Villain har jeg kun 50 tidligere hænder på. Der spillede han 40/30, og havde tabt 3K. Jeg sidder og venter HU, og han kommer ind, og loader for fuld stack.
ALLER første hånd går således:
***** Hand History for Game 6072394676 *****
$2,000 USD NL Texas Hold'em - Sunday, June 17, 22:23:06 ET 2007
Table Table 126584 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 2
Seat 4: SICK_TILT ( $2,805.96 USD )
Seat 1: ERIAF_RIOVAS ( $2,000 USD )
ERIAF_RIOVAS posts small blind [$10 USD].
SICK_TILT posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to SICK_TILT [ 2♦ J♦ ]
ERIAF_RIOVAS raises [$60 USD]
SICK_TILT calls [$50 USD]
** Dealing Flop ** [ 4♣, T♦, 9♦ ]
ERIAF_RIOVAS bets [$120 USD]
SICK_TILT calls [$120 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♣ ]
ERIAF_RIOVAS bets [$275 USD]
SICK_TILT raises [$999 USD]
ERIAF_RIOVAS raises [$1,485 USD]
SICK_TILT calls [$761 USD]
** Dealing River ** [ Q♥ ] How can I miss!
ERIAF_RIOVAS is all-In.
SICK_TILT calls [$50 USD] Jeg skal sku se hans hånd!
ERIAF_RIOVAS shows [ 9♠, T♣ ]two pairs, Tens and Nines.
SICK_TILT shows [ 2♦, J♦ ]high card Queen.
ERIAF_RIOVAS wins $3,999 USD from the main pot with two pairs, Tens and Nines.
#Game No : 6072395747
Spillet går herefter lidt frem og tilbage. Han raiser stadig de fleste knapper (selvom han er OOP på flop), og virker virkelig aggro. Måske rammer han bare, who knows.
***** Hand History for Game 6072401754 *****
$2,000 USD NL Texas Hold'em - Sunday, June 17, 22:29:17 ET 2007
Table Table 126584 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 2
Seat 4: SICK_TILT ( $2,493 USD )
Seat 1: ERIAF_RIOVAS ( $3,511 USD )
ERIAF_RIOVAS posts small blind [$10 USD].
SICK_TILT posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to SICK_TILT [ A♣ 3♦ ]
ERIAF_RIOVAS raises [$60 USD]
SICK_TILT raises [$202 USD]
ERIAF_RIOVAS calls [$152 USD]
** Dealing Flop ** [ A♥, J♥, K♠ ]
ERIAF_RIOVAS checks.
SICK_TILT checks.
** Dealing Turn ** [ 3♠ ]
ERIAF_RIOVAS checks.
SICK_TILT bets [$299 USD]
ERIAF_RIOVAS calls [$299 USD]
** Dealing River ** [ K♦ ]
ERIAF_RIOVAS checks.
SICK_TILT bets [$799 USD]
..Lidt tynd river?
10/20, slim river bet
H.U i like it :) jeg sys det er nice play helt sikkert.. tynd og tynd hmm.. få ham fra en deler, value bet fra j-10 , qj, men aller vigtigst, hold det fra showdown, tæller meget h.u sys jeg ihvertfald.. at man er super aggro og ikk kommer til showdown i 100 hænder fx, er super nice.. er dårlig til at ligge mine tanker ud på skrift sorry, håber du forstår det hehe
ERIAF_RIOVAS er på min liste over spillere jeg kigger efter. Jeg har ham på 50/40/4 på 6-max (dog ikke over så mange hænder) og med en god winrate på -50 PTBB/100 hænder.
Jeg spiller sjældent HU, så jeg forstår måske ikke helt dynamikken.
Dit es er formentlig godt skjult da du checker es-høj flop med position. Du better vel typisk any pair + any draw i position HU, så han må tro at du næppe har ramt floppet. Kongen på river ændrer ikke noget på det, så han betaler måske af med Q-høj eller J eller any pair.
På den anden side er der ingen garanti for at han tænker level-1 og dermed sætter dig på en hånd.
Jørn
Byder floppet any day...
Det er fint nok at checke på et evt. SH bord, men HU hvor dynamikken er så vild og folks range så stor bliver du nød til at byde floppet. Det gør også at hvis du er bagud for du det afvide og hvis han har AQ,AT, Kxh er turn super for dig og du kan komme ind med en masse skillinger...
Checker du også underpar og små SC osv bagved på dette flop?
Jeg byder også floppet og folder til yderlige action, men som spillet, synes jeg det ser godt ud.
Floppet er ok af og til, men river er helt hen i vejret, medmindre du gør det for at induce et bluff-cr (hvilket du ikke gør, da det er for åndssvagt her).
Nå, jeg fik ikke sagt noget om problemet: Du virker meget svag, og villain kan c-r dig light, hvilket du IKKE har lyst til i den givne situation.
Pethie:
Med ABs bet og hans viden om, at Villain kan CR ham light, kan han så ikke calle et CR ret light og stort set spille bordet?
Ye, best case er et combodraw.
Dette er dog ikke et flop man normalt går ud og laver sjov på i rr pots... Så jeg byder og CR han er jeg væk
@KP: "Dette er dog ikke et flop man normalt går ud og laver sjov på i rr pots... Så jeg byder og CR han er jeg væk" Ja, det er så den store forskel på 10/20 Party og andre steder. Hans range for et CR er ikke et combodraw. Det er alle par+gutter, fd's, nogle gange bare gutters, andre stonecolds, og AT+. Frekvenserne er dog svingende, hvilket netop er problemet. De her flops bliver man nødt til fra tid til anden at potcontrole.
@Pethie: Delvist enig. Stacks er korrumperende for et light CR.
Jeg kan godt lide flopchecket.
River er dog ret dårligt mod en villain som ham der er beskrevet.
"Pethie:
Med ABs bet og hans viden om, at Villain kan CR ham light, kan han så ikke calle et CR ret light og stort set spille bordet?"
Problemet er, at AB ikke VED, om villain cr-er light. Et så tyndt 'valuebet' gør det meget svær for Asger, når folk har justeret deres spil til ham.
Pethie:
"Problemet er, at AB ikke VED, om villain cr-er light. Et så tyndt 'valuebet' gør det meget svær for Asger, når folk har justeret deres spil til ham."
Jeg er énig med dig i, at AB gør det meget svært for sig selv (ikke bare i denne hånd, men i så mange andre).
men hvornår kan Ab så udnytte, at han ved, de andre ved, han VBer slim?
For så skal han vel ofte calle et all-in med en relativt svag hånd som her, eller?
Jeg kan godt finde på at chekke bagved floppet. IMO fint spillet. Men river kan jeg ikke se hvad du er ude i ?. I min bog ( Den er ikke så tyk, og indeholder flest billeder og sovsepletter) chekker jeg bagved 10/10 gange.