Hey all..
Har været i et fantastisk rate på ladbrokes her de sidste 7 dage. Har spillet kontoen fra 120 kr til 1200$ !
Disse penge er vundet på Sh borde fra limits 1/2 til 10/20.
Igår gik det rigtig godt, og følte nærmest jeg kunne flyve... Jeg ramte på mine PF raises, de foldede til mine reraise steals etc..
Lige inden jeg skulle i byen kom denne hånd så lige.
Jeg får A4 off på et SH-NL 10/20. Bordet er fuldt. Jeg køber mig in med minimum buy-in 400 $. Ved godt mange syntes det er helt forkert, men jeg har i denne winning period kørt efter doubleop princippet, og ikke spillet ved bordene ret lang tid, men gået efter en god hånd og så doublet op...
Men jeg raiser til 80 på knapen, 1 caller. Floppet kommer 742 rainbow, UTG skubber all in med sine 600. Jeg sidder og tænker på at han er ude i et steal med 2 overkort. Har ikke det vilde read, kun at spillerne generelt på dette level stjæler med arme og ben, og især overfor en shortstack som mig. Jeg caller og er all-in.
Potten er på 1150$.
Turn 2 - River 3
Suckeren viser nu 56off. Han har altså ramt sin OESD på river.
Skal jeg tude over dette "badbeat" - han havde jo trods alt 3*A + 4*3 = 7 outs til str8, plus 6 outs til overpar. altså 13 outs til at slå mig, hvis han altså kendte mine kort...
De kort han havde ville jeg jo aldrig have spillet, og da han måske havde mig på eks AK PF med mit raise kunne hans steal måske retfærdiggøres, men med 4*BB kan der jo også ligge et højt PP i handsken.
Men mangler lidt linie i denne hånd. Mener helt klart at et A skal spilles og raises PF hvis man er i position!
Xsuited
10/20 nl hånd
Forstår ikke hvad du vil høre. Det er ikke et bad beat, der er ingen "linje" man kan vælge med så lille et buyin, og når man spiller med et buyin som dit er det vel bare en lottokupon man søger, gerne med udemærkede odds...
Når jeg nu skriver at målet med dette bord er at double op og udnytte de andres "syn" på et shortstacked. Og med succes jeg jo gjort det de seneste dage.
Ved udemærket at jeg slet ikke tilnærmelsesvis får fuld value for mine hænder.!
Xsuited
Jeg forstår godt hvad du mener. Jeg forstår bare ikke hvad formålet med din post er?
Tja så det du siger er at hvis jeg havde købt in med 2K og UTG også have 2K og jeg havde tabt dem i potten var jeg uheldig, men når jeg ikke har fuldt buyin er det bare dårligt ?
Xsuited
Nej, det jeg spørger om er: Hvad søger du svar på med denne post?
Om jeg skal tude og græde og klage over hvordan han spiller hans hånd og fik hans out på river, eller om det er mig der skulle folde på hans all-in bet. Det var jo trods alt SH, og havde ramt mid pair..
Xsuited
Han har vel sat dig på 2 overcards og går udfra at du folder. Selv hvis du skulle sidde med et højt pp, har han jo en hæderlig mængde outs. Når du nu har så lille en stack, er du alligevel potcommited hvis han potter og du caller så det er vel lidt en hail mary men ikke det værste spil jeg har set.
"Om jeg skal tude og græde og klage ...."
øhhhhhhh.....det er et coinflip.
@ Hilberado
Hvordan skal jeg så vide det inden jeg caller. Coinflip er det jo heller ikke helt. Han har 13 outs af 47 usete. Resten er jo til min fordel!
Jeg mener set over det hele fra PF. ALtså ville du calle 4*bb med 56 off UTG ?
Xsuited
@ Xsuited
Netop fordi du er shortstacked kan du ikke gøre så meget ved denne situation. Han laver sit +EV move og du laver dit +EV call og det ender med at han vinder.
Du kan ikke rigtig opnå et andet resultat med så lille en stack end det du gjorde - Du kan ikke folde efter han har slynget stakken ind.. men det er ikke nogen rar situation uanset hvad.
- Tox
"Ved godt mange syntes det er helt forkert, men jeg har i denne winning period kørt efter doubleop princippet"
- Limit rush
- Double up strategi
Man kan kalde det meget, men når alt kommer til alt, så er det en undskyldning for at spille underrolled. Du kunne ligeså godt have fået dette beat på NL100, NL200, NL400 eller en af de andre limits du startede på. Du er faktisk ekstremt heldig at du fik lov at nå helt op på NL2000.
"Om jeg skal tude og græde og klage ...."
Taget i betragtning, at du næsten fik det bedst tænkelige resultat (du røg helt op til NL2000 uden et beat eller et kedeligt set up), så mener jeg ikke du bør græde og klage.
Når man spiller efter sådan en strategi som du gør her, mener jeg faktisk at det er fuldstændig uhørt at begynde at græde og klage. Du bliver jo ramt ned med 99% sandsynlighed på et eller andet tidspunkt på vej op af ranglisten.
/Mikael
@ Tox
Tja synes du får det fortalt meget godt. Har også tænkt en del over den hånd og ligegldigt hvad, kan der jo komme disse "fucking" rivers. Fik også sagt at jeg havde undgået dem i næsten 600 hænder.
@ DTM
Havde ikke konsekvent spillet mig op ad. Men spillede alt fra 1/2 til 10/20. Dette var dog det eneste jeg nåede at sipller 10/20.
Sygt nok syntes jeg ikke modstanden ændrede sig positivt opad. Hold kæft der var nogle syge calls på 4/8 + 5/10 bordene. Tror nogle gange de stirrer sig blinde på oddsene og slet ikke spiller realistisk. Var simpelthen i chok nogle af de gange jeg callede et all-in og så hvad han skubbede med.
Det er jo selvfølgelig og bevæge sig på grænsen af total fiasko, men man får noget af et rus når der ruller 600$hen til sig selv når man har vist A high og den anden viser nada... ( så kan man så diskutere om jeg callede i blinde ;-D )
Xsuited
Skrub er en dejlig ting, det kan vi vist blive enige om allesammen :p
Du lavede et godt call, det er umuligt for os at sige mere end at du var svag favorit. Vi kan ikke sige mere uden at have været ved bordet.
Aight M8´s!
Tak for svarene.. Som sådan ser jeg det ikke som et bad beat, bare en hånd der ikke gik min vej. Bare fandens ærgeligt den kom i sådan en pot !
Gl i aften i de store tourneys.. Mon ikke der er mange herrfa med pga fridagen... Skam man skal se DeCaprio mysteriet...
Xsuited
Jeg kan ikke huske, om vi her på PN her set ét eneste succesfuldt eksempel på et limit-rush
Folk får typisk ikke stoppet i tide og vil til sidst gå BUSTO
Don''t do it.
@ Puma
succes og succes, men jeg fik da cashet 400$ ud inden jeg endte på 200 dollars igen.. Skal jo bare have kæmpet mig opad igen, med mere moderat spil ;-D
Men dette er helt seriøst.. Niveauet på 3/6 + er langt fra bedre end de mindre borde. Vil sige jeg har spillet sværere borde på 0.25/0.5 end på de højere...
Og prøves skal det sgu da igen.
Personligt skal jeg selvfølgelig bare blive bedre til at komme ud fra bordet med evt 3doubling. Fristelsen ved at blive er bare så stor når man tænker på niveauet, eller mangel på samme...
Scrub to the danes!
Xsuited
"Men dette er helt seriøst.. Niveauet på 3/6 + er langt fra bedre end de mindre borde."
vrøvl
@Xsuited
Jeg sad ved bord med dig i går på et 5-10 eller 1-20 bord på Ladbrokes, og no offence, men det virkede altså ikke som om du har niveauet til at kunne begå dig dér endnu.
"Niveauet på 3/6 + er langt fra bedre end de mindre borde."
Så har du ramt nogle meget heldige borde. Oftest har Ladbrokes nogle af de hårdeste middle-high NL borde.
@ Hardgrove
Nu ved jeg jo ikke hvilken sitaution du snakker om..FT / SH . Jeg har lavet flest penge i rushet på SH. Og lavede da nogle lorte calls nogle gange, men generelt syntes jeg det gik ok. Callede med en bred vifte af hænder PF, hvilket sådan set kastede en del dineros af sig... Fik en blanding af TAG / LAG til at køre ok. Syntes jeg varierede meget. Men om jeg har niveau til det eller ej er jeg slet ikke den rette til at sige... Hvis nu jeg havde spillet ligeså mange hænder på det level som på low limit havde jeg måske en anden opfattelse...
Kan slet ikke sammenligne med andre klienter da det udelukkende er laddies jeg har spillet på middle tables...
@ RIFboi
FairnSquare - jeg gir en pils på kingsroad.. Din mening vs min mening...
Xsuited
Det var et 6-handed bord.
Men generelt skal du ikke undervurdere varians.
xsuited,
Lyder godt:)
Men de spiller sku ikke mere på kings, de er flyttet ud på alkjær..
"Hvordan skal jeg så vide det inden jeg caller. Coinflip er det jo heller ikke helt. Han har 13 outs af 47 usete. Resten er jo til min fordel!"
Situationen på flopppet er lige præcis 50/50, så man kan vist ikke tale om et tilnærmelsesvist bad beat.
Du siger han har 13 outs ud af 47 usete, det er jo også rigtigt nok, men I kommer jo ikke all-in på turn, så han har 13 outs på turn og 13 outs igen på river.
Du kan jo ikke regne med at være langt foran i den hånd med middle pair, men med en double-op strategi, som du jo kører, så er det vel nogenlunde.
@x-suited
Der fik du sku fornærmet profferne herinde,
Men dette er helt seriøst..you say: Niveauet på 3/6 + er langt fra bedre end de mindre borde. Vil sige jeg har spillet sværere borde på 0.25/0.5 end på de højere...
LOL
Om det er sandt eller ej, aner jeg intet om, har endnu ikke prøvet deroppe.
@ MikkMakk
Prøver bestemt ikke at fornærme nogen.
Hvis du læser længere oppe siger jeg :
"Men om jeg har niveau til det eller ej er jeg slet ikke den rette til at sige... Hvis nu jeg havde spillet ligeså mange hænder på det level som på low limit havde jeg måske en anden opfattelse..."
Altså jeg har måske spillet 20K hænder på 0.25/0.5 og mindre borde. Og omkring 400 på højere hænder. Det er klart at jeg har meget mere viden og mange spillere på de lavere. Siger ikke at spillerne er dårlige, det vil være en skændsel hvis det passede, siger bare at min opfattelse af niveauet på de hænder jeg har spillet ikke har været skræmmende. !
@ AndJohs
"Du kan jo ikke regne med at være langt foran i den hånd med middle pair"
Hvis du raisede til 4*BB ville du så tro det var muligt han var gået med på en 7. Og hvis han endelig havde ramt toppar med eks A som kicker, ville du så syntes det var sansynligt han skubbede all-in ?
Xsuited
Årets mest overflødige post til dato. Tillykke.
say what bia...
Men sure thing, du har jo heller ikke oprettet mange posts herinde. !
Men tak for din sindsygt velbegrundede mening, den lunede! Og kunne man slet ikke være foruden!
Jesus - haft et bad beat / losing streak - eller bare konfirmanden der stadig ik gider snave med dig ?
Xsuited