har lige sat mig. effektive stacks 1890.
Durabo er regular og vindende, og kan her nemt være ude i et squuze?. det at jeg lige har sat mig ved bordet og derfor ikke er nogen tilt betragtninger indover, burde vel indsnævre den range han kan betale med.
> Dealing Hole Cards 10♦ 8♦
> rockchick33 called for $20
> hahila raised for $100
> leecz000r folded
> sidsquid called for $100
> Durabo raised for $390
> IKILLDMUFASA did not act in time and was folded
> rockchick33 folded
> hahila went all-in for $1,790
10-20 resquuze
Når han caller har du sjælent mere end 20% equity i potten. Du betaler 1800 for at vinde 600.
Jeg ved sku ikke helt...
aks aa kk qq , jj 1010 aq kommer an på dynamikken
og nej det har han ikke
Som craphatten skriver, så skal du virkelig have ham til at drysse ofte før dette er et godt move. Tror du er ude i noget negativ equity her.
/Mikael
Jeg kan bedst lide at lave den slags moves hvis jeg har set min modstander lave squeezes med marginale hænder.
Lidt udregninger a la Sklansky-Miller:
T8s har 28% mod JJ+,AK
T8s har 30% mod TT+,AQ-AK
Hvis villain folder x% af gange så ser regnestykket således ud:
EV (push) = x * 590 + (1-x) * ( ~30% * (1890 + 120) - ~70% * (1890) )
= x * 590 + (1-x) * ( -909)
= 1499 * x - 909
Med EV(fold) = -100, så skal vi have:
EV(push) > EV(fold) --> x > 53%
Villain skal altså folde ca hver anden gang før dit move er profitabelt.
Hvis villain er typen der squeezer med ca 10% af sine hænder (88+,A9s+,KTs+,QTs+,AJo+,KQo), og kun kalder med TT+,AQ+ så er dit move EV neutralt.
Jørn
Jeg vil hellere gøre det med A-2s + at vi forudsætter at du spiller AA/KK/AK på samme måde.
@hardkare
Jeg var selv lidt overrasket, men:
T8s vs JJ+,AK: 27,5%
A2s vs JJ+,AK: 29,5%
og
T8s vs TT+,AQ+: 30,0%
A2s vs TT+,AQ+: 30,1%
Der er dog en kæmpe fordel ved at benytte A2s, nemlig at det reducerer sandsynligheden for at villain har et es, hvilket betyder at han nok folder oftere.
Jørn
common Hahila, du burde da vide at jeg er en kæmpe tyr af en callingstation :)
Vil naturligvis ikke afsløre min præcise tankegang, da vi jo nok støder sammen igen. Men det indgik da i min beslutning, at jeg havde spillet meget aggressivt preflop i de hænder, hvor du havde siddet ved bordet -som du ikke nævner (ikke havde lagt mærke til?)
men jeg havde siddet ved bordet ca 5-6 hænder og havde ikke spillet en hånd imod dig, så begrænset hvilket en effekt det her. og du betaler vel med AK her ca hver gang? mens du vel ligeledes ligger AQ ca hver gang?
hvis det er neutralt EV, er det vel god metagamemæssigt +ev?
eller hva?
@macstarr
Jeg kiggede kun på EV isoleret for den pågældende hånd.
Det er klart at det er noget metagame værdi i pushet uanset om man bliver kaldt eller ej.
Jørn