Villian er en ældre herre som er tænkende. Han spiller meget LAG, men adjuster til modstanderen.
Hero har et rimelig TAG image, og har kun bettet med varerne.
Hero sidder i BB, en fra tidlig position raiser til 100, fire callere og Hero caller med 8,8.
Floppet slår: 8,9,K. Pot: 600
Hero checker og der checkes rundt til Villian i CO som better 350. Button kalder og hero raiser til 900. Villian kalder og button folder.
Turn: K. Pot: 2400. Hero har 1800 og villian dækker.
Hero checker og villian better 2000.
Caller eller folder PN her?
Tanker på turn:
Villian kan bette det bord i sen position med en rimelig bred range, men han caller kun med toppen af sin range samt draws. Dvs. Hans range her er K9, K8, 99 og straightdraws.
Heros linje ser meget stærk ud og formoder at villian sætter Heros linje til KJ-AK, 88, 99, K9, K8. I og med villian kan bette flop bredt, så kan hero også checkraise lidt svage Kx som KJ.
Villian better turn og jeg kan kun se at jeg slår AK. Jeg tror aldrig villian bluffer turn. Nogen vil eliminere AK fra villians range da han vil 3-bette den preflop, men det gør han ikke nødvendigvis. Han vil gøre det med en vid frekvens, men slet ikke nok til at den ikke er i hans range.
Kan ikke lige overskue om jeg mangler noget Info, men spørg løs. Jeg er btw på mobil, så farvekoder, opsætning osv. Bliver redigeret imorgen tidlig:-)
10/20 live - Bundset møder action på parret turn
Er live poker virkelig kommet til at man rammer set flop, fylder op turn og så overvejer om man skal smide for 100bb?
At tanken overhovedet har strejfet dig virker absurd i min bog. Ja han kan have bedre hus men han folder jo aldrig en Konge så bare autosnap ind med dem....
Hvis du læser begrundelsen så er det jo ikke absurd. Min vurdering er jo at han på floppet har set, to par, straightdraws. Tror aldrig han better draws på turn. Det vil være et stort fold, men vil også gerne forbedre mig på dette punkt, så synes ikke det er en no-brainer.
Villain kan have alle mulige Kx vi slår. Han kan have alle mulige draws, som han nu bluffer. At sætte ham på den lille range af hænder der slår os, er at se spøgelser.
Men lad os sige at han kun har AK, K9, K8 og 99 i sin range. Mod den range har du på turn 36% chance for at vinde potten. Du skal calle 1800 for at vinde en pot på 6000. Du har altså 30% i pot-odds.
Så selv, hvis du sætter ham på en absurd small range her, har du et snap-call.
Er floppet rainbow?
Hans range vi ikke slår 99, (KK), (K9), (K8)
Hans range vi slår. AK, KQ, KJ, KT. (AA) + WTF
Umiddelbart easy stack off, hvor vi mest skal overveje hvordan vi får hans skillinger til midten og ikke hvordan vi får foldet når vi er slået.
Easy fold! Han havde jo varene siden du poster hånden.
Ligner mest af alt en tudetråd, det er ihvertfald forfærdeligt at folde. 3-vejs er det også et kald.
Jeg synes langt fra den er så nem som den blivet gjort til.
Imod mig tror jeg han checker mange Kx bag, grundet mig image. KJ, KQ bør måske inkluderes i hans range. Så KJ-AK, 99, K9, K8 er hans range. Skal vel bruge 1800/4200 = 43% for at calle..?
"Jeg har set og fylder op på turn. Instant snapcall!!"
Hvad er det for en tankegang?
Jeg tror han caller floppet ret snævert, og den snævre range improver rigtig meget på turn. Jeg synes det er for nemt bare at bruge ovenstående sætning, action taget i betragtning.
Nu er jeg nok en donk.
Hcad havde du gjort hvis han havde skubbet floppet??? Du tror aldrig han kan gøre det med AK engang imellem?? Og du må da også have en plan om hva du gør på turn??
Gylletank skrev:
Jeg synes langt fra den er så nem som den blivet gjort til.
Imod mig tror jeg han checker mange Kx bag, grundet mig image. KJ, KQ bør måske inkluderes i hans range. Så KJ-AK, 99, K9, K8 er hans range. Skal vel bruge 1800/4200 = 43% for at calle..?
"Jeg har set og fylder op på turn. Instant snapcall!!"
Hvad er det for en tankegang?
Jeg tror han caller floppet ret snævert, og den snævre range improver rigtig meget på turn. Jeg synes det er for nemt bare at bruge ovenstående sætning, action taget i betragtning.
Lad os antage, at du har 100p ret og det er hans range altid. Så har 88 stadigvæk knap 70 % ergo "Jeg har set og fylder op på turn. Instant snapcall!!"
Så i følge din tankegang, er det et bluff du laver med 88 på det flop der ?
@o0RP0o
Så havde jeg snapcallet.
Men hvis I er så uenige, hvorfor kommer I så ikke med et konstruktivt svar i stil med: "Synes du et Way off. Hans range består også af....."
@ KP
Idiot!!!
@ Rune
Mærkelig humor
ret cool at være manden der fik KP til at græde. Du fortjener en t-shirt med teksten
"Jeg fik KP til at græde" :D
Gylletank
Hvad er du for en? Du kommer her helt ny, poster en hånd til analyse, hvor de fleste udtrykker en fælles mening omkring hånden, hvorefter du begynder at kalde folk for idioter?? og ikke mindst at det nogle af danmarks bedste spiller du kalder den slags.
Din opførsel er alt for ringe...
God weekend forresten :)
Hvis du snapcaller flop hvad ændre sig så på turn?? Kan ikke helt selv se det? Hvis han har dig slået har han det jo hele vejen mere eller mindre selvfølgelig rammer 2 par til fuldthus men det er jo bare lidt en cooler og synes du ser lidt spøgelser.
Jeg havde ihvertfald snappet og reloadet hvis jeg er slået.
Jeg mener ikke du kan udelukke at han efter have have callet dit flop checkraise stadig kan have AA, QQ, JJ,TT TJs. Derudover er der stadig haender som AK, KQ, KJ, KT som han aldrig folder paa floppet.
Derfor er det et call.
Desuden giver det ikke meget mening set fra hans perspektiv at shippe turn der, hvis han er saa nuttet som du tror. Std bet der med et hus fra en aeldre herrer i et live sjak er er mere likely til at hedde 800-100 fremfor 1800.
Synes turn check er ok, men kan bedre lide at leade turn 700ish, jeg foler bare aldrig han slipper vaek der mod den range jeg har ham paa.
Til sidst vil jeg sige at du skal passe paa med at antage at folk taenker paa samme maade som dig, dette er en haand fra et live spil 10-20. Langt de fleste spillere er ikke synderligt taenkende paa saadan en takst.
"De fleste udtrykker en fælles holdning, og du kalder dem idiot"
Argh.. KP bidrager med "jeg græder", ikke særlig konstruktivt.
"Du snapcaller flop og hvad ændrer sig på turn?"
En stor del af hans Call-range improver på turn!
Lad mig i stedet stille en serie af spørgsmål:
Hvilken range sætter villian på hero, ved heros checkraise?
Hvilken range caller villian med?
Hvilken range checker villian på turn, og hvilken range better villian på turn?
Det kan godt være I har ret, men vil I ikke være søde at komme med konstruktive svar på ovenstående?
Personligt synes jeg ikke den er så lige til.
Edit: TAK teachme.
Skal måske give lidt mere info for at afskrive nogle af de hænder du medtager, men det bliver senere:-)
Jeg kan altså ikke rigtig se hvorfor der skal tærskes mere langhalm i denne her. For mig lugter det langt væk af at du leder efter en der siger snapfold, fordi du løb ind i et setup.
Hero checker og der checkes rundt til Villian i CO som better 350. Button kalder og hero raiser til 900. Villian kalder og button folder.
Turn: K. Pot: 2400. Hero har 1800 og villian dækker.
Hero checker og villian better 2000.
Caller eller folder PN her?
Preflop pot = 600
Villain siger 350 og Button kalder pot = 1300
Så kommer du med et semiclick til 900, jeg undrer mig nok mest over at du i det hele taget for et fold fra btn.
Hvis du absolut vil CR her, så havde jeg hellere smidt det hele ind på floppet. Det er lidt over et pot sized raise.
Caller han så med sine to par, har du stadigvæk truffet den rigtige beslutning på floppet.
Husk på at der er forskel på hvordan hero tror at villain ser på hero, og så hvordan villain faktisk ser på hero. Min erfaring med LAG spillere, er at de som regel har en del sværere ved at folde når der er smidt chips på bordet.
Ville gerne være nazi-mod i analysen, men jeg lader den her tråd være, som et bevis på at livepoker ikke er dødt :)
Det er sku da egentlig også et rimelig frisk sjak at du sidder i der.. der bliver 5x'et i tidlig pos og han får 5 caller.. Det er sku kun i det homegame jeg spiller med i at jeg har set noget friskere! :)
Jeg spiller aldrig cash andet end til homegame.. Men det er muligt at det er hverdagskost...
@OP
Husk at sandsynligheden for at Villain har KJ er større end han har K9. Både fordi der i Villains range er flere KJ'er end K9'er. Men også fordi at boardet blocker for flere K9 combier.
Gylletank. Du er gal på den med din udregning af pot odds. "Skal vel bruge 1800/4200 = 43% for at calle..?" Forkert.
Lad os prøve at sætte en latterlig stram range op for villain:
AKo, AKs, KK, 99, K9o, K9s, K8o, K8s.
Hvor mange procent equity har du imod denne latterlige stramme range?
Hvordan finder vi egentlig ud af det? Jo, du googler "PokerStove", downloader programmet, og vha. det super nemme program finder du ud af, at du på et 89KK-rainbow board har 35% equity med 88 mod ovenstående range.
Da vores 35% equity er større end vores pot odds på 30% har vi altså et easy easy call.
Det skal siges, at hvis du fjerner AKo og AKs fra hans range, så har du kun 1-2%. AKs og AKo udgør simpelthen så mange comboer ift. KK, K9 og K8.
Adder vi K10, KJ, KQ (både suited og unsuited) til hans range, så har du faktisk hele 62% equity mod hans range. Denne range er formodentlig mere realistisk end den anden stramme range vi satte på ham.
Håber du forstår nu, hvorfor alle i den her tråd skriger "snap snap call".
Fortsat god weekend.
@ Pandaclocker
Tak for konstruktivt input:-)
Kan se jeg er et æsel nu. Troede ikke mit Call på 1800 skulle inkluderes i winnings.
Kan også godt se, at det er snapcall på baggrund af dine udregninger. I spottet havde jeg bare en klam fornemmelse, og det var ikke et do-a-happy-dance-snapcall, men callede. Surprise surprise..... Villian havde mig slået med K9.
Det er bestemt ikke for at tude at jeg oprettede tråden. Det er en meget snæver range, ja, men jeg har måske nogle infos som jeg ikke har fået nedfældet.. Svært at forklare.. Rangen er måske for snæver, men synes ikke selv jeg er Way off...
Edit: de infos jeg ikke har nedfældet er ved nærmere eftertanke, min fornemmelse i spottet. Denne fornemmelse er summen af alle informationer om villian, og disse er svære at beskrive..