10/20 live i den lokale...

#1| 0

Spillet er 10/20 kr. den lokale pokerklub. Niveauet er som altid katastrolft dårligt med masser af indianerpoker.

Dog er villain i hånden en af de mere solide spillere, som absolut sagtens kan bluffe en del, men også ved hvornår der skal trykkes på bremsen. "Noter" på villain, er at han jagter MEGET, samt bluffer hvis der bliver vist svaghed. Derudover better han også ofte stort når han bluffer og mindre for value.

Hero har spillet rimeligt std. abc poker uden at vist for meget snavs op, dog er han også set bluffe et par gange.

Villain har doblet hero op for en halv times tid siden, hvor hero får lavet et hero call(læs tilt call..) med k,k på et j,j,10,9 bord(med 3 hjerter) hvor river blanker og villain mucker sin A,Q.

Effektive stacks er ca. 7.5k.

Hero åbner i MP til 120 med AQ og får de sædvanlige 4-5 callere, deriblandt villain i sb.

Flop kommer Q,2,6 rainbow. 450 fra hero der hurtigt er betalt af villain som den eneste.

Turn 9 der går check/check.

Potten på river er ca. 1500.

River Q 700 fra villain, hero går i boksen i 30 sek. og siger 2000. INSTANT all in fra villain, Hero gør hvad?

15-01-2010 04:39 #2| 0

Mucker og finder et bedre spot her.

villian har 99.

Der foregår helt obv en del level tænkning i denne hånd ( og flere af de andre) jeg er 90% sikker på villian har dig her.

Turn checket har jeg set villian gøre andre gange når han klonker , og denne hånd ligner helt vildt meget en anden jeg så ham spille i mandags mod en anden reg nit .

15-01-2010 07:02 #3| 0

Vil også helt sikkert tro villian har ramt 2par / set... Led led hånd som jeg garanteret ville betale fordi mit herofold sutter for tiden...

15-01-2010 09:23 #4| 0

Djoffer hvis man kender dig ville jeg sq oxo gå all in lige i fjæset på dig.. så spørgsmålet er om han kender din spille stil.... Kunne jo være han sidder med 1010 og er sikker på du ikke har damerne. Han kan self oxo som Snulle siger sidde med 99 og så ha huset. Du skriver jo selv at han er set bluffe et par gange, Jeg kunne sq nok godt ha fundet et kald fram der, Hvorfor skulle han kalde med 99 efter floppet hvor du siger 450kr??? Det giver ingen mening, Jeg sætter ham på et bluf eller AQ/KQ og dermed ville et kald været det rigtige

15-01-2010 10:31 #5| 0

@xschultz90
Hvad er dit argument for at der i det lokale 10/20 live spil foregår en del levelthinking i den her hånd?

Jeg finder et call frem her da jeg ligesom bebber81 ikke kan se villain calle floppet. Havde han så ikke forsøgt at skubbe dig ud af hånden? Ud fra mine erfaringer med live cash games i kbh tror jeg ikke at han floater... Jeg sætter ham på AQ, KQ og i nogle fede tilfælde JQ.

PhreaX

15-01-2010 11:17 #6| 0

Ej stop.
Nu bliver jeg nysgerrig.
Callede du offer?

15-01-2010 11:18 #7| 0

Hey, sådan en villain har vi osse i sønderborg pokerklub. Der havde han i langt ude tilfælde ramt 99 på turn og endnu sjældnere Q9. Dog har han langt, langt de fleste gange Qx og ville helt klart osse gøre det med KQ eller QJ for value. Så jeg havde kaldt.

15-01-2010 12:15 #8| 0
OP

Bumper lige den her, og kan så også sige at villain gerne floater...

@bebber81
Jeg con. like 99% af gangene på boards der ikke er alt for kordineret, dette ved villain og jeg tror umiddelbart godt han ville tage et kort af med 9,9 på et så ufarligt flop som dette.

@andre
Folk der sætter villain på noget Q,x noget, hvad er det villain regner med jeg har som caller 4k mere som han slår med f.eks qj? Husk han er ikke en indianer abe som spiller any top par som nuts, og det er hero heller ikke...

15-01-2010 12:27 #9| 0

Lyder som et fint spil. Hvor er "den lokale" og kan man spille med?

15-01-2010 12:27 #10| 0

Lyder som et fint spil. Hvor er "den lokale" og kan man spille med?

15-01-2010 13:38 #11| 0

Top of your range :P

15-01-2010 13:39 #12| 0

Fire årsager gør det til et easy call.

1. Du får super odds(du skal betale 5k for at vinde 10k)

2. Villian sucker og kan lave ulogiske og dårlige ting

3. Din hånd er så stærk at den slår ting som selv en nogenlunde sane kan villian valuebetter.

4. Villians range der slår dig er syyygt slim. Det er altså 99 og Q9, da vi antager han raiser to par+ på floppet.

15-01-2010 13:48 #13| 0
OP

@haarby
1)
Enig der
2)
Villian sucker ikke(i forhold til nievauet deroppe) har nogle leaks, men han ved hvad han laver...
3)
Især det her punkt, gør at jeg nok burde calle her ret ofte... Men shipper du selv +2 buyins ind på det mest knastørre board med dårligere damer her? Mener hvad betaler dig af?
4)
Mehh på et så knastørt board kan jeg sagtens se villain flatcalle med settet, mener ikke q,6/q,2 er i hans range. Q,9 er dog absolut en mulighed.

@jensmøgtyr
Enig hero har obv. toppen af sin range her.

@sorent
I kbh, kan se du bor i rander så;)

15-01-2010 14:26 #14| 0

djoffer, du ved vel i spottet om der er en chance for at han ikke har mindst en dame.

Umiddelbart HAR han en stor dame eller bedre hver gang for give så meget heat på riveren.

Jeg synes din linje er fin, omend dit flop er lidt tungt til min smag når boadet er så tørt 5-6 handed, men der er måske value i på det saftige bord?

River er WTF!!!! odds er gode, men har han den.....du må sgu trække på dit feel her, du får superodds, men det nytter jo ikke noget hvis han ikke kan have andet end huset.

Jeg crying caller.

15-01-2010 14:57 #15| 0
OP

@venlov
Umiddelbart tror(!) jeg aldrig villain bluffer her, både fordi han instant shipper efter jeg raiser, samt at vi er så dybe.

Tror også umiddelbart jeg på min normale takst ville crying calle, men spiller endnu ikke helt komfortabelt når vi er så dybe på dette takst.

@alle
Takker for alle inputsene, aktuelt så snapmucket jeg min hånd faceup. Villain var i chock men ville dog ikke frem med hvad jeg havde, synes dog jeg kunne forstå på snakken resten af aftenen(den kom op en del...) at det var et korrekt fold. Dog ikke 100 da hans historie ændret sig lidt i løbet af aftenen:)

Da jeg kom hjem imorges og postede den var jeg meget i tvivl, efter at have sovet på den er jeg dog ret 100 på at jeg var oppe imod et fh, men skal da ihvertfald pumpe villain for info de næste par gange indtil han fortæller hvad han havde..

16-01-2010 08:22 #16| 0

du var 99% bagud der.

@grapherex.

mit argument er jeg selv spiller det game, og selv har spillet villian en del.

16-01-2010 12:10 #17| 0

Hm, jeg synes det ser mærkeligt ud at han panik-skubber et fullhow på riveren... Så... jeg betaler nok ;-)

16-01-2010 12:28 #18| 0

Lyder som et fint fold.
Forstår dog ikke hvorfor 22/66 ikke er i hans range, hvis han er lidt tricky kan jeg sagtens se et turn check med set.

19-01-2010 14:05 #19| 0

Nu har jeg selv fået forvildet mig op i det sjak der på det seneste, og selv det er saftigt, så er folk helt ekstremt passive. De er så pisse bange for at være slået og så gigantisk show down liderlige, at der er no way in hell de lige finder et raise frem med KQ der-hvilket jeg i øvrigt også synes er helt forfærdeligt.

At spille live cash game i KBH er en noget speciel diciplin, fordi folk generelt ikke har særlig stor pokerforståelse, men det kommer altså ikke til udtryk ved at de raiser hænder for value, som blot burde være callet.
Jeg vil mene deres generelle leak er sådan cirka i vilkårlig rækkefølge sådan her:

-De ikke får valuebettet/raiset nok med stærke made hands. Det er sjældent, at der ikke danser et eller andet ulækkert kort ind på turn til et floppet ttp, hvilket betyder de ofte går i check call mode. Da modstanderen på det samme ulækre board givetvis ikke better særlig ofte med værre, ender de ofte med at tage sig selv et smut til value town, i stedet for at maksimere deres value med en hånd som spiller meget flot vs villains callingrange.

-De chaser draws for meget og spiller dem generelt for passivt.

-De får kun lortet ind post flop med en helt ekstremt stærk range.

-Deres betsizing(især på river) er ekstremt exploitable og nærmest ligefrem proportional med styrken af deres hånd, hvor air har cirka samme betsize som nuts.

-De caller for mange hænder til for dyr en pris preflop.

Det var så lidt udenomssnak. Alt dette fører mig frem til, at selvom villain måske ikke hører til bruttotypen, så er det altså svært at forestille sig, at han lige finder et valueraise frem med en dårligere hånd og et stone cold virker ligeledes helt sygt. Jeg folder uden betænkningstid, men jeg synes det er unødvendig flash at vise.

Nu lyder det på dig som om, at villain ikke er en muppet, men havde han været en totaltosse havde jeg overvejet at shippe stakken for ikke at misse value fra Q4. Når du vælger blot at raise, synes jeg det er et korrekt fold efterfølgende.

19-01-2010 14:25 #20| 0

Enig med AB.

Det er vel nemt nok for schultz og andre der kender til manden at bedømme hvad det rigtige er, men med trips med top kicker på det board og mod en villain som ikke har vist synderligt meget styrke i hånden udover at han nok ikke så gerne vil smide sit mellem-pocket-pair eller KQ betaler jeg mod.

Synes at et shove fra ham på river bare virker som et godt bluffmove da i er dybe.

Call!

19-01-2010 16:16 #21| 0

@djoffer

hvorfor er det lige, at den går check check på turn?

19-01-2010 16:21 #22| 0
Synes at et shove fra ham på river bare virker som et godt bluffmove da i er dybe.

har du spillet de games der? Nu er det altså ikke så tit, at folk ender AI med 350bb som bluff, men det om muligt endnu mere unlikely i det sjak der.
19-01-2010 16:24 #23| 0

som spillet på river, folder jeg også...men forstår bare ikke turn spillet?

19-01-2010 17:25 #24| 0
OP

@løp
Takker for en fin analyse, ang. flashingen af hånden så var det også en semi fejl idet jeg smed mine kort ned i bordet i afsky hvorved damen blev flashet, viste bagefter også det andet kort.

@theeastsidaz
Potkontrol, samt for at induce et bluff fra villain på riven, da han som sagt er en der slet ikke kan lade være skyde hvis der bliver vist svaghed.

19-01-2010 17:34 #25| 0

@Løpentihn

Om du vil kalde det bluff, semibluff eller hvad du vil, så er river bare et genialt kort at shove på da altid vil virke scary hvis vi antog hero sad med AA,KK, en dårlig Q eller hvad ved jeg.

Når de er så dybe de er bliver hero's beslutning langt større end for 100 bb's og det ved villain, og derfor virker beslutningen i mine øjne om at han shover noget mindre utroværdig til at han skulle have os slået da han har været passiv i hele hånden. Så hvad repper han lige?

19-01-2010 17:59 #26| 0
OP

@martinb
Men raiser hero like ever med a,a/k,k eller andet end luft her på river?

Villain kan vel sagtens sidde med set her som han planlægger at c/r på turn, boardet er jo som sagt knastørt så jo ikke fordi der kan komme nogen action killers på turn.. Da Hero så checker turn skyder han et valuebet afsted på en river, dette vælger hero så at raise til trods for at kortet måske nok er det klammeste kort i decket for andre hænder end Q,x og sets... Og du tror så stadigvæk villain shover indover med luft?

19-01-2010 18:03 #27| 0
19-01-2010 18:06 #28| 0

@ djoffer

nu vil jeg starte med at sige at jeg ved hvad villain havde i den hånd, men vil naturligvis ikke røbe det nu, men uanset du havde den bedste hånd eller ej, er det "sick" at du folder så hurtigt (fik af vide at du foldede den meget hurtigt) det havde jeg ikke regnet med at du ville/kunne og det er sgu imponeret (dermed ikke sagt at det er et godt fold) :-)

til andre vil jeg lige tilføje at min mening om villain så i har en andens synspunkt på ham, er ikke meget uenig med djoffer, men syntes dog at du gør ham lidt mere donket end han er, syntes klart at han er en af de bedre spillere og ikke så mange leaks, dog forekommer der ind imellem potter hvor det ligner et blowop fra hans side når skillingerne kommer ind, men det er tit fordi han spiller modstanderens kort og bluffer stort, ellers enig med djoffer

mvh AmagerD

19-01-2010 18:12 #29| 0
OP

@theeastsidaz
Uddyb venligst:) I den pågældende situation er der flere ting der taler for et check på turn imo.
For det første har jeg fornemmelse af at villain er stærk da han caller mit flop bet.
For det andet, så må jeg jo nærmest opgive hånden ca. hver gang de gange jeg stikker ud på turn og bliver raiset.
For det tredje så tror jeg villain skyder river ca. 10 ud af 10 gange de gange vi checker bagved, uanset hans holding, hvorimod han næppe caller et turn udstik med andet end q,x samt hænder der har os slået.

Med den aktuelle river, så ville et turn bet obv. havde været bedst, da det både ville have givet os info om vi var bagud samt givet os en helveds mere value når river lander.. Generelt bryder jeg mig dog ikke om, at bygge en kæmpe pot imod semi nittet villains... Hvis villain havde været en af de komplette tards der er deroppe, havde problemstillingen obv. været en anden.

19-01-2010 18:15 #30| 0
19-01-2010 18:16 #31| 0
OP

@pokerklub
Synes netop jeg har prøvet at pointerer, at villain er sane dog med nogle ret kraftige leaks i sit spil som kan udnyttes. Og jo absolut enig med dig i, at han er en af de bedre spillere deroppe:)

19-01-2010 18:19 #32| 0
19-01-2010 18:20 #33| 0
OP

gør vi ikke, men hvem er du??:) evt. i pm

19-01-2010 18:27 #34| 0

ud fra dit spil er det et call for hvorfor ellers raise river hvis du ikke tror du er foran..?? havde nok taget den sikker vej og kaldt de 700...

19-01-2010 18:29 #35| 0
OP

@mepagirl
Giver sgu da ingen mening, vi raiser for value her netop for at få et call af dårligere damere samt andet skrald villain kan finde på at protestcalle med. Villain smider obv. aldrig et dame til vores raise, det interesandt er jo hvor tit han shipper 2 buyins mere med qj og andet pis.

19-01-2010 18:35 #36| 0

Jeg nægter at tro på, at Djoffer c-better 5-6 way pots i et super loose/passive donk game 99% af gangene. Det må være en skrivefejl. Ergo har jeg også svært ved at se, at villain skal have 99.

Han spiller dog et set som utrolig mange andre gør det i lignende situationer (uden at det som sådan er donket) og det er umiddelbart også hvad jeg ville placere ham på, hvis jeg var tvunget til at skulle vælge.

Det helt springende punkt i hånden er, om villain rester Qx for value og såfremt han rester Qx for value, hvor mange Q'er har han så i hans range. Eftersom han ikke lyder som en totalt idiot, så er det svært at tro, at han fra SB har Q9 med i hans range. QTs/QJs/KQ er nok hvad du kan være oppe imod, men den rækker hænder skal disountes væsentligt, hvis du ikke er sikker på, at han kan finde på at rykke stakken med de hænder.

Jeg mener personligt at det er en super trickzy situation og hvis du beslutter at der er 50% chance for, at han rykker til midten med en af hans uforbedrede damer, så har du nok odds til at betale.

/Mikael

19-01-2010 18:35 #37| 0

@mepagirl

ej han er da nødt til at raise her ellers ville han da miste sygt meget value i længden ved bare at calle ned i lignende spots

19-01-2010 18:38 #39| 0

dobbelpost

19-01-2010 18:38 #38| 0

@djof
enig om at call ikke er godt, da vi har toppen af rangen. Vi skal mærke noget fra vildand før et scared call er godt.

@løp
god analyse. Masser af guldkorn.

Hælder til nice fold, det eneste der ligesom er at kritisere er at du snapfolder istedet for at gå i banken, nu når du har masser af tid til at tænke over det i.

19-01-2010 18:42 #40| 0

@ dantheman

kan afsløre at med disse stacksizes de har her, ville villain aldrig reste q10, qj, i lige præcis denne situation, ihvertfald ikke mod djoffer, da de begge ved nok om hinanden og begge er fornuftige spillere.
Havde det derimod været en af de 6-7 andre donks i dette game kunne han godt finde på det, skal lige siges at når jeg siger aldrig er det måske lig med at han 90 procent af gangene i denne situation kun ville kalde reraiset på river med eks. kq :-)

19-01-2010 19:02 #41| 0

@ djoffer. Jeg ville. Når du siger spillet er så psycho agressivt som det er, selvom at villain måske ikke er den største mega-tyr så ville jeg gøre det, men som sagt så må det være meget read og feeling-baseret hvad næste træk man tage rer, men altså jeg synes bare ikke villain repper noget vi ikke slår, derfor vil jeg calle.

@Easysidaz

Det kan det godt være, men som sagt jeg ved ikke præcis hvordan spillene er i den klub da jeg aldrig har været der, men de store cash games jeg har set og deltaget i ved pokerklubber plejer folk som regel at være enten meget TAG eller hyper aggro og lave syge moves.

19-01-2010 19:31 #42| 0
Når de er så dybe de er bliver hero's beslutning langt større end for 100 bb's og det ved villain, og derfor virker beslutningen i mine øjne om at han shover noget mindre utroværdig til at han skulle have os slået da han har været passiv i hele hånden. Så hvad repper han lige?

Øøøh hus? Altså der er sgu de færreste deroppe, som er kreative nok til at finde et fps bluff frem der for 2 buy ins mere. Maks 3-4 % af gangene imo. Dertil kommer måske en KQ i et tilsvarende antal tilfælde og en svagere dame måske et lignende antal. Jeg vil således tro, at vi har den bedste hånd omtrent 10% af gangene. Det er under ingen omstændigheder meget mere.

@DTM

Jeg tror bestemt at Q9 er i hans range

19-01-2010 19:33 #43| 0

@Løpentihn, det er fint nok du er uenig med mig i mine tanker om hånden, men du behøver ikke quote mig hver gang :)

19-01-2010 19:34 #44| 0

jeg har lovet at afsløre hånden for djoffer, så jeg giver den lige et kvarters tid så skriver jeg hva villain havde

19-01-2010 19:43 #45| 0

Ville da være komplet åndsvagt mod den type villain der med det image folk siger du har, at folde den her handske på trods af villains styrke.
Som du beskriver og andre i tråden beskriver så kan villain sagtens skubbe en masse holdings som vi er gode mod.
Vi stacker af her mod Q9, 99, 66 og andre donkaments!

19-01-2010 19:50 #46| 0

Obv er villian 4 meter foran......

Eod

19-01-2010 19:50 #47| 0

Obv er villian 4 meter foran......

Rod.

19-01-2010 19:54 #48| 0

Pingvin du r helt blanko.....

Dynamikken er helt speciel i Det game, man skal have spillet Det for og sætte sig ind i Det, alle jeres online halløj cash game strategier er lysår bagud o.vores game.

19-01-2010 19:55 #49| 0

Pingvin du r helt blanko.....

Dynamikken er helt speciel i Det game, man skal have spillet Det for og sætte sig ind i Det, alle jeres online halløj cash game strategier er lysår bagud o.vores game.

19-01-2010 20:03 #50| 0

@iLuvpenguinz

syntes da ikke djoffer selv beskriver en masse holdings han kan skubbe med som djoffer har slået, tværtimod han folder jo netop fordi han mener at dette ikke er tilfældet og han ved at villain aldrig ville skubbe f.eks kq der??? Så nej der er ikke en masse andre holdings som villain skubber med som djoffer er gode mod, kun et bluff.

kan godt være at andre her i tråden kommer med nogle holdings han slår såsom kq, men man må altså ha stor respekt for djoffer for at folde den handske det er altså ikke helt nemt, men i må tænke på at han kender villain og ved at han på river ikke skubber alle skillingerne ind der med kq med de stacksizes vil han 19 ud af 20 gange kun kalde djoffers reraise til 2000....facts er enten har han ham slået eller han har ingenting!!!!

Man kan også se at f.eks xschultz og løpentin begge siger at aq er et fold i situationen, men de er også begge 2 spillere som spiller i dette sjak, andre som ikke spiller i dette sjak vil nok stacke af og mene at han kan have f.eks. kq, qj, q10...

Nu har jeg vidst også afsløret at det var et supergodt fold af djoffer da villain havde 2,2.

mvh AmagerD

20-01-2010 08:11 #51| 0
OP

weee det var rart at høre:)

20-01-2010 08:18 #52| 0

du er sgu goooo, djoffer

20-01-2010 08:46 #53| 0
OP

lol....

Men takker ihvertfald for en masse rigtig gode tanker og analyser i den her tråd, sgu godt at se at pn stadigvæk kan:)

Nå ja og tak til schulle for dagens 3 mærkeligste indlæg^^

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar