1020 slim river vb blliver c/r

#1| 0

** Hand # 2507454028 starting - 2009-03-26 22:02:20
** Lucky Sun 2 [Hold 'em] (10.00|20.00 NL - Cash Game) Real Money

pertos sitting in seat 1 with €2571.00
FunJohn575 sitting in seat 2 with €2212.00
deeempa sitting in seat 3 with €4219.00[Dealer]
lovemenot sitting in seat 4 with €2135.00
dinkel sitting in seat 5 with €1970.00
pagat3 sitting in seat 6 with €1910.00
lovemenot posted the small blind - €10.00
dinkel posted the big blind - €20.00

** Dealing cards to FunJohn575: 9, A
pagat3 folded
pertos folded
FunJohn575 raised to €60.00
deeempa called - €60.00
lovemenot folded
dinkel called - €60.00

** Dealing the flop: 6, 9, 6
dinkel checked
FunJohn575 bet - €140.00
deeempa folded
dinkel called - €140.00

** Dealing the turn: 8
dinkel checked
FunJohn575 checked

** Dealing the river: K
dinkel checked
FunJohn575 bet - €321.00
dinkel raised to €1433.00

villian er solid argo regular, ingen brugbare stats grundet problemr med HM,

26-03-2009 23:09 #2| 0

56s, 67s og A6 er vel alle likely holdings. Med en 6'er i hulen er det rimelig likely at hans plan var check-call flop for at check-raise turn. Samtidig tror jeg ikke at du ville checke en 6'er/hus på turn, og derfor er det jo meget likely at villain også kan gøre dette på riven med et missed draw. Efter min mening er det meget med din feeling omkring villain. Jeg mucker som spillet, men checker til hver en tid bag på riven for at undgå dette klamme spot.

27-03-2009 09:59 #3| 0

Jeg kørte lige en lille analyse af hånden.

Antagelser:

* Villains pre flop range er top 31% minus top 5%, som han ville have re-raiset.

* Villain laver det her move, enten hvis han har trips eller bedre, eller hvis han har et busted flush draw.

* Villain vil ALTID lave dette move med et busted draw (best case scenario).

Resultat:

Villain har et busted draw 21% af tiden. Resten af tiden er du slået.

EV for et kald er $-469.

Den eneste måde jeg kan få det til at blive +EV, er hvis jeg udvidder villains pre flop range til at indeholde absolut hele palletten af suitede kort, og hvis du ser ham som en fornuftig aggro spiler, så er det nok ikke tilfældet.

Læg mærke til at jeg ikke har antaget at han kan finde på at gøre det med top pair. Hvis han kan det, er et kald endnu mere -EV.

I øvrigt kan jeg sige at hvis villain ville flat kalde dit value bet med en hver et par kombination, så har dit river bet en EV på +$109 (hvis din plan er at folde til et check-raise).

Hvis du bare havde checket bag, ville du have haft en EV på +$118.

Et bet-call ville give dit value bet en EV på +$69, som jo så altså er den værste løsning.

27-03-2009 10:09 #4| 0

som hånden spillet et meget oplagt bluff spot for villain...boardet +din action er simpelthen er gude spot for villain, der efter min mening har en en meget høj fold equity...dog er det meget tvivlsomt jeg ville kunne kalde så meget på et river raise...

27-03-2009 10:35 #5| 0

@JalleAA

Interessant tvist du kommer med der. Det bringer jo en ny ting ind i analysen. Jeg har antaget, at når villain kalder floppet ude af position, så har han enten et par eller mere, eller også så har han et flush draw. Det faldt mig ikke ind at han måske kunne finde på at floate med whatever, for at bluffe senere.

Så jeg fandt ud af hvor ofte han skal kunne finde på at lave det stunt, før situationen vender til +EV at kalde river, og det viser sig at hvis han gør det bare lidt mere end 2% af tiden, så er et kald faktisk +EV.

Hvis vi som et eksempel siger at han floater 10% af tiden, så er EV for en bet-call linje +$171, og EV for bare at checke er +$118, så hvis vi tror på at han overhovedet nogensinde kan finde på at floate med luft, for at bluffe river, så er bet/call faktisk bedst.

Så er det eneste spørgsmål vi behøver at svare på: Har han det i sig at lave den slags moves?

27-03-2009 10:45 #6| 0

@SteelChicken

Har du ikke lyst til lige at fortælle, hvordan du laver de analyser?

27-03-2009 10:54 #7| 0

Jo da :-)

Jeg har et lille værktøj, StoxEV. Det kan hentes gratis på www.stoxev.com.

Du kan selv lege lidt med det, og se om du kan komme til det samme resultat som mig. Ellers bliver jeg nødt til at skrive en længere instruktionsbog om hvordan jeg har gjort.

27-03-2009 11:18 #8| 0

jeg kigger lige på det... takker :)

27-03-2009 11:56 #9| 0

Jeg har set lidt nærmere på analysen, og kom i tanker om at siden jeg starter analysen på river, så bliver antagelsen at villain altid kommer til river med hele sin range. Det er naturligvis ikke korrekt, og det påvirker resultatet. Så jeg indførte en kondition, der siger at vi kun starter analysen i de tilfælde hvor villain har floatet eller har en legitim hånd, som han ville have fortsat med på floppet.

Nu bliver resultaterne:

Villain floater aldrig:

Check efter: EV = +$111

Bet/fold: EV = +$181

Bet/call: EV = +$132

Villain floater 10% af tiden:

Check efter: EV = +$112

Bet/fold: EV = +$118

Bet/call: EV = +$141

Undskyld den letsindige tidlige udgivelse af resultaterne, før jeg havde sikret mig at jeg var helt tilfreds med dem :-)

[Edit: Et par sidste tweaks, og så skulle den sidde lige i skabet ;-)]

27-03-2009 17:04 #10| 0
OP

Altså jeg tror sjældent han floater mig oop med no draw, siden han er vindende 1020 spiller vil jeg antage han c/ r frem fra kalder .
Jeg er dog i tvivl om han kan c/r en konge. Men tror sagtens han kan c/r river med andet end busted fd som bluff 78 810 a7 med kun es i farven, 910 9j 9q .
Er folk enige i hans range er så bred og hvad tror han gør med en k
Yderligere er det måske mere opmtimalt at second barroll for at charge draws og undgå ligenede spots?

27-03-2009 17:30 #11| 0

Så det du spørger om, er hvor vidt vi tror at han kan finde på at lave en bluff catcher om til et bluff?

Det kan ingen jo svare dig på, men jeg kan se at han skal gøre det mere end 8,5% af tiden, før det er +EV at kalde river.

Og så kan jeg fortælle dig, at hvis det var mig der sad i villains sted, så ville det være -EV at kalde, for jeg ville være utilbøjelig til at bluffe med en hånd der kan slå et bluff. Jeg ville enten folde eller kalde med eksempelvis en nier i hulen. Måske er det et leak? Måske er det fint på de stakes jeg spiller på, men et leak i de større spil. You tell me.

27-03-2009 17:37 #12| 0

Og så siger du på den ene side at han ikke vil kalde uden et draw, men på den anden side har du ikke problemer med at sætte ham på tvivlsomme draws som T8 og A7 på et parret two tone flop i en tre mands pot OOP?

27-03-2009 17:46 #13| 0

Jeg glemte dit andet spørgsmål. Jeg syntes det er fint at checke turn til en afveksling. Ja, på den ene side så er der nogle draws der ude, men på den anden side så bliver du nok nødt til at lægge dig, hvis du bliver check-raiset der. Desuden så skjuler det din hånd bedre, så du måske kan få noget løsere action på river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar