/KK så snapper han vel ikke preflop." Thys

"At han insta caller pre er sgu et godt tegn imo. Har han GIGA vaffer skal sev en god spiller som regel lige tænke over om han kan pushe pre." moi

Kan se både thyssen og jeg mener dette og det er jo en væsentlig del af præmissen for vores konklusion om at pushe turn. Er 10/20-ish spillere enige at man kan generalisere at instacallet sjældent er en stor hånd, selv på de dyrere borde?

01-08-2008 13:12 #16| 0

Løpenthin: Nej, det er helt rigtigt. Som du selv er inde på, kan villain semibluffe.

Nu, hvor jeg har set det igennem, kan jeg bedre forstå linjen og synes, at turn er ret pukish

01-08-2008 13:28 #17| 0

@AB

Checker du floppet for potcontrol eller Value for turn/river?

01-08-2008 13:35 #18| 0

@Løp

Jeg spiller nogen gange så få borde at jeg har tænkt frem og kan insta-kalde/shove i et givet scenarie, men et squeeze, et original preflop raiser-flat og et original-flatter re-squeeze 200 bbs dyb er ikke standard og nok ikke lige det han regnede med, så han må da bruge lidt tid på at tænke -- men man kan jo argumentere at han også skal tænke med 99 eller JTs, så jeg ved ikke rigtig...

Jørn

01-08-2008 13:37 #19| 0

Min erfaring er også at en ret normal TAG multitabler på de niveauer sjældent bare snapcaller i sådan et spot med AA-KK. Tror heller ikke rigtig på små pp samt AQ, det ville de som ofte også tænke længere tid over.

Den helt klassiske hånd at gøre dette med er AK, QQ og måske JJ, da den er så klassisk for en TAG spiller. "ej den er for god til at folde men jeg ønsker heller ikke at comitte min stack når vi er så dybe"

Alle ovenstående passer samtidig fint med linien, da han let kan været gået efter et c/r med de hænder der har ramt og måske et c/f med dem der ikke har. Det at du bare checker floppet viser samtidig forholdsvis stor svaghed, med mindre du lige præcis har floppet flushen hvilket typisk kun er tilfældet med AK i hjerter eller måske har AA med A hjerter. Alle dine andre sandynlige holdings der rammer dette flop, må man vel forvente du c-better for at beskytte hånden?

Problemet er så at han vel ofte så vil stikke ud på turn med det meste af hans range, hvorfor vi ikke rigtig kan indkredse hans range ud over det vi har på ham ud fra PF-action.

Jeg er faktisk igen enig med Thyssen, jeg mener det er et push eller fold, da et call næsten comitter os og skulle han have FD, har vi gode muligheder for at han caller turnpush da han skal være næsten 100% sikker på, at han er solidt bagud for at drysse. (tror ikke han drysser et Ah)

02-08-2008 07:43 #20| 0

misclick? ^^

03-08-2008 04:18 #21| 0
OP

Mkay, det lader ikke rigtig til, vi kommer videre i den her tråd.

Mit ræsonnement er sådan lidt.. meh. Well, jeg tror altså sagtens han kan AA/KK i det her spot, samt en QQ og en sjælden JJ engang imellem.. Resten drysser han. Og calle AK oop? No way, den tror jeg simpelthen ikke på. Jeg tror han skubber, hvis han gør noget.

Han MEST likely holding hér, er som jeg ser det, de to andre KK, og der er mere eller mindre det laveste af hans range. Derudover QQ obv. Jeg kan kan ikke få mig selv til at tro, at han stikker ud på turn med JJ.

Anyways, jeg muckede og følte mig semiweak ;-)

- AB

03-08-2008 07:30 #22| 0

Asger :

Du tror ikke at banditten her kunne finde på at calle med en AKs ting, forsøge at "prize" UTG ind i potten og dermed give sig selv bedre odds ?

Reste postflop ved hit eller et draw som retfærdiggør dette ? - Synes ikke at man så ofte løber ind i villians som rester en AK ting for 200BB - possible 3 ways.

Hans linje kan ihf retfærdiggøres i så fald, at han har klonket nuts. Siger ikke at det er perfekt preflop spil, men helt eliminere en AKs handske i det her spot ville jeg ihf ikke, det er vist set før 200BB dybe.

Anyway, er ret overbevist om, that you saved some $$$ here in the run, så føl du dig bare semi-weak :P

/Kimo

03-08-2008 08:41 #23| 0

Ser fint ud med et fold her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar