En hånd fra den lokale klub den anden aften.
Spillet er 10-20 og bordet er generelt ret løst.
Modstanderen i hånden er en ung gut der spiller okay. Han plejer dog at shortstacke den, men ved ikke om det er fordi at han ikke har råd til spillet så er ikke sikker på om pengene betyder meget for ham.
Jeg har 1400 og villian dækker
Der er straddlet til 40 og villian limper fra UTG en Knap caller jeg caller i SB og BB caller.
Jeg har K♠T♥
Straddler gør det til 190
Villian caller
Knap caller
Jeg caller
BB fold
Flop 7♠8♠K♥
Check hele vejen rundt.
Turn Q♥
Jeg byder 300 ud i den
Fold
Villian Call
Fold
River 2♠
Hero check
Villian AI
Hero----???
10-20 Live
Villians linje forvirrer mig:
Han limp-caller PF
Ville han checke en stærk hånd på floppet?
Hvad smoothcaller han med på turn?
Mulighederne er for mig at se en svagt spillet flush - omend det kunne lugte af et draw ala J10, 910, 56 (passer med PF action)
Folder her - omend det er et tough spot.
easy fold. det er typisk spil fra folk da er på draws men ikke vil investere mange penge (før de har ramt) i det fordi de ikke har flere penge i lommen. derfor altid meget vigtigt og se hvor meget folk spiller med og om har råd til det som du er ind på. Jeg mener også at 300 er alt for lidt ind i en pot på ca 800.
Thyssen@
A hva for en fisk?
Hvis vi better turn er vi nødt til at have en plan for river.
Vi kan vælge at bette lavt på turn, så er potten 1400 på river og vi har 900 tilbage. Det er ikke rart at folde any river her... Ulempen er at draws (som der er rigtig mange af!!!) få gode odds og dygtige villains vil bluffe missed draws. Desuden kan der ske det at flere villains kalder, hvilket er ekstra klamt. Der er altså ikke mange sikre river kort.
Vi kan bette større på turn, f.eks. 600. Så er potten 2000 på river og vi har 600 tilbage. Vi kan aldrig folde her. Vi får samtidigt charged draws. Vi har stadig problemet med at flere villains kan kalde.
Eller vi kan skyde stakken ind og lægge pres på de andre. Så undgår vi samtidigt at stå med beslutning på river.
IMHO:
shove allin > bet 600 > check > bet 300
Jørn