Lagerborg har indtil videre haft call-knappen i bund (både pre- og postflop), men er nu skiftet til at være ualmindeligt tight. Vi er lige blevet 3handed efter at et par donks (inkl. Kalash) er skredet fra bordet.
Jeg har åbnet liberalt fra knappen, og taget min del af 3bets.
** Game ID 677816872 starting - 2007-02-01 02:10:56
** Green Bay [Hold 'em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- Lagerborg sitting in seat 1 with $3191.00
- Kalacenikov6 sitting in seat 3 with $5860.37 [Sitting out] <-- pussy.
- _Gattcha_ sitting in seat 5 with $2343.22
- AB_illusive sitting in seat 6 with $5724.00 [Dealer]
Lagerborg posted the small blind - $10.00
_Gattcha_ posted the big blind - $20.00
** Dealing card to AB_illusive: 10 ♥, 10 ♦
AB_illusive raised - $80.00
Lagerborg called - $80.00
_Gattcha_ called - $80.00
** Dealing the flop: 5 ♥, 6 ♠, 2 ♥
Lagerborg bet - $120.00
_Gattcha_ folded
AB_illusive called - $120.00 <-- ?
** Dealing the turn: 5 ♠
Lagerborg bet - $480.00
AB_illusive called - $480.00
** Dealing the river: 4 ♣
Lagerborg checked
AB_illusive bet - $888.00 <-- Standard?
10/20 Lads, valuebet?
Yes... Mange draws der misser... 6x, 77-99 betaler af og nogle gange et tyrecall fra A høj
Udover det syntes jeg det er svagt ikke at raise den... For mange draws og din hånd er meget marginal... Hvad hvis han havde budt river? Så var du blevet nød til at calle pga. de missede draws + chancen for at han havde 3 bluffet???
Giv den et hak på floppet og mere action så er du ude..
Jeg kan godt lide linjen i hånden (med pot kontrol på flop), og valuebettet og dets størrelse på river.
En anden ting jeg gerne, jeg vil spørge dig om, er valuen i bordet. For det er unægteligt to af lads' aller skrappeste drenge, du er oppe imod. Er det ikke værd at lede efter andre borde med mere value evt. på andre sites. Forstå det ikke sådan, at det noget jeg praktiserer, men om det er noget, du er specielt opmærksom på?
du skal vel bare ikke bette river, hvis du ikke kan ligge dig til en nakke....
Men ellers super nice, han har dig med riiimelig stor sikkerhed på 2 hjerter etc....
jeg synes det er en god linje du tager.. det er helt fint at lave potkontrol mod måske et stort draw på floppet som A♥6♥ hvor hvis du reraiser bare for et reraise i hovedet hvor du højst sandsynligt må drysse. fin potkontrol og godt valuebet.
jeg havde bettet en 700$ på river.. men afgøres jo af spillet tidligere osv.. så sikkert bedre størrelse du valgte.
fint spillet
Jeg er nu ikke helt så fuld af roser som resten af posterne i denne post.
Nu er Lagerborg jo bestemt en af de bedrer spiller på laddis, og jeg har meget svært ved at se hvad han skulle kalde med på det bord som du slår, du flat caller hele vejen for derefter at smide et 75% riverbet ud. Hvis han skulle sætte dig på et mistet draw burde dit river bet vel være større.
Selvom du kun caller efter det meget draw falige flop, burde han kunne sætte dig på et overpar, eller tro at du har ramt din straight. så er ret sikker på du for det meste kun får et call hvis du er slået, eller vil han give dig på nakken, hvilket jo heller ikke vil være en særlig sjov situation at komme ud i.
Nu kender jeg jo af gode grunde ikke helt dynamikken ved bordet, så min analyse er kun lavet ud fra min tidliger viden om Lagerborg og dig.
Mvh
Claus
@KP: Problemet med at raise floppet er flere ting. Dels potcontrol-tingen, dels så har jeg svært ved at få heat fra andet end hænder, der enten har mig crushed (som 3better AI) eller som jeg flipper mod (som OGSÅ 3better AI).
@Tåbeligt: Du har helt klart en pointe mht. gameselection, og ja, jeg regnede for så vidt heller ikke med at sidde for længe i gamet. Den er lidt dobbelt i det her tilfælde though: 1 - Enten var det en anden end Lagerborg der spillede kontoen, eller også havde han virkelig fundet et C/D-spil frem. Han lavede praktisk talt ikke andet end at calle. Gattcha var ved at gå på tilt (og gjorde det i øvrigt også umiddelbart efter og sendte en 3-4 oplæg efter mig). 2 - Jeg læste en artikel med Pat A. i det seneste Bluff Magazine, hvor han har en pointe, jeg er enig i. På kort sigt, er der måske ikke den store EV (til gengæld en helvedes masse varians) i at spille de gutter her. Men på lidt længere sigt, kan jeg lære en del ved at spille dem hér, og så længe det ikke er decideret -EV, tager jeg gerne et "tough" spil fra tid til anden.
@Djoffer: Jeg -tror- jeg folder til et AI. Men jeg er ikke (100%) sikker.
@Goofy: Det kan tænkes. Har du en begrundelse?
- AB
Men du har vel heller ikke noget imod at tage potten ned nu med så mariginal en hånd??
Hvis ikke du valuebetter her, så kan jeg bedre lide en mere aggressiv linie.
Jeg mener bestemt det er korrekt at stikke den river.
/Mikael
Jeg bryder mig ikke om det idet han stikker OOP på floppet i en 3way. Jeg tror at de gange han gør det og du er bedst har han haft et draw af en art og folder alligevel.
Til gengæld er det meget nemt for ham at kalde river med hænder der slår din ( trips/streg/JJ etc. ) når han checker til dig.
Jeg synes også at betstørrelsen skriger v-bet lidt for meget, men hvis du også bluffer med så små bets er det vel fint nok.
Det sagt så ved jeg faktisk ikke helt hvad jeg gør i det her spot. Jeg tror jeg foretrækker at teste ham på floppet og gi på nakken ( måske et klik).
- Tox
Jeg vil tro at når AB nævner hænder der har ham crushed, så betyder det at der er en reel chance for at Lager spiller sådan her med en monster (set eller endda nuts). Med et raise på floppet vil Asger bygge potten unødigt stor.
Turn er standard.
Ved ikke helt om jeg kan lide bettet på river. Det er nok ude i fingerspitzgefüll når man lige sidder i det om den skal bettes eller ej.
@ Klaphat
den blir vel stadig mindre hvis du tar frikort på turnen ifht den givne linje hvor Hero kalder fuld pot på turnen?
- tox
Men hvad bliver du kaldt af på river?
77?
88?
99?
alle 3 virker lidt usandsynlige givet hans udstik.
en kombo hånd måske ala 6x i hjerter eller et tiltcall med svagere ( hvilket ikke er så sandsynligt i og med han har tightet up? )
- Tox
"har jeg svært ved at få heat fra andet end hænder, der enten har mig crushed (som 3better AI) eller som jeg flipper mod (som OGSÅ 3better AI)."
Da i spiller med 150BB, hvilket jeg ikke lige noterede mig til at starte med, er det ikke så stor en trudsel igen da han ikke vil være nær så tilbøjelig til at gøre det med hænder du flipper imod.
Nu er jeg overbevist - helt klart raise på floppet, så er det en smags sag hvor meget.
- Tox
Regn ikke automatisk med at du får dit frikort på turn Toxie. Sandsynlige scenarier er at han får renakke på flopper eller Lager vælger en stop'n go på ham.
Desuden er jeg ikke sikker på at et klik raise er noget der ligger i Asgers normale spil her så det kommer nok til at ligne et frikorts træk for meget.
Jeg foretrækker klart den linje Asger bruger her, men jeg ved ikke helt om riverbettet er for tyndt. Hvis du har kørt i højeste gear og Lager er små frustreret så er det vel ok.
@ J_Knish
Men hvis jeg blir 3bettet på flop eller han stop n goer så er jeg til gengæld temmelig overbevist om at jeg ikke er go?
problemet med den linje du foretrækker er at den gør det ret tydeligt hvad hero har?
- Tox
Du hæver floppet med ret mange hænder, incl nuts, 2nd nuts osv.
Når du caller både flop og turn, indsvævrer du imo din hånd til et overpar eller en busted draw - eneste reelle hånd udover dette er 87.
Tænker Lagerborg bare LIDT over, hvordan du normalt spiller en stærk hånd, har han et easy check-push på river, stacks passer til det.
Summa summarum - check river. Du er foran en stor del af tiden, men han caller sjældent med værre og vil ret ofte check-pushe dig - både med hus og med air.
- Jeg har dog aldrig spillet med villain.
"Vi er lige blevet 3handed efter at et par donks (inkl. Kalash) er skredet fra bordet."
LOL - tror da vist jeg snuppede 22K på under 4 timer i går - desværre riundede jeg ikke de 100 for måneden derinde jeg burde have gjort...
Til den konkrete hånd: Valuebettet i det konkrete spot er yderst borderline. Personligt kunne jeg finde på at spille den på samme måde, men det er kun fordi Lagerborg har en fantastisk evne til at betale mig i tide og utide.
I øvrigt mener jeg at ABs normale game er stærkere end Lagerborgs. Dog er ABs bundniveau noget lavere.
K
det var sgu da osse på tide du kommenterede den, kalash.. Var lige ved at tro du var enig ;)
Må jeg anbefale denne stil, hvis du lige vil bakke det op med et bitch-slap!
www.nothingtoxic.com/media/1168945816/Dude_Delivers_the_Bitchslap_from_Hell
Nu vi er ved ladbrokes, kunne jeg godt tænke mig, at vide hvad kalas AB osv, synes om leecz000r og hans spillestil ?
"Nu vi er ved ladbrokes, kunne jeg godt tænke mig, at vide hvad kalas AB osv, synes om leecz000r og hans spillestil ?"
Jeg sætter mig ved et bord med 4 gode spillere, hvis han er den femte.
@Tox: God pointe mht. 150BBs og det svage lead. Problemet er, at Lager, som J_Knish siger, har en tendens til netop at induce raises (for at 3bette) eller stop'n'goe med de her bets. Det var jeg ikke opmærksom på, da jeg spillede hånden, men er senere kommet i tanke om flere gange, hvor han netop har gjort dette mod mig.
@Pethie: Tak for kommentaren - klogt. I hvert fald lærte jeg noget om dit spil (og mit eget), men jeg tror ikke Lager er lige så god, og tænkende, som dig. Desuden -tror- jeg, jeg caller et AI (check-push), da han nødvendigvis ikke kan se mig valuebette ret meget i det her spot (jf. de modstridende udmeldinger i tråden).
@Kalash: Det var en joke, makker. Selvom jeg har p0wned dig for hårdt på det sidste, tjener jeg stadig ingen penge på dig longterm ;-). Jeg er i øvrigt igang med at arbejde med mit bundniveau, så regn ikke med at tage mig for meget spewing around.
@progzx: Showdown muppet og desparado-bluffer. Sådan ca.
Resultat for de interesserede: Han callede og muckede ;-).
- AB
CallNMuck... Det er sku da mit play.... Ham Lager er bare en copycat...
Jeg ville spille den på samme måde, men jeg ville ikke turde value bette river, hvis det er den gode af lagerborg drengene som spillede, omvendt har han tendens til lidt loose calls ville jeg nok value bette her. Men jeg er osse en chicken :)
@ Pethie
Hvis villain ofte vil check pushe her, er bet call vel en bedre linje end at checke bagved, da villain langt oftere har mulighed for at skubbe air end et hus her. I øvrigt tror jeg ikke han vil check raise et hus her ret ofte, da hero for det meste vil være lykkelig for at checke et overpar bagved på dette board.
@Asger
Hvis du ikke er 100% sikker på at du vil calle et all in, synes jeg du bør bette en lille smule større på river. Det vil udelukke at du bliver bluff raiset og du kan derfor nemmere folde trods gode odds. Desuden vil det ligne et busted draw lidt mere.
Hvis du derimod planlægger at calle et all in, synes jeg du skal bette lidt mindre for at tilbyde dig selv ringere odds på et call, hvilket vil få ham til at tro at han har folding equity. Hvis han er en showdown muppet vil et lille bet vel også få en del calls fra semi svage hænder på trods af at du nærmest vender dit overpar face up.
"Hvis villain ofte vil check pushe her, er bet call vel en bedre linje end at checke bagved, da villain langt oftere har mulighed for at skubbe air end et hus her. I øvrigt tror jeg ikke han vil check raise et hus her ret ofte, da hero for det meste vil være lykkelig for at checke et overpar bagved på dette board."
Du spiller på pacific, right? Det vil ikke undre mig, at du sjældent ser et river c-raise med nuts. Det er spillerne ikke gode nok til.
AB fyrer 3-barrels ret ofte og v-better tyndt, og han fyrer næsten altid et riverbet med et overpar. Når dette er tilfældet, skal villain c-raise ret mange rivers. Begynder AB at calle disse pushes, adjuster man lynhurtigt, og hvis man er god til det, vil det ikke være profitabelt for ham at bette river, og man kommer oftere til showdown.
Men du må hjertens gerne være uenig.
"Tænker Lagerborg bare LIDT over, hvordan du normalt spiller en stærk hånd, har han et easy check-push på river, stacks passer til det.
Summa summarum - check river. Du er foran en stor del af tiden, men han caller sjældent med værre og vil ret ofte check-pushe dig - både med hus og med air."
Jeg ved ikke om det er mig der misforstår din formulering, men jeg forstår det sådan at du mener, at villain bør og vil checkraise river ofte her. For det første vil han have air langt oftere end et hus rent statistisk, hvilket gør et bet call profitabelt hvis villain checkraiser med så høj en frekvens som du lader til at antyde. For det andet tror jeg ikke at Asger skyder denne river med TT næsten hver gang. Hvis han gør, er det meget exploitable. Så selvom villain måske godt kan finde på at checkraise med et hus her, tror jeg oftere han vil bette ud. Men hvis Asger virkelig better TT hver gang her, vil villain selvfølgelig check raise et hus hver gang. Og også straight og trips.
"AB fyrer 3-barrels ret ofte og v-better tyndt, og han fyrer næsten altid et riverbet med et overpar. Når dette er tilfældet, skal villain c-raise ret mange rivers. Begynder AB at calle disse pushes, adjuster man lynhurtigt, og hvis man er god til det, vil det ikke være profitabelt for ham at bette river, og man kommer oftere til showdown."
Jeg går ud fra at det var blevet nævnt hvis Asger flere gange tidligere mod samme spiller havde bet callet med en lignende hånd i et lignende spot.
Hvor er det dog smukt at der er begyndt at komme gang i analyserne igen. Sådan gutter.
Fint spillet Asger - mod Lagerborg skal den altid valuebettes den der.
@sasuke
Som tidliger nævnt er jeg bestemt ikke foretaler for at Vbette, på denne måde mod en tænkende og vindene spiller, så gider du ikke uddybe
Vi vbetter her af flere grunde. 1. Fordi vi ofte bliver kaldt af en dårligere hånd. 2. Fordi at de gange vi har et missed draw her og bluffer skal det være sværere for modstanderen at kalde med marginale holdings - hvis vi altid checker semi marginale hænder ned her er vi for nemme at spille på river. 3. Fordi vi nogle gange bliver c/r ai af et missed draw der ikke kan få os af ved selv at bette pot... hvilket vi så kalder alligevel :)
Super analyse drenge!!
Og Pethie efter at have læst din kommentar/analyse tror jeg lige jeg skal have kigget på mit postflop spil:-)
Det skal indrømmes at jeg er en anelse stiv.
vad laber jeh så på pokernet kuinne den jvikke læser spørge. fuxk dig!'
Jeg vil sige.
Når du absoliut skal være så passiv så må du valuebette på river!a
Jeg vil dog mene at bettet mest af alt får værdi, fordi din modstander ikke skal forvente du til hver en tidf er parat til at checke marginale showdwn hænder ned.
Med andre ord... Løpenthin er gået allin, og er i den grad ved at blive badbeatet.