De fleste kender ssv. villain. Han er Party reg. Jeg havde ham tidligere som en showdown muppet med klamme klamme moves og plays hist og her, men over den sidste måneds tid har jeg ændret syn på ham. Han er nogenlunde stram, men også meget tricky, en dygtig handreader, og særdeles god til at aflæse dynamikken i spillet.
Linjen er ualmindeligt klam IMO ifht. at få ham til at lave fejl sådan rent NLHE standard mæssigt. Omvendt havde jeg en følelse af, at netop denne ultrastandard linje havde sine merits af netop denne årsag, fordi han ved, at jeg sjældent er typen der helt kortlægger min hånd med mindre det er umuligt (eller villain er donk). Hvad siger I til den? Nogle alternativer?
Hvad siger I til turnchecket?
***** Hand History for Game 5633064719 *****
$2000 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 31, 19:29:39 ET 2007
Table Table 125390 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: wheelshare ( $5231.34 )
Seat 4: I_Float_U ( $3564 )
Seat 5: ex_Noose ( $4542 )
Seat 3: caspis ( $1308 )
Seat 6: Tatute1 ( $2588 )
Seat 1: Doctor_Rubber ( $2010 )
Doctor_Rubber posts small blind [$10].
wheelshare posts big blind [$20].
** Dealing down cards **
Dealt to I_Float_U [ T♣ T♥ ]
caspis folds.
I_Float_U raises [$75]
ex_Noose calls [$75]
Tatute1 folds.
Doctor_Rubber folds.
wheelshare folds.
** Dealing Flop ** [ K♣, 5♣, T♦ ]
I_Float_U bets [$135]
ex_Noose calls [$135]
** Dealing Turn ** [ 6♣ ]
I_Float_U checks.
ex_Noose bets [$350]
I_Float_U calls [$350]
** Dealing River ** [ J♥ ]
I_Float_U bets [$777]
ex_Noose raises [$1740]
I_Float_U folds.
10/20, Midset vs. tricky villain
Synes bet fold er en rimelig skidt løsning. Han caller dig på floppet. Det gætter jeg på han sjældent vil gøre med en stærk made hand.
På turn better han ud da du checker. Da han sjældent har en stærk made hand efter flopspillet, ligner hans bet mest float/semibluff/flush.
På river tror jeg ikke han har en svagere made hand end dig der betaler dit bet ret ofte. Dit turnspil udelukker mere eller mindre et bluff, og du ligner det du har. Til gengæld åbner du op for at blive skudt af den bedste hånd. Jeg kan bedre lide check call.
enig med goofy.. checkcall river er klart bedre imo end betfold som spillet...
Jeg foretrækker et halv pot bet på turn for pot kontrol. Havde jeg farven ville jeg lave nøjagtigt samme bet.
Som spillet check-caller jeg river.
@KP: Nej.
@Goofy: Du har en god pointe med hans sandsynlige handrange - jeg er enig. Hvad siger du i øvrigt til turnchecket?
@DS: Ja, det er generelt blevet taget meget i anvendelse at byde ½ pot på turn, når den slår til farven - uanset hvad man så sidder med. Det har naturligvis nogle fordele og ulemper, og var helt klart også en mulighed, jeg overvejede i den her hånd. Det skal dog gøres relativt konsekvent, og det passede ikke så snildt ind i mit spil lige dér. Det er jo en bredere implementering der skal til for at kunne anvende de bets fornuftigt.
- AB