10/20 Party, TP og OE i RR

#1| 0

Villain er queenkris, som i ED's tråd. Han har vekslet mellem meget TAG til ultra-LAG. Jeg har imimdiate position på ham på 2 borde, og har spillet en del tilbage på ham i hans LAGgy perioder, mens jeg har holdt mig lidt fra ham, mens han var stram. Da den her hånd spilles, er han i en slags overgang - dvs. han er ikke på any two preflop, men til gengæld heller ikke kun A-class.
Han har endnu ikke foldet til nogle af mine 3bets.

Jeg selv har spillet relativt friskt med 29/21/6 på begge borde.

Han har 3854, jeg dækker.

Foldet til ham på knappen, han siger 80, jeg siger 285 med QT, BB folder, han betaler.

Pot: 590. Flop: Q 9 J

Jeg overvejer et check (muligvis CR), men leader i stedet for 435. Han betaler.

Pot: 1460. Turn: 5

Effektive stacks er nu 3134. Hvad er planen herfra? Alle options er jo for så vidt åbne: Bet/fold-call? Check/fold-call-raise?

Nogle kommentarer ud over, at QTo ikke altid er den rareste hånd at 3bette OOP vs. en dyb tricky modstander?

- AB

14-11-2006 21:49 #2| 0

Ja, 1000-1200 på turn. Han kan kun calle med AQ (ville nok raise flop med QJ)

14-11-2006 21:51 #3| 0

Jeg foretrækker et check-raise AI...

Han ville vel raise en stærkere Q, sets og two pair...

Du må derfor være foran... Med mindre du har et read der siger, at han godt kan kalde farlige flops med gode hænder og dybe stacks.

Men det er over mit limit... Det er dejligt at se, at du er langt ude af det downswing, du beskrev for en del måneder siden.

/Ludo

14-11-2006 21:54 #4| 0

Bet 800 og reevaluer? Sandsynligvis fold til et raise med mindre han clicker dig eller noget i den retning.

Jeg bryder mig ikke meget om at checke da du nok ofte vil få et skud fra hænder vi slår og ikke slår alike og det er nok mere end 800.

QTo er liiige friskt nok efter min mening, den spiller ret dårligt reraiset OOP, men det ved du jo godt.

14-11-2006 22:06 #5| 0

Tja, et CR-AI er vel også et play. Jeg kan bedre lide at byde 1000-1200 - endelig ikke for lidt, især ikke hvis Villain ikke har set dig byde lidt med gode hænder (og jeg tror ikke, du er en soft-player, Asger ;o)

Derfor:
Du har savet et hul i grenen - sav igennem! Det valgte du næsten at gøre med de hårde PF-re-raise og dit hårde flop-bet på et relativt godt board.

Husk på, at du i bedste fald har 2 Q + 3 T + 3 9 + 3 K ( T + K = 6 outs, men det er usikre outs). Det er 5 sikre outs + 6 usikre = 11 i alt.

Jeg byder 1000-1200

14-11-2006 23:48 #6| 0

Sikre outs? Hell no, queenkris kan godt have KT her. Han kan have en meget meget bred range hvis han er i semi hurtig gear.

Det er et semi nasty spot det der hvilket meget godt illustrerer hvorfor QT er crap at reraise med ude af position, men den diskussion har du jo allerede frabedt dig :).

Jeg tror jeg checker her. I har over 3k tilbage effektivt og et bet kan sætte dig i et endu mere nasty spot. Jeg vil i hvert fald sige at du bare har at vide hvad du gør hvis du better og han skubber. Problemet er at du nemt kan have den bedste hånd her da han jo som du beskriver næsten tager et flop af her med any two. Stikker du ud på turn kan du både blive skubbet af den bedste hånd eller misse en fin mulighed for at trække ud når du ikke er størst. Desuden er der højst sandsynligt ikke så mange kort der hjælper hans hånd uden også at hjælpe din.

Stikker han ud hælder jeg mest til et call, men vil ikke afvise at check-raise allin kan være rigtigt

Mark P

15-11-2006 10:41 #7| 0

Ok... skal sige det: fold preflop!!

Jeg checker turn og tager den derfra afhængig af hvor meget han better. (raise ai eller call)

15-11-2006 11:35 #8| 0

Jeg tror, jeg c/r AI

17-11-2006 17:02 #9| 0

results?

18-11-2006 20:08 #10| 0
OP

Tak for alle svarene!

Grunden til, jeg har ventet lidt med at svare er, at jeg har gået og kategoriseret lidt, hvad der sker i denne hånd, uden at jeg som sådan er kommet nogle vegne.

Omkring floppet, så fortryder jeg som udgangspunkt mit udstik, specielt fordi jeg som i hånden her, har svært ved at sammenstykke en god plan for, hvad der skal ske på turn hvis han betaler. Pga. rangen af hans hænder, vil floppet ramme ham super-tit, og jeg vil derfor oftest bringe mig selv i netop den her situation.

Ifht. turn, så er jeg kommet mere og mere frem til, at CR AI er en fornuftig fremgangsmetode mod Kris. Pointen er, at jeg tror, han meget meget ofte (hvis ikke altid), vil raiser floppet med en handske, hvor mine par-outs ikke er gode - dvs. sets eller QJ. Til gengæld kan han spille sådan her med KT og T8, men det er trods alt kun 2 af en hel række hænder. Allright, så hvis han raiser floppet med de gode made hands, så vil et udstik på turn være: AA, KK, AQ, KQ, Tx (specielt med et par på sidevognen), og jeg tror ikke han stacker af med nogen af dem 200BBs dyb i en rr pot på det her flop - i hvert fald ikke mod mig. Jeg kan derfor både bluff- og valueraise langt de fleste af hænderne i hans range.

I modsætning til CR, så er call ulækkert fordi det kun er straights, der er fornuftige ved at spille på river. Specielt er problemet, at Kris altså rykker stakken ind med alt han bød på turn der kun har marginal showdown value (dvs. alle Tx, evt. med par, Jx), hvis river blanker, når jeg holder c/c på turn og checker til ham på river. Jeg skal derfor vælge at betale engang imellem (ret tit faktisk, tror jeg) på rigtigt mange river kort, men hvis jeg er forkert i det ræsonnement, kommer jeg til at begå nogle ret så store fejl gennem hånden.

Et udstik er selvfølgelig en mulighed, men som Mark skriver, er det ikke en tiltrækkende option. Samtidig bliver det typisk et bet, der folder alle dårligere hænder og bliver betalt af alle bedre, så økonomien er kedelig.

Anyways, så checkede jeg, Kris bettede 1000, og jeg fik bildt mig selv ind, at jeg havde bragt mig i så kedeligt spot uanset -hvad- de 1000 så betød (faktisk mente jeg, at jeg på det tidspunkt at best drawede efter en straight), så jeg muckede hånden og lavede et notat om, at lade være med at raise QToff OOP mod en dyb tricky modstander.

- AB

18-11-2006 22:26 #11| 0

God ide med notatet :)

Jeg tror dog ikke du må folde her. Et call signalerer ret stor styrke, og jeg er ikke sikker på at han vil forsøge at skyde dig af din hånd på river så tit som du tror.

Call turn og fold river uden forbedring hvis han stikker til den er bedre synes jeg.

Mark P

19-11-2006 04:43 #12| 0
OP

@J_Knish: Synes du virkelig det signalerer stor styrke? Jeg tror aldrig jeg vælger den linje med en hånd, jeg auto-betaler et push på en blank river med i hvert fald.

- AB

19-11-2006 05:30 #13| 0

Det er sq, al ære og respekt, én af de sorteste analyser. :S

19-11-2006 06:55 #14| 0
20-11-2006 03:49 #15| 0

Det behøver vel heller ikke repræsentere en hånd du autobetaler river med. Hvis han sætter dig på et stort par eller AQ med den linje du indtil videre har taget, så er det langt fra sikkert at han regner med du auto folder river uforbedret.

Jeg ved godt at der er en chance for at han giver den skuddet, men hvis han bliver overbevist om at du har et stort par eller lignende så er det altså ikke standard at insistere på at skyde dig af den.

Det er jo ikke geden du er oppe imod...

20-11-2006 04:17 #16| 0

Du risikerer at han semibluffer dig ud med en række hænder

- Tox

20-11-2006 05:00 #17| 0

ED??? Sødt, Asger ...

Fold (altid) QT preflop OOP til raise. Du siger i øvrigt selv, at han er forbi den fase, hvor han raiser any two.

Man kommer jo netop ofte i sådanne situationer, hvor man er domineret eller hvor man ikke ved, hvor man står med sådanne hænder, hvilket din hånd jo er et meget godt eksempel på. At du er OOP gør det bare værre. Egentlig meget banalt :-)

Derfor ville jeg også meget hellere lave et sådan reraise-move med 67s.

Er det i øvrigt short eller full ring?

20-11-2006 05:54 #18| 0

@ Asger

Hvorfor skulle han raise floppet med et set? Granted, jeg kender ikke netop denne modstander, men langt de fleste vil da vente til turn med at raise et set i reraisede pots?

20-11-2006 06:43 #19| 0

For mig står og falder det med om han har tendens til at floate dig. Hvis han har, er CR på turn en god måde at tage et stand på. Og movet ser meget stærkt ud, så tror han folder ofte nok til at det bliver +ev, men som du selv har indset, er den eventuelle +ev du opnår, nok ikke variansen værd.

I modsætning til EP mener jeg dog ikke QT bør foldes i sb, men reraise ude af position, uden grund er en dyr vane ;)

20-11-2006 09:31 #20| 0

@Tune

Enig mht. QT i sb... Det er alt for svagt mod en agg. modstander

@FiskPNx

Nævn ÉN god grund til hvorfor han IKKE skulle raise floppet hvis han havde set?

20-11-2006 11:50 #21| 0

AKP,
"Nævn ÉN god grund til hvorfor han IKKE skulle raise floppet hvis han havde set?"

Variation?
Shallow stacks?

20-11-2006 12:19 #22| 0
OP

@ED: Det er poker. Dvs. shorthanded.

@Fish: Primært fordi, at der dels er en helvedes masse action killers til min sandsynlige holding, og fordi at afvente med at raise turn tillægger hans hånd meget større værdi end at raise floppet. Folk raiser jo mange flops for et godt ord, så jeg folder sådan ca. aldrig AA/KK/AQ/QT alligevel. Jeg siger heller ikke, at han ikke kan vente. Men jeg tror ikke, ham her gør det (og det er i øvrigt overhovedet ikke standard i en RR pot - i hvert fald ikke på 5/10+).

@Tune: Med de her stacks og floppets tekstur, tror jeg faktisk han caller med alt, hvad der har ramt skyggen af en hånd på det flop, men det er selvfølgelig svært at vurdere. Tak for input.

@LOD: Shallow stacks?

- AB

20-11-2006 12:22 #23| 0
OP

@Knish: LOL! True, men ham her er nu heller ikke helt blød:

***** Hand History for Game 5435765345 *****
$2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 14, 04:15:24 ET 2006
Table Table 127832 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 5: caspis ( $2917.50 )
Seat 1: I_Float_U ( $2559 )
Seat 6: queenkris ( $3531 )
Seat 4: MarcoMATERAZZI ( $2162 )
Seat 2: Oban23 ( $2333.50 )
Seat 3: imdonelosing ( $447 )
I_Float_U posts small blind [$10].
Oban23 posts big blind [$20].
** Dealing down cards **
Dealt to I_Float_U [ As Tc ]
imdonelosing folds.
MarcoMATERAZZI folds.
caspis folds.
>You have options at Table 126318 (No DP) Table!.
queenkris raises [$88].
>You have options at Table 125443 Table!.
I_Float_U raises [$285].
Oban23 folds.
queenkris calls [$207].
** Dealing Flop ** [ Ad, 2h, 7c ]
I_Float_U checks.
queenkris checks.
** Dealing Turn ** [ Kd ]
I_Float_U checks.
queenkris bets [$444].
I_Float_U calls [$444].
** Dealing River ** [ 7d ]
I_Float_U checks.
queenkris bets [$1288].
I_Float_U calls [$1288].
queenkris shows [ 3h, 4h ] a pair of Sevens.
I_Float_U shows [ As, Tc ] two pairs, Aces and Sevens.
I_Float_U wins $4071 from the main pot with two pairs, Aces and Sevens.

- AB

20-11-2006 12:23 #24| 0

@LOD

Meget dumt flop at variere på fordi hvis han har et set kan han være bange for T,K og A... Kan forstå det hvis floppet var x,x,Q fks... Men dette flop er alt for farligt at slowplaye på...

IMO

20-11-2006 12:24 #25| 0

TYR!

20-11-2006 14:43 #26| 0

@ AKP
Jeg er enig, men du bad om grunde, og det var da i hvert fald én :)

@ AB
Ift. potten ja

20-11-2006 14:54 #27| 0

@Tune

Et spørgsmål fra en cash game fisk:

Du skriver: "Og movet ser meget stærkt ud, så tror han folder ofte nok til at det bliver +ev, men som du selv har indset, er den eventuelle +ev du opnår, nok ikke variansen værd."

Spiller man så ikke over niveau hvis man siger nej til EV grundet varians ?

MVh

Carl

20-11-2006 16:54 #29| 0

lol missclick ;)

20-11-2006 16:54 #28| 0

@Carl

Nu åbner du en helt ny diskussion. Det jeg mener er at det ikke er sikkert at han skaber +ev ved at reraise der, men han skaber 100% varians.

Men for at svare på dit spørgsmål. I teorien jo, men i praksis mener jeg at der er mange flere faktorer som man bør tage med i sine overvejelser end blot de rent matematiske omkring varians vs bankroll vs ev. Faktorer som tilt, metagame osv. spiller også ind og jeg har det personligt bedre med at opgive +ev på 5cent/100hænder, hvis det giver gør at jeg går fra at vinde tabe 1k per session til at vinde tabe 20k session.

Men rent matematisk er der ingen diskussion.

20-11-2006 17:30 #30| 0

"jeg har det personligt bedre med at opgive +ev på 5cent/100hænder, hvis det giver gør at jeg går fra at vinde tabe 1k per session til at vinde tabe 20k session."

Chicken ....... :-)

20-11-2006 18:30 #31| 0
OP

@LOD: Altså.. Hvad betyder det?

- AB

20-11-2006 19:07 #32| 0

Deep som i dyb...

shallow som i lav..

: P

07-12-2006 15:32 #33| 0

Da Kris med rimelig stor sandsynlighed havde raiset en bedre made hand på floppet (evt. bortset fra straights), og turn var en blank, virker turn CR-AI som et decideret oplagt move. Du inducer et semibluff fra alle mindre hænder bortset fra evt. AT, straffer ham max, og laver setup til fremtidige hænder hvadenten han caller eller folder. Plus, hvis du ikke er bedst har du har med stor sandsynlighed 8 outs.

Jeg synes både check-fold er for pessimistisk, og check-call (og bet-call)gør din river svær. Ergo CR-AI.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar