Kun spillet kort mod villan, han har været ret agg med reraises og skudt meget, jeg har selv åbnet ret meget og været ret aktiv som normalt. Villan er unknown så har ik det vilde info om ham...
Hva syntes i om dette repop og hvorfor?
BossMedia Game #1226253418: Table Table OH 158 - $10.00/$20.00 - Pot Limit Omaha - 17:24:54 - 2008/09/06
Seat 1: Hero ($2367.00)
Seat 4: Villan ($4674.00)
Hero posts the small blind of $10.00
Villan posts the big blind of $20.00
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [4♦ 5♦ 6♣ 7♠]
Hero raises $60.00
Villan calls $60.00
*** FLOP *** [3♠ Q♣ K♣]
Villan checks
Hero checks
*** TURN *** [3♠ Q♣ K♣] [5♥]
Villan checks
Hero bets $120.00
Villan raises $480.00
Hero raises $1560.00????????
+ hva syntes i villans range er?
10/20 mærkelig linje fra villan
Way above mit limit.
Kan dog ikke lide check/check på floppet for så at re-poppe vildanden på turn når han skyder.
Din linje ligner et bluff fra missed flushdraw. Derudover hvis du har været aktiv som du siger kunne det godt ligne et flop check-raise fra villain gone wrong.
Uden det store read kan jeg ikke lide din linje.
Problemet med din linje er at det er svært at reppe noget på sådan en blank turn efter du checker bagved flop på sådan et dynamitboard.
På den anden side synes jeg alligevel det styrker valuen i dit move. På det niveau må man tillægge villian nok hand reading-evner til at han kan se at du sjældent checker hverken monster eller stort draw bagved på det flop. Når turn derfor er total blank i forhold til bordet er en dygtig aggro villians range for at raise dig uendelig bred. Du må derfor have noget fold equity. Der er vel endda en marginal chance for at du er foran med dit par 5. Skulle du blive sat allin af en bedre hånd har du en hel del nut outs.
Jeg kan faktisk godt lige det.
/Peter
Dårligt. Af mange grunde, bla den pbeak først nævner.
Ved nu ikke om 10/20 er et niveau der er bemærkelsesværdigt godt.
Han har næppe en hånd han folder, så du ender bare med at komme rigtigt skidt ind med pengene for den største del af jeres effektive stacks på en 120 dollars turn.
@Bajawa
Jeg har ingen erfaring med hvor med hvor højt niveauet er på 10/20, men det må vel holde et vist niveau, eller?
Tror du ikke en tænkende spiller kan raise her med luft i forventning om at tage den ned, i betragtning af heros flop check på det board og den blanke turn?
@pbeak
Niveau, tænkende eller ej. Jeg har vel været i det spot hvor hero er her en 500 gange og med de givne effektiv stacksizes vil jeg anslå at villan lægger sig maks 10 % af gangene.
Turn er ikke blank i plo! Den åbner jo i det her tilfælde fuldstændig op for Heros hånd hvilket jo egentlig sandsynlig gør at den har hjulpet Heros hånd da han tjekkede floppet.
Reraiset fra Hero er endvidere rigtig dårligt da med et simplet call og et hit vil hero højst sandsynlig få afbetaling på flere kort såfremt villan har en made hånd.
10/20 er iøvrigt ikke nogen garant for at nogen som helst tænker specielt meget over hvad de gør
Hvem er vildanden, og har du doneret et BI, eller sad han med det før du kom?
Tak for svar... Er enig i det meste der er sagt.
Hånden er en reverse, hvor Villan/Mig sidder med QQxx og vi ender til midten...
rune0714:
Tror skam godt Alex kan bruge input fra folk der giver en ordentlig forklaring. Så skal han nok selv sortere i svarene.